Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #21 Skrevet 2. april 2009 (endret) De vil vel ha i pose og sekk - kunne kose seg med barna annenhver helg, men slippe styret med dem i hverdagen. Jeg kjenner forøvrig en som ble sammen med ei med et barn fra før - han var etterhvert mer opptatt av ungen hennes enn den biologiske faren var... Nå er de en happy familie og har fått et barn sammen også, og jeg tror at han er et bedre forbilde for henne enn den biologiske faren. :-) Dette er bare med på å bekrefte min teori om at barn og fedre som får begrenset samvær den første tiden vil få problemer med å bygge relasjoner senere. Når mødre trenerer samvær/omsorgsrollen til far (både mens de bor sammen og eterpå) vil det bli vanskelig for barnet å bygge de relasjonene som er vanlig å ha. Mange av fedrene som utsettes for dette trekker seg tilbake og kommer aldri tilbake som en fullverdig far. Men jeg tror samtidig at dette bare gjelder 50% av tilfellene. Den andre delen av fedrene trekker seg bort på tross av mødrenes ønske om fars deltagelse. Noe av dette har jeg opplevd selv. For eksempel skolen ringer konsekvent til mor fordi de tror hun er bostedsforelder. Alle mailer fra div foreldregrupper går konsekvent til mor fordi de forventer at hun er bostedsforelder. Til og med skoletannlege, etc kontakter konsekvent mor. Jeg har forsøkt å informere mange, MANGE ganger, men har nå gitt opp. Isteden forteller jeg lærere og andre at jeg ikke har fått informasjon (noe som er riktig) tiltross for min status som bostedsforelder i snart 1,5 år. Jeg tror vi alle må innse at slik samfunnet er idag er det bare barna og enkelte mødre som ønsker far som en tilstedeværende og oppegående far som tar del i barnas hverdag. Ftt Endret 2. april 2009 av jolie
soda Skrevet 2. april 2009 #22 Skrevet 2. april 2009 jeg tror det er pga alt for mange blir gravide med feil mor eller far. rett og slett så tenker de ikke på det ansvaret som ligger i å bli mor eller far. av og til synes jeg at jenter/damer skulle fått en sprøyte for å bli gravid. da skulle de ha gått gjennom et program der de lærte hva det vil si å få et barn. men sef mannfolka burde blitt med på dette for det er for mange unger som ikke har en far og det synes jeg er synn. sef klarer de seg uten en far men det beste er å ha en oppegående far som kan stille opp for de. husk på at fedre kan lære ungen mye som ikke mødre kan.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #24 Skrevet 3. april 2009 Jeg er så grusomt nysgjerrig på hva som er årsaken bak at så mange fedre ikke vil ha barna sine mer på samvær en annenhver helg?? Og hvorfor vil noen kutte all kontakt? Er det noen som har noen tanker om dette? Å?? Tror det er flere mødre som kegger hindringer i veien, sabotering osv. Hvorfor tror du det er så nye konflikter i rettssystemet, fam.kontor? Vis meg en sak der far nekter omgang med barna. Om du leser div tråder her inne, så kan du se hvilke omtal enkelte mødre har av sine samboere og menn. Om det skjer at far svikter, så ligger det mange grunner bak. At noen mødre omtaler sine barns far her inne,så er det ikke eneste plassen de omtaler faren. Dette gjenspeiler samarbeidet ellers, og tror du ikke barn snapper opp slike ting? Det fins mødre som gjør alt på sin hevngjerrige vei.....noen fedre har funnet ut at de gir opp,og venter til barna forstår osv. Det er mødre som nekter samvær om far får ny kjæreste, ringer de hle helger Ikke bare at de ødelegger for far,men desverre ser de ikke at de ødelegger for sine barn. Og de klarer å påvirke barna sine uten at de innser det.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #25 Skrevet 3. april 2009 Å?? Tror det er flere mødre som kegger hindringer i veien, sabotering osv. Hvorfor tror du det er så nye konflikter i rettssystemet, fam.kontor? Vis meg en sak der far nekter omgang med barna. Dem finnes det mange av. Men de havner ikke i rettssystemet, for rettssystemet kan ikke tvinge noen til samvær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå