Gå til innhold

Svin indrefilet


Gjest *Mim*

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*

Jeg har to indrefileter av svin som jeg har tenkt til å ha til middag i dag. Men jeg har ikke helt fantasi til å finne på noe... Noen snille KG-ere som vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å tilberede den på denne måten:

Gni den inn med grovkvernet salt og pepper, alternativt favoritt urter.

Brunes i stekepannen på alle sider sammem litt sopp og eller løk og 1 ss soyasaus.

Litt vann tilsettes, og pannen (med jernhåndtak) settes i forvarmet ovn 180-200 grader i 10 minutter. La den hvile litt før den trancheres og anrettes på maten.

Serveres med Jamies squash carbonara eller hjemmelaget potetstappe (potet, hvitløk, smør, salt, pepper og fløte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to indrefileter av svin som jeg har tenkt til å ha til middag i dag. Men jeg har ikke helt fantasi til å finne på noe... Noen snille KG-ere som vil hjelpe?

Prøvde meg på denne for noen uker siden. Ble veldig godt.

http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrif...Cheddar-snitzel

Jeg brukte en kombinasjon av kjøtthammer med bred flat overflate for kjøtt og en vanlig kjevle for å få kjøttet tynt. Om du må skjære opp på langs kan det være en fordel at kjøttet er halvfrossent når du gjør det. 200 g per porsjon er nok for de aller fleste.

Jeg brukte ferdiglaget griljermel. Brukte vanlig cheddarost, men tror nok at man med fordel kan bruke en ost med så mye smak som mulig. Kanskje noen flak blåmuggost hadde gjort seg sammen med den andre.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget dette for et par uker siden (med stort hell):

Kjøttet ble gnidd inn i salt og pepper også klappet jeg på sesamfrø.

Steikte de på pannen.

Serverte dette med stekte grønnsaker som gulrot, løk, sopp og brokkoli og saus av blåmuggost. Det ble kjempegodt! :sikle:

Fant ikke igjen oppskriften på sausen men den besto av fløte, gorgonzolaost, salt og pepper.

Mens jeg googlet etter sausen fant jeg denne. Den så kjempegod ut! :sikle:

Endret av Idnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marillia

Eller man kan fylle svinefileten med soltørka tomater, feta osv. Surre rundt skinke eller bacon er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager med både kylling og svinefilet et snitt i filetene og fyller med kremost (gjerne pisket kremost), surrer deretter rundt spekeskinke eller bacon. Serverer som oftest potetbåter og stekt sopp ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt opp fileten på langs slik at den blir flat, fyll med oppkutta tørka aprikos blandet med rosmarin, rull sammen og surr. Brun og steik. Nyydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker den i ovnen med blåmuggost og balsamicoeddik sammen med potetbåter og cherrytomater. Serveres sammen med salat.

Veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Mmm...så mange gode tips!

Sol 79 - hvordan gjør du med blåmuggosten og balsamicoen? Fyller inni, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...