Gå til innhold

Derfor bør kvinner tjene mindre enn menn

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: Veldig fin og humoristisk artikkel som faktisk er ganske logisk når jeg tenker over det. :ler:

På tross av at jeg er en jente som tjener bedre enn min (bedre?) halvdel. :sjenert:

Gjest konservativ liberalistisk mann
Skrevet

Jo, synes at kvinner skal tjene lavere enn menn. Så er enig i det. Menn er overlegne og skal tjene mer.

Gjest Gjest
Skrevet
Jo, synes at kvinner skal tjene lavere enn menn. Så er enig i det. Menn er overlegne og skal tjene mer.

Meget god argumentasjon. Spesielt overbevisende fra en person som bruker ord han ikke forstår. :sarkasme:

Skrevet

"Overlegne"? Som i "høy på pæra"? Menn har lite å skryte av synes jeg. Rart de får jobber i det hele tatt..

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

Joda, men slikt som det der tar man selvsagt ikke seriøst.

Det er forøvrig ingen ting som tilsier at menn skal ha høyre lønn enn kvinner på grunnlag av at de er menn.

Gjest Gjest
Skrevet
"Overlegne"? Som i "høy på pæra"? Menn har lite å skryte av synes jeg. Rart de får jobber i det hele tatt..

Ja, jeg har nå i hvertfall snabelen å skryte av.

Skrevet

Man kunne sikkert klart å skrive en morsom artikkel om temaet, men det der var ikke humor. Hvor morsomt er det å høre de samme vitsene man som kvinne har hørt i alle år? Misforstå meg ikke - jeg syns godt man kan tulle med kvinners makt over menn (og omvendt), men da må det gjøres med en viss intelligens.

Gjest Gjest
Skrevet
Man kunne sikkert klart å skrive en morsom artikkel om temaet, men det der var ikke humor. Hvor morsomt er det å høre de samme vitsene man som kvinne har hørt i alle år? Misforstå meg ikke - jeg syns godt man kan tulle med kvinners makt over menn (og omvendt), men da må det gjøres med en viss intelligens.

Godt sagt.

- Menn fortjener å tjene bedre enn kvinner fordi den største andelen av insatte i fengsel er menn? Menn fortjener å tjene bedre enn kvinner fordi de henger opp gardiner i stua hjemme?

Jada.

"Jeg skal helt ærlig og oppriktig fortelle hvorfor vi menn fortjener litt høyere lønn enn kvinner. Grunnen er så enkel som at kvinner, i tilfelle en nødssituasjon, sterkt favoriseres." Men hvem er det som ofte skaper nødsituasjoner da? Jo, menn. Burde det ikke da være logisk at kvinner skal tjene bedre enn menn fordi menn ofte setter kvinner i farlige situasjoner? :fnise:

Gjest Gjest_bimbo_*
Skrevet

Sykepleiere og politi har et dårlig lønnsnivå. Jeg føler at politiets lønnskamp på mange måter huller ut sykepleiernes argumentasjon om at tradisjonelle mannsyrker er bedre lønnet enn kvinners. Begge ligger på et ræva nivå.

Paradokset er at yrkene er veldig populære og har god rekruttering hvert år.

Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet

Platt kåseri som en ungdomsskole-elev kunne ha skrevet.

Gjest ELIN_2000
Skrevet
Ja, jeg har nå i hvertfall snabelen å skryte av.

Sikkert ikke mye å skryte av den heller.

Gjest Gjest_pil_*
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva disse likestillingskjemperne (sykepleierne) mener. Er det det at de skal ha like mye i lønn som en som arbeider privat i industrien og har 3 års høyskoleutdannelse? I så fall er det etter min mening en helt meningsløs debatt.

Eller mener de at de skal tjene like mye som andre offentlige ansatte med 3 års utdannelse. Da lurer jeg på, er det ikke da mange andre innenfor offentlig sektor som har like mange års utdanning og som ligger under dem i lønn? Som feks bibliotekarer, sosionomer etc.

:klø:

Gjest Christabelle
Skrevet
Sikkert ikke mye å skryte av den heller.

:ler:

Gjest Gjest_pølsa_*
Skrevet
Jeg forstår ikke helt hva disse likestillingskjemperne (sykepleierne) mener. Er det det at de skal ha like mye i lønn som en som arbeider privat i industrien og har 3 års høyskoleutdannelse? I så fall er det etter min mening en helt meningsløs debatt.

Eller mener de at de skal tjene like mye som andre offentlige ansatte med 3 års utdannelse. Da lurer jeg på, er det ikke da mange andre innenfor offentlig sektor som har like mange års utdanning og som ligger under dem i lønn? Som feks bibliotekarer, sosionomer etc.

:klø:

Sykepleiere har også tre år høyskoleutdannelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...