Gå til innhold

visuell kommunikasjon i drammen?


Gjest Gjest_kari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kari_*

noen som har gått dette studiet? det virker så utrolig innteresant ut. men er redd jeg ikke har gode nok karakterer. er det vanskelig og komme inn og er det et populært studie?. vet at snittet går litt ned pga av studiepoenga, men hvor mye sånn ca? kom med positive og negative erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går der nå. Trives godt, men man må være motivert for å få maks utbytte av det. Dessuten vil jeg anbefale litt kunnskap om programvare osv før man begynner, selv om de har noen korte kurs før studiestart for de som aldri har holdt på med denne typen ting før. Jeg hadde tre år på medier og kommunikasjon bak meg og tror det var en grei fordel å ha.

Vet ikke hva du mener er et høyt snitt, men jeg kom lett inn med noen og femti poeng. Snittet de siste årene kan du vel kanskje finne på Samordna opptak eller noe sånt.

Spør gjerne hvis det er noe mer spesifikt du lurer på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

takk for svar:) jeg har bare gått allmen. det er det jeg er redd for og henge så utrolig mye bak,siden jeg har null erfaring. hvordan er lærerne og student miljøet? jeg syns det høres utrolig spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange i klassa mi som ikke hadde noen bakgrunn fra noe medierelatert, og de hang vel litt etter i begynnelsen, men det jevner seg mer ut etterhvert. Hvis man er flink til å spørre og grave blant både medelever og lærere så lærer man nok mer og raskere også!

I klassa mi har vi bra miljø, men studentmiljøet generelt i Drammen er kanskje litt dødt...? Sikkert noen som er uenig med med i det men. Lærerne er helt klart dyktige i det de driver med, men jeg har opplevd undervisningen som litt, tja, ustrukturert egentlig. Men det blir jo litt hva man gjør det til også, for det er alltids en mulighet å oppsøke lærere og medelever for veiledning.

Når det gjelder fagene så er det spredd ca 50-50 på teoretiske fag, som markedsføring, kunsthistorie og mediehistorie, og praktiske fag der man jobber med oppgaver gjennom semestret. Skriftlige og hjemmeeksamener på slutten av hvert semester.

Hovedvekten av undervisningen ligger på trykksaker, og noe på web. Ikke noe lyd eller levende bilder, men det vet du kanskje allerede. Det er liten mulighet for å spesialisere seg noe særlig før på tredjeåret. Selv vurderer jeg mer utdanning etter jeg er ferdig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

tusen takk for ett fint svar:) jeg søker og så får jeg se om jeg kommer inn. men ser veldig spennende ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...