Skvaldersjura Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Skal til å så, (frø) i noen kasser innendørs! Hvordan gjør du det?
Gjest Gjest_Andrine_* Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Jeg bruker f.eks. beger som jeg har kjøpt salat i. fyller på med blomsterjord og kaktusjord (såjord) på toppen. På denne måten kan småplantene stå litt lengre i såbegeret før prikling for blomsterjorda er jo litt gjødslet. Så dusjer jeg med en spruteflaske før jeg sår. Du må lese på frøposen omfrøene skal dekkes med jord eller ikke. Setter så lokket på såbegeret som jeg har laget noen huller i. Pass på hver dag, hvis du synes at det ser litt tørt ut, sprayer du litt igjen. Når det begynner å spire, må du sette begrene kjøligere og lyst. Når de er store nok til å håndteres, prikles de om i potter. Jeg bruker de minste pottene først og planter de over i større når jeg synes plantene trenger mere plass i potta. Det at de står kjøligere og lyst er veldig viktig for å få tette, lubne planter. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå