Gjest Bare innom Skrevet 5. april 2009 #21 Skrevet 5. april 2009 Jeg må si at jeg blir litt målløs over mange av svarene i denne tråden... Svarene er så preget av at trådstarter stilte spørsmålstegn ved mors fravær fra hjemmet, at det faktum at begge foreldrene er fraværende i perioder, blir totalt oversett. For meg personlig er det revnende likegyldig om det er far eller mor som har en jobb som medfører mye fravær, eller om det er mor eller far som "holder fortet" hjemme! Problemstillingen her, er ikke at mor reiser (selv om det var mor i trådstarters tilfelle), men at begge foreldrene har jobber som medfører mye fravær utover barnehagens åpningstider, og som igjen medfører at de må belage seg på at familie og venner stiller opp som barnevakter. Da blir ikke spørsmålet om det er greit at mor eller far har en reisejobb, men om det i perioder er greit å overlate den daglige omsorgen for barna til familie og venner. Og hvis det er greit, er det greit å sette enda et barn til verden, når jobbsituasjonen er så lite familievennlig som den er pr i dag? Min mening er at så lenge barna er av den robuste typen, som ikke har så stort behov for stabilitet og rutiner i livene sine, så er det ikke en optimal løsning, men jeg tror heller ikke at de tar skade av å være så mye borte fra hjemmet. Men når det kommer til foreldrenes valg er jeg mye mer skeptisk. Det kan være en belastning for barna, men det er garantert en stor belastning på familie og venner som hele tiden må legge opp sitt hverdagsliv for å passe andres barn. Jeg hadde aldri i verden satt barn til verden, og basert meg på at andre måtte ta så stor andel av omsorgen for mine barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå