Gå til innhold

Angst for sex


Gjest Gjest_Kari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kari_*

Hei

Jeg er en jente i midten av 20-årene som har et problem med sex for tiden.

Jeg tørr rett og slett ikke å ha sex lenger... Når jeg møter en jeg liker,

er det en sperre innimeg... Jeg kan føle meg tiltrukket, men likevel så

finner jeg på en unnskyldning fordi jeg er redd for å være for dårlig i senga..

Sist nå så datet jeg en kjempekjekk mann men jeg bare fikk meg ikke

til å gå videre... Jeg sa jeg ville vente, men egentlig så var det at jeg

bare ikke klarte å slå av sperren min.. Tilslutt skubbet jeg han ifra meg

istedet.. Oppførte meg på en måte som førte til at vi sluttet å gå ut sammen..

Jeg hadde lyst på han, men jeg turte rett og slett ikke å gå til sengs med han..

Jeg fikk meg ikke til å snakke åpent om det heller... Er flau over det..

Hørt noe så idiotisk?

Jeg har ikke erfaring med å være i et langvarig forhold hvor jeg fikk opparbeidet meg en viss grad av seksuell selvtillitt, det har mest vært one nights når lysten har blitt for stor, eller veldig kortvarige forhold.. Nå føler jeg liksom det begynner å bli flaut å ikke være mer erfaren, når en er i min alder føler jeg liksom at det er forventet at man har litt..."peiling".. Jeg er også tiltrukket av litt eldre menn, og føler at de forventer enda mer så det gjør ikke saken noe bedre...

Vet ikke jeg, jeg bare føler at det er noe i veien med meg... Hva kan jeg gjøre med dette, fortsette å ikke ha sex hjelper jo selvsagt ikke, men å komme forbi den angsten min, jeg trenger hjelp her... Det faktum at jeg går fra å ha enormt mye lyst til å ha nesten ingen lyst, det gjør ikke saken bedre heller...

Noen sexologer her? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg personlig velger å være i et fast forhold før jeg har sex med noen. Det kan jo kanskje gjøre det hele litt tryggere, ved at dere har komt til det stadiet at dere kjenner hverandre og kan snakke litt åpent om ting. Da er man veldig glad i partneren, og trygg på at han er glad tilbake. Og man kan prøve seg litt frem.

Men så er jeg gjerne litt konservativ da. Kunne aldri ha tenkt meg å ha sex med noen jeg såvidt har møtt, for det føles helt unormalt for meg. Sex er noe godt mellom to som elsker hverandre, og som har et forhold de vil bygge videre på. Det er min oppfatning :)

Så mitt råd ville kanskje være at du venter til du har funnet en du er veldig glad i. Er han veldig glad i deg også, så tror jeg ikke han kommer til å dømme deg opp og ned etter hvor "flink" du er seksuelt. Sexen blir gjerne bedre med en man stoler på, og da har man tid på å gjøre stadige forbedringer fordi man blir kjendt med hvordan ens partner liker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Hei

Jeg er en jente i midten av 20-årene som har et problem med sex for tiden.

Jeg tørr rett og slett ikke å ha sex lenger... Når jeg møter en jeg liker,

er det en sperre innimeg... Jeg kan føle meg tiltrukket, men likevel så

finner jeg på en unnskyldning fordi jeg er redd for å være for dårlig i senga..

Sist nå så datet jeg en kjempekjekk mann men jeg bare fikk meg ikke

til å gå videre... Jeg sa jeg ville vente, men egentlig så var det at jeg

bare ikke klarte å slå av sperren min.. Tilslutt skubbet jeg han ifra meg

istedet.. Oppførte meg på en måte som førte til at vi sluttet å gå ut sammen..

Jeg hadde lyst på han, men jeg turte rett og slett ikke å gå til sengs med han..

Jeg fikk meg ikke til å snakke åpent om det heller... Er flau over det..

Hørt noe så idiotisk?

Jeg har ikke erfaring med å være i et langvarig forhold hvor jeg fikk opparbeidet meg en viss grad av seksuell selvtillitt, det har mest vært one nights når lysten har blitt for stor, eller veldig kortvarige forhold.. Nå føler jeg liksom det begynner å bli flaut å ikke være mer erfaren, når en er i min alder føler jeg liksom at det er forventet at man har litt..."peiling".. Jeg er også tiltrukket av litt eldre menn, og føler at de forventer enda mer så det gjør ikke saken noe bedre...

Vet ikke jeg, jeg bare føler at det er noe i veien med meg... Hva kan jeg gjøre med dette, fortsette å ikke ha sex hjelper jo selvsagt ikke, men å komme forbi den angsten min, jeg trenger hjelp her... Det faktum at jeg går fra å ha enormt mye lyst til å ha nesten ingen lyst, det gjør ikke saken bedre heller...

Noen sexologer her? ;)

Jeg vil kalle det at du mangler " sexuell sosialiseringstrening " med en partner - forde du aldri har hatt en fast sexpartner .Du har gått glipp av mye viktig innen denne " sosialiseringsprosessen og erfaring med sex " .Å ha sex med et annet menneske - er en måte å være sosial på faktisk ... bare litt annerledes .

Du kan ikke fortsette å unngå sex - da står du alltid på samme stedet og kommer ikke vidre eller blir kvitt angsten din . Best for deg er å få deg et langvarig forhold du kan utvikle deg i ...lære av osv Du MÅ være åpen om problemet ditt og fortelle at du har hatt lite sex før og er grønn - tross alderen .Ingen menn finner det negativt - om du er åpen og forklarer problemet .Kunn da kan de ta hensyn og gå fram i ditt tempo ...Jo mer åpen du er om problemet og jo bedre kommunikasjon jo lettere for begge parter .Slutt å skjul problemet - vær åpen om det .Og slutt å skrem vekk menn - pga denne bagatellen .Tror mange menn vil synes det er en spennende utfordring å lære deg litt opp , gjøre deg vant med og fortrolig med div sexuell intimitet : ) Spesielt litt eldre , voksne menn .Tror ikke en jomfru gutt er den rette til dette akkurat - der er jo så anspente og nervøse selv .. he he .Skulle være en enkel sak og tar neppe lang tid - å kvitte seg med angsten din . Bare hopp i det .Men finn deg nå en fast og stabil partner først og vær åpen om ditt problem . Å ha sex er jo verdens mest naturlige ting - det er jo ikke vanskelig .Du glemmer nok angsten - når du har hoppet til køys med en mann .Da tar nok kåtheten over til slutt - resten ordner seg helt naturlig .Ikke tenk så mye på det .

Er utrolig viktig å begynne å ha positiv god sex i tidlig ung alder ... for å få den tryggheten og selvtillitten på plass ang sex .Og en lærer best i et fast langvarig forhold .Uten tvil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kari_*

Takk for responser, mye fornuftig her ja!

Ja, jeg vet det lønner seg med åpenhet, men jeg har

litt blandede erfaringer med det også..

Mitt siste "sommerforhold" som varte bare litt over en mnd,

der var jeg åpen om at jeg hadde problemer med sex

og at jeg ikke hadde fått en orgasme før engang,

men jeg var helt vanvittig tiltrukket av han og stolte

på han, hvorpå det skjedde noe rart... Ikke bare fikk

jeg orgasmer i bøtter og spann, men jeg følte meg selvsikker

i sengen for første gang også... Og han var overrasket han

også... Men etter at det tok fort slutt, vi var liksom bare

kompatible på det området og ikke så mye på andre ting

så jeg slo opp, og da kom den angsten tilbake igjen

rimelig raskt... Jeg klarer liksom ikke å sette meg tilbake

i den modusen jeg var i den gangen da, og er redd for

at det bare var noe magisk som skjedde der og aldri mer

liksom...

Langvarige forhold er best ja, men det er jo ikke noe

som dukker opp helt av seg selv, er liksom redd

for at det skal ta tid før jeg er i et langvarig forhold

og at dette blir værre med tiden, at det er bedre å finne

seg en ny midlertidig elsker istedet..

Arg... Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så

tåpelig på dette området, er tøff på de fleste andre!

Dessuten, hva vil det si å være selvsikker i sengen...

Være erfaren og alt dette her... Har liksom ett

bilde av super-evner som finner veien til de med

mye erfaring hvor jeg fortsatt er lærling.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Takk for responser, mye fornuftig her ja!

Ja, jeg vet det lønner seg med åpenhet, men jeg har

litt blandede erfaringer med det også..

Mitt siste "sommerforhold" som varte bare litt over en mnd,

der var jeg åpen om at jeg hadde problemer med sex

og at jeg ikke hadde fått en orgasme før engang,

men jeg var helt vanvittig tiltrukket av han og stolte

på han, hvorpå det skjedde noe rart... Ikke bare fikk

jeg orgasmer i bøtter og spann, men jeg følte meg selvsikker

i sengen for første gang også... Og han var overrasket han

også... Men etter at det tok fort slutt, vi var liksom bare

kompatible på det området og ikke så mye på andre ting

så jeg slo opp, og da kom den angsten tilbake igjen

rimelig raskt... Jeg klarer liksom ikke å sette meg tilbake

i den modusen jeg var i den gangen da, og er redd for

at det bare var noe magisk som skjedde der og aldri mer

liksom...

Langvarige forhold er best ja, men det er jo ikke noe

som dukker opp helt av seg selv, er liksom redd

for at det skal ta tid før jeg er i et langvarig forhold

og at dette blir værre med tiden, at det er bedre å finne

seg en ny midlertidig elsker istedet..

Arg... Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så

tåpelig på dette området, er tøff på de fleste andre!

Dessuten, hva vil det si å være selvsikker i sengen...

Være erfaren og alt dette her... Har liksom ett

bilde av super-evner som finner veien til de med

mye erfaring hvor jeg fortsatt er lærling.. Hehe..

Vell - du må være trygg , sterk nok til å ikke bare være en " lærling " - men også en LÆREMESTER for din nye partner .Du skal og lære han til å bli din aller beste super elsker - dere skal utforske hverandres kropper osv ! Dette går begge veier , akkurat som kommunikasjon og all annen sosial aktivitet - pluss være observang på den annens reaksjoner og adferd .Din nye partner vil være veldig usikker sansynligvis på DEG .Han trenger all hjelp han kan få av deg - til å vite hva han skal gjøre og IKKE gjøre . Kan du være en god lærer ? Han trenger å vite hva han gjør rett og galt på en fin måte .Trygg stødig vennlig Veiledning rett og slett . Samme trenger du . Husk å ROSE han veldig veldig - og fortell hvor deilig og flink han er i senga , GI HAN SELVTILLITT - når han gjør rett og imøtekommer deg bra . Er så utrolig enkelt .Som å oppdra en hund ...husk masse ros og godbiter he he Ja er utrolig enkelt egentlig ! Verdens naturligste ting : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kari_*
Vell - du må være trygg , sterk nok til å ikke bare være en " lærling " - men også en LÆREMESTER for din nye partner .Du skal og lære han til å bli din aller beste super elsker - dere skal utforske hverandres kropper osv ! Dette går begge veier , akkurat som kommunikasjon og all annen sosial aktivitet - pluss være observang på den annens reaksjoner og adferd .Din nye partner vil være veldig usikker sansynligvis på DEG .Han trenger all hjelp han kan få av deg - til å vite hva han skal gjøre og IKKE gjøre . Kan du være en god lærer ? Han trenger å vite hva han gjør rett og galt på en fin måte .Trygg stødig vennlig Veiledning rett og slett . Samme trenger du . Husk å ROSE han veldig veldig - og fortell hvor deilig og flink han er i senga , GI HAN SELVTILLITT - når han gjør rett og imøtekommer deg bra . Er så utrolig enkelt .Som å oppdra en hund ...husk masse ros og godbiter he he Ja er utrolig enkelt egentlig ! Verdens naturligste ting : )

Ja det er jo akkurat det, verdens mest naturlige ting! Så da irriterer det meg at jeg skaper så mye problematikk rundt det innimeg... Når jeg da hadde sex som funket som jeg skrev om, da var det akkurat som om en slags seksuell intuisjon ble aktivert hos meg, jeg skjønte hva han likte og ikke likte, det ble liksom logisk.. Så tror nok det er ment for å være naturlig, jeg bare føler meg likevel ikke trygg nok nå igjen... Skal jeg lese meg en bok? Gå på kurs? Skaffe meg en mannlig hore? *lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes ikke du er rar i det hele tatt. Det er ikke det minste rart at man får prestasjonsangst når det gjelder sex så mye fokus som det er på å "være flink i senga" og "være med på alt mulig".

Jeg tror ikke det å ha mange ONS er riktig for alle. Selv har jeg bare hatt sex i forhold. Jeg må være trygg og ha tillit til at jeg blir respektert og elsket før jeg slipper meg løs med sex.

Du finner helt sikkert noen du blir forelsket i snart, og når du opplever gjensidig forelskelse, trygghet, respekt og varme følelser så blir det naturlig å slappe av og utforske sex uten å være det minste redd for å ikke være bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tagora

Hei

Jeg er også ei jente i midten av 20 årene som sliter med akkurat det samme som deg. Har vært i et langvarig forhold, men fikk ikke utviklet meg seksuelt der. Pga dette forholdet har jeg bare hatt sex med to stykker.

Det er en skummel tanke å tenke at man skal ha sex med en igjen. Jeg gruer meg såpass mye at jeg for tiden tenker at jeg aldri ønsker noe forhold igjen (jeg har bare sex med en jeg er trygg på, dvs i forhold). Trekker meg unna dersom jeg har datet noen en stund, fordi jeg er redd for at vi kan havne i en situasjon der det er naturlig å havne til sengs. Føler meg rett og slett nesten blank på det området.

Jeg håper og tror det beste er å vente til man treffer en man ønsker et seriøst forhold med, og ta det derfra. Er begge forelsket/beatt så tror jeg ikke partneren vil la seg skremme av litt usikkerhet, ei heller av at man trenger litt tid.

Jeg tror det vil være lurt å gå sakte frem. det er iallefall mitt ønske. Ikke rett i bingen etter 2. date, men f.eks sengekos, for neste gang igjen kose nakne sammen, og når man blir kjent med hverandre i intime situasjoner tror jeg plutselig at sexen også er utført.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er uansett mye enklere for jenter enn det er for oss gutter. Dere behøver jo bare legge dere på magen, lukke øynene og ha stjerten i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sex er uansett mye enklere for jenter enn det er for oss gutter. Dere behøver jo bare legge dere på magen, lukke øynene og ha stjerten i været.

Om jenta ikke kjenner gutten godt, bekymrer hun seg gjerne for at den stjerten hun setter i været er for stor, om det er noen hår som ikke forsvant under barbering, om hun tør sette seg over han, for hva om magen ikke er stram nok eller puppene henger for mye? Synes han der er greit at hun bare ligger der med stjerten i været, eller er han av den typen som av og til skriver her på KG og klager over hvilken turn-off "madrasser" er? Er det turn-off om hun er for aktiv? Skal hun slippe seg løs med lyder eller ikke? And I could go on.

Om man ikke er veldig trygg på seg selv, så kan det være lurt å utforske sex i et godt forhold. Ingen er kritiske til en de er forelsket i, så da kan man prøve seg fram med senkede skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes dama er flinkest når hun ligger og bare gjør som jeg sier.

Endelig noen som har skjønt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kari_*
Om jenta ikke kjenner gutten godt, bekymrer hun seg gjerne for at den stjerten hun setter i været er for stor, om det er noen hår som ikke forsvant under barbering, om hun tør sette seg over han, for hva om magen ikke er stram nok eller puppene henger for mye? Synes han der er greit at hun bare ligger der med stjerten i været, eller er han av den typen som av og til skriver her på KG og klager over hvilken turn-off "madrasser" er? Er det turn-off om hun er for aktiv? Skal hun slippe seg løs med lyder eller ikke? And I could go on.

Om man ikke er veldig trygg på seg selv, så kan det være lurt å utforske sex i et godt forhold. Ingen er kritiske til en de er forelsket i, så da kan man prøve seg fram med senkede skuldre.

Nei det er ikke problemet om en ny partner ikke liker kroppen min, men om jeg beveger meg riktig, er god til å suge, er flink å finne rytmen, at ting ikke blir klønete liksom.... Her er det handling det er snakk om, ikke tanker om han liker det han ser... Det gjør han sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest kristian82
Hei

Jeg er en jente i midten av 20-årene som har et problem med sex for tiden.

Jeg tørr rett og slett ikke å ha sex lenger... Når jeg møter en jeg liker,

er det en sperre innimeg... Jeg kan føle meg tiltrukket, men likevel så

finner jeg på en unnskyldning fordi jeg er redd for å være for dårlig i senga..

Sist nå så datet jeg en kjempekjekk mann men jeg bare fikk meg ikke

til å gå videre... Jeg sa jeg ville vente, men egentlig så var det at jeg

bare ikke klarte å slå av sperren min.. Tilslutt skubbet jeg han ifra meg

istedet.. Oppførte meg på en måte som førte til at vi sluttet å gå ut sammen..

Jeg hadde lyst på han, men jeg turte rett og slett ikke å gå til sengs med han..

Jeg fikk meg ikke til å snakke åpent om det heller... Er flau over det..

Hørt noe så idiotisk?

Jeg har ikke erfaring med å være i et langvarig forhold hvor jeg fikk opparbeidet meg en viss grad av seksuell selvtillitt, det har mest vært one nights når lysten har blitt for stor, eller veldig kortvarige forhold.. Nå føler jeg liksom det begynner å bli flaut å ikke være mer erfaren, når en er i min alder føler jeg liksom at det er forventet at man har litt..."peiling".. Jeg er også tiltrukket av litt eldre menn, og føler at de forventer enda mer så det gjør ikke saken noe bedre...

Vet ikke jeg, jeg bare føler at det er noe i veien med meg... Hva kan jeg gjøre med dette, fortsette å ikke ha sex hjelper jo selvsagt ikke, men å komme forbi den angsten min, jeg trenger hjelp her... Det faktum at jeg går fra å ha enormt mye lyst til å ha nesten ingen lyst, det gjør ikke saken bedre heller...

Noen sexologer her? ;)

Møter du en mann som er noe å satse på gir han deg jo tid på det området, og om du klarer å åpne deg opp så nekter jeg å tro at dine tanker/ frykt for å ikke strekke til blir vurdert negativit, da er han mannen ikke noe å satse på i alle fall. At du ikke har så mye erfaring kan man vel vurdere på to måter 1. så flott, her er en dame som ikke har pult alt og alle og heller kan "øve" på meg og all sex blir jo bra med nærhet og tid, eller nr 2. mye bedre med en jente som har sugd 17 menn å så suger meg kjemepebra første gangen vi har sex..Ikke noe vanskelig valg for min del, KLART alternativ 1 og derfor tror jeg du bekymrer deg heelt unødvendig. I alle fall mange gutter som ikke puler rundt som du garantert er kjærestematriale for og hvor dine holdninger bare er et pluss, de gutta som du ikke er erfaren nok for, får du jo vurdere om i det hele tatt fortjener deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...