Gå til innhold

21 NYHETENE

Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth

Jeg har sendt 3-4 e-poster til TV2 og bedt de endre "21 NYHETENE" til "21-NYHETENE". Så langt har det ikke gitt resultater.

Gå inn på TV2s sider og send de en melding.

Let's come together

Right now

Oh yeah

In sweet harmony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg har sendt 3-4 e-poster til TV2 og bedt de endre "21 NYHETENE" til "21-NYHETENE". Så langt har det ikke gitt resultater.

Gå inn på TV2s sider og send de en melding.

Let's come together

Right now

Oh yeah

In sweet harmony

Dem.

Skal forresten gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er virkelig mye mer irriterende med folk som ikke vet når "de" og "dem" skal brukes. Ikke meningen å henge ut trådstarter her, men dette er noe jeg har lagt merke til i det siste. Det gjelder jo absolutt alle, til og med nyhetsopplesere! Får helt mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Få deg en hobby.
Jeg syslet med makramé en periode, inntil jeg fant det mer samfunnsnyttig å forsøke å påvirke en rikskringkaster i språklig positiv retning. At en halv million nordmenn daglig blir eksponert for skrivefeil i fete typer, er neppe bra.

(Så snart TV2 skriver "21-nyhetene", skal jeg gjenoppta førstnevnte hobby.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth
Det er virkelig mye mer irriterende med folk som ikke vet når "de" og "dem" skal brukes. Ikke meningen å henge ut trådstarter her, men dette er noe jeg har lagt merke til i det siste. Det gjelder jo absolutt alle, til og med nyhetsopplesere! Får helt mark.
Jeg får lese meg opp på emnet i Hegges språkspalte.

(Man blir relativt paranoid av å skrive på språkforumet, he-he.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Kenneth har et godt poeng, og hvis dere ikke har noe annet å bidra med enn å kommentere feil i innlegget hans, ja da kan dere like godt droppe hele greia.

Det er ille at en nasjonal TV-kanal har en såpass stygg feil i navnet på sitt kanskje mest sette program, og jeg skal jammen sende dem en e-post sånn at Kenneth kan fortsette med makraméen sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Og kanskje du skal begynne med å lære deg å skrive TV 2 riktig først ;-)
TV 2 er notert.

Apropos først: Jeg vil nå mene at TV 2-språket er viktigere enn min språklige autoritet. Hvis mitt TV 2-engasjement gir meg en ripe i språk-lakken, er det et greit offer.

I rent raseri var jeg i ferd med å starte letingen etter skrivefeil i innleggene dine. Men så slo det meg plutselig at en person som pirker på andres skrivefeil naturlig nok ikke har noen svin på skogen selv. Jeg avblåste derfor aksjonen, vel vitende om at letingen ikke ville gitt resultatet åkke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...