Gjest kenneth Skrevet 27. mars 2009 #1 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg har sendt 3-4 e-poster til TV2 og bedt de endre "21 NYHETENE" til "21-NYHETENE". Så langt har det ikke gitt resultater. Gå inn på TV2s sider og send de en melding. Let's come together Right now Oh yeah In sweet harmony Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #2 Del Skrevet 28. mars 2009 Få deg en hobby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #3 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg har sendt 3-4 e-poster til TV2 og bedt de endre "21 NYHETENE" til "21-NYHETENE". Så langt har det ikke gitt resultater. Gå inn på TV2s sider og send de en melding. Let's come together Right now Oh yeah In sweet harmony Dem. Skal forresten gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 28. mars 2009 #4 Del Skrevet 28. mars 2009 Dem. Skal forresten gjøre det.Flott, og takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #5 Del Skrevet 28. mars 2009 Det er virkelig mye mer irriterende med folk som ikke vet når "de" og "dem" skal brukes. Ikke meningen å henge ut trådstarter her, men dette er noe jeg har lagt merke til i det siste. Det gjelder jo absolutt alle, til og med nyhetsopplesere! Får helt mark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 28. mars 2009 #6 Del Skrevet 28. mars 2009 Få deg en hobby.Jeg syslet med makramé en periode, inntil jeg fant det mer samfunnsnyttig å forsøke å påvirke en rikskringkaster i språklig positiv retning. At en halv million nordmenn daglig blir eksponert for skrivefeil i fete typer, er neppe bra. (Så snart TV2 skriver "21-nyhetene", skal jeg gjenoppta førstnevnte hobby.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 28. mars 2009 #7 Del Skrevet 28. mars 2009 Det er virkelig mye mer irriterende med folk som ikke vet når "de" og "dem" skal brukes. Ikke meningen å henge ut trådstarter her, men dette er noe jeg har lagt merke til i det siste. Det gjelder jo absolutt alle, til og med nyhetsopplesere! Får helt mark.Jeg får lese meg opp på emnet i Hegges språkspalte. (Man blir relativt paranoid av å skrive på språkforumet, he-he.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 28. mars 2009 #8 Del Skrevet 28. mars 2009 Og kanskje du skal begynne med å lære deg å skrive TV 2 riktig først ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 29. mars 2009 #9 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg synes at Kenneth har et godt poeng, og hvis dere ikke har noe annet å bidra med enn å kommentere feil i innlegget hans, ja da kan dere like godt droppe hele greia. Det er ille at en nasjonal TV-kanal har en såpass stygg feil i navnet på sitt kanskje mest sette program, og jeg skal jammen sende dem en e-post sånn at Kenneth kan fortsette med makraméen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 29. mars 2009 #10 Del Skrevet 29. mars 2009 Og kanskje du skal begynne med å lære deg å skrive TV 2 riktig først ;-)TV 2 er notert. Apropos først: Jeg vil nå mene at TV 2-språket er viktigere enn min språklige autoritet. Hvis mitt TV 2-engasjement gir meg en ripe i språk-lakken, er det et greit offer. I rent raseri var jeg i ferd med å starte letingen etter skrivefeil i innleggene dine. Men så slo det meg plutselig at en person som pirker på andres skrivefeil naturlig nok ikke har noen svin på skogen selv. Jeg avblåste derfor aksjonen, vel vitende om at letingen ikke ville gitt resultatet åkke som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå