Gå til innhold

Overnatting i Kardemomme by


Myrthel

Anbefalte innlegg

Vet det er mulighet for overnatting inne i Kardemomme by i Dyreparken. Er det noen som har prøv det? Hvordan "fungerer" det egentlig når selve parken er stengt? Må man da kun oppholde seg inne i Kardemommebyen??

Er det støyete, når parken er åpen?

Kom med erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vi overnattet i Kardemommeby for noen år siden. En stor opplevelse for barna. Ettersom jeg husker kunne vi går rundt i området. I nærheten av Kardemommeby var det blant annet et show med kaptein sabeltann ganske sent på kvelden. Vi overnattet bare en natt.

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vært inne på denne siden, men fant ikke svar på det jeg lurte på der... Parken stenger jo for publikum kl 19 (høysesong) og vi kan vel ikke "låses inne" i Kardemommeby fra denne tiden... Skjønner heller ikke at vi kan "vandre" rundt i parken... og heller ikke UT og INN gjennom utgangen...Vi kan vel heller ikke komme nær showet til Sabeltann...

Takk også til første GJEST, hvis dere ikke er den samme da.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mariann_*

Jeg har overnattet der ei natt. Jeg vet ikke om man kan gå ut og inn av selve Dyreparken når det er stengt, (men jeg tror det!)..vi kunne hvertfall gå rundt i parken. De "tyvene" gikk rundt og sang, og fikk meg seg alle barna til huset deres etter stengetid. Det var også noen som øvde på kaptein sabeltann-show, som vi så på. Er jo folk som er på jobb selv om selve parken er stengt, så jeg tror det er mulig å gå inn og ut, men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal overnatte inne i parken helgen etter påske. Nå er det jo lavsesomng, så vet ikke hvor mye det foregår etter stengetid. Men jeg har hørt at unger får være med å mate dyrene etter stengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal overnatte inne i parken helgen etter påske. Nå er det jo lavsesomng, så vet ikke hvor mye det foregår etter stengetid. Men jeg har hørt at unger får være med å mate dyrene etter stengetid.

vi skal også dit noen helger etter påske.. lurer på hva som skjer på den tiden - i og med det er lavsesong.. fint om du kommer med litt oppdatering etter dere har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal også dit noen helger etter påske.. lurer på hva som skjer på den tiden - i og med det er lavsesong.. fint om du kommer med litt oppdatering etter dere har vært der :)

Det kan jeg gjøre. Regner med at det stort sett er dyrepark-delen som er åpen. Har vært der en påske for mange år siden, men kan ikke huske helt hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har vi vært i dyreparken og overnattet i Kardemommeby. Det var helt supert, så dette må vi gjøre igjen før yngstemann blir for gammel...men da tar vi 2 netter, ikke bare en som denne gang. Leilighetene var helt greie, ikke luksus , men helt grei. "huset" vi bodde de hadde soverom oppe, med trapp utenfor, så vi måtte ut og opp, kanskje ikke helt ypperlig for de med små barn, for oss var det helt greit. Så ut som de andre husene hadde innvendig trapp. Fordelen var at vi hadde en ganske stor balkong utenfor soverommet, som var fin og sitte på. Nøkkelen til huset passet og i en port ved en av inngangene, så vi kunne komme og gå som vi ville. Det er et stykke å gå fra inngangen, så husk å spør etter tralle, det var noen som tilhørte husene i Kardemommeby. Vi oppdaget ikke det før vi så noen andre hus hadde det., men da vi ikke hadde så mye å bære tilbake til bilen, brydde vi oss ikke med det. Utenfor inngangen der vi hadde nøkkel til porten var det og merket/reservert en bilplass til hvert hus, med husnummer på. Vi var jo veldig heldig med været, hadde kanskje ikke vært fullt så vellykket hvis det regnet og var kaldt, men det kan absolutt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal også dit noen helger etter påske.. lurer på hva som skjer på den tiden - i og med det er lavsesong.. fint om du kommer med litt oppdatering etter dere har vært der :)

Ikke alt var åpnet, men dyrene fikk en jo med seg. Det var litt byggeaktivitet, så noen veier var stengt. kun kiosken ved hovedinngang som var åpen, men tror det var litt mer åpnet lørdag og søndag. (men så slapp en jo unne alt maset hver gang en går forbi en kiosk :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange fine opplysninger... Skal virkelig vurdere et besøk med overnatting der, ja...

Hvordan var det å oppholde seg i husene på dagtid når parken var åpen? Føles det som "å ha folk litt vel mye" innpå seg? Ser for meg at besøkende av parken titter inn vinduene og slikt.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tilbakemeldinger ToveM..

vi gleder oss veldig til vi skal til kardemommeby...

selv om jenta mi er litt redd for å bli røvet av røverne :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...