Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. noen som kan hjelpe meg? begynte i jobb rett etter studier og startet opp "min " avdeling helt uten opplæring eller noen form for hjelp. siden jeg ikke har noe erfaring bortsett fra studiene har dette vært kjempehardt.har jobbet sinnsykt overtid og mistet kontakt med venner. er irritert så og si hele tiden på alt og alle.jeg har sjelden lyst å gå ut eller møte noen.jeg gråter lett og føler meg helt kjørt.

det føles som om jeg har møtt veggen. ingen motivasjon i det hele tatt. i tillegg blir jeg stemplet som "dum" på jobben siden jeg har blondt hår og er den yngste. jeg sitter med mer utdannelse enn de fleste på jobben, så at jeg er "dum" er vel å ta litt hardt i...hva er galt med meg?

nå vil jeg bare komme meg vekk en stund uten noen form for kontakt med jobben og bare få slappet av..men jeg vet at hvis jeg oppholder meg i hjembyen vil jeg bli bombandert med spørsmål fra jobben over telefon.

derfor lurer jeg på om legen min kan sykemelde meg og la meg reise til utlandet?? hvor lang tid kan man være sykemeldt sammenhengende? jeg vil bare komme meg lengst mulig vekk, helst til en øde øy uten mobildekning....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du gjør er å ta en time hos legen. Mulig du kan få en sykemelding fordi du er nedkjørt. Viss ikke så kan du ta ut noen fridager. Om jobben ringer så ikke svar. Det er du faktisk ikke pliktig til. Sett grenser i forhold til jobben. Gå hjem når du skal og ha minimalt med overtid. Sett av tid til deg selv. Gjør avtaler med deg selv så som trening, film, venner osv. Bare si at du ikke kan jobbe fordi du har en avtale. Du er ikke forpliktet til å si hvem du har avtale med.

Normalt så har man ikke lov til å reise utenlands dersom man er sykemeldt.

Sliter du med å ikke ta tlf fra jobb så skaff deg en annen mobil med et annet nr og la venner få dette. Jobbmobilen setter du på lydløs og legger fra deg. Sjekk annenhver dag eller noe sånt. SETT GRENSER!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...