Gå til innhold

Kyllingfilet, tips ønskes


Gjest Miley

Anbefalte innlegg

Gjest Miley

Vi skal ha kyllingfilet til middag litt senere i kveld, men jeg er litt lei av vanlige stekte. Er det noe annet godt man kan gjøre med kyllingfilet annet en å helsteke dem eller ha dem i diverse gryter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å lage taco med kyllingfilet istedet for kjøttdeig. Synes det blir mye bedre :)

Jeg lager også taco med kyllingfilet og synes det er kjempegodt. Jeg lager også fajitas med kyllingfilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lage taco med kyllingfilet istedet for kjøttdeig. Synes det blir mye bedre :)

Hm, det høres godt ut. Det må jeg prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å marinere de? Feks i olivenolje, hvitløk og masse timian?

Eller så kan du ta å banke fileteene flate, krydre med salt/pepper, legge over revet parmesan, og surre de i parmaskinke før du steker dem? Passer bra til pestopasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo også lage kyllingsuppe? Jeg er veldig gla i blomkålsuppe med kylling, men også klar kyllingsuppe med nudler :)

Eller diverse kyllinggryter?

Ellers jeg har også lage kyllingschnitzel - kutte inn fra begge sidene, så du får strekt ut fileet, banke de flat og da først egg og da brødsmuler med krydder, og da steke.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brun hele fileten.

Surr parmaskinke eller birkebeinerskinke rundt fileten, dryss hvitost/parmesantost over kjøttet og legg det i ildfastform.

Stek på 250 grader i 10 minutter og server med tagliatella.

Tagliatellaen blir dødsgod hvis du heller av vannet og heller over fløte - varm litt sånn at fløten "klistrer" seg til pastaen.

Dryss over soltørkede tomater hvis du liker det...

Dette er skikkelig nammenamm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

En veldig god kyllingrett er denne:

Legg kyllingfiletene i en ildfast form

Strø over finhakket hvitløk

Knus kylling-buljongterninger og strø over filetene

Dekk det hele med Creme Fraiche

Stekes i ca. 30 min

Serveres med ris, hasselbackpoteter, bakte poteter eller hva du måtte ha lyst på.

Blir veldig saftig og god :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min favoritt

snitt fileten nesten i to(men det skal fortsatt henge sammen slik at den utbrettet ser ut som et hjerte).

fyll denne med hva som helst av dette:

-krydret kremost fra tine(maaaaasse)

-urteblanding

-pesto

-soltørket tomat/hvilken ostetype du vil

-kremost iblandet spinat

- hakket bacon i kremosten

legg så bacon/serranoskinke e.l rundt, ta husholdnignstråd og surr rundt.

skinken er valgfri, men surr unasett tråd rundt. brunes kjapt i stekepanne, legg i stekepose og stek på 225 C i 20 min.

NAAAAAAAAAAAAAAAAM

serveres gjerne med pommes noisettes og sopp/paprika/squash/asparges - hva enn du har av grønnsaker.

noen ganger har jeg slått til og lagt kremost/spinatfyll i store champignonger som jeg har ovnsstekt istedet for å fylle det i kyllingen.

men selvsagt ikke dobbel representasjon av ingedienser:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Chicken nuggets feks. Kutt kyllingfilet i ca 3 store biter. Rull i egg og så i stråkavring. Stek. Server med pommes frites. Utrolig populært hos ungene. Kanskje lage en hjemmelaget dip av rømme og masse hvitløk og en dip av chilli?

Ellers kan du jo kutte opp kyllingen i munnfulle biter og så steke i wok eller normal panne. Wok`e masse grønnsaker.

Stel kyllingen, krydret......

ha i creme freiche og noe kremfløte. Etter du har stekt sopp, paprika, purreløk. Ha i mais korn til slutt. Server med brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær kyllingfileen nesten i to. Ha i pesto og surr bacon rundt. stek den nesten gjennom i stekepanna, sett den så inn i ovnen på ca. 200 grader for å få den saftig. Lag en god salat med det du måtte like. Jeg er veldig glad i fersk spinat, cherrytomater, fetaost og litt rødløk.

Og så ris og en god saus til. Alt ettersom hva du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag kyllinggryte med nudler:

Stek kyllingbiter

Fres løk, gulrøtter, broccoli og purre.

Kok opp nudler og bland alt sammen.

Krydre godt med soyasaus - favoritt hos store og små her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...