Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Kjente på livmortappen min i sted, og den var heeelt bøyd bakover, bak mot rumpa. Kjente såvidt åpningen, og den var vridd helt bak liksom. Skal den ikke vippe mer mot magen?? hva skjer?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg synes den flytter ganske mye på seg, jeg. Vet ikke om den pleier å være i den retningen du beskriver, men den skifter posisjon ganske mye i løpet av syklusen og avhengig av hvordan man står/ligger sikkert. Den trekker seg også tilbake og lukker seg om man er gravid.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Fødte for 4 måneder siden, og syns tappen har vært rar siden. Langt nede, langt oppe og nå skjev. Får ta meg en tur til gyn og sjekke om alt er normalt:)
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Den trekker seg sammen og "vokser" i løpet av syklusen. Akkurat som den åpner seg litt når du har EL og mere når du får mensen. Det er helt normalt, også at den ikke ligger helt rett. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvordan dere klarer å komme helt opp til den, jeg har aldri kjent livmortappen, kommer kanskje halvveis, men det må være kjekt.
Gjest ts Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Er det normalt også at tuppen ligger bøyd helt bak mot rumpa? Jeg har heller aldri tidligere kjent livmortappen. Men etter jeg fødte kan jeg kjenne den helt uten problemer oppi der. Den kommer ofte litt lenger ned etter en fødsel har jeg hørt.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Dette kalles bakovervendt livmor, og er helt normalt.
Erle84 Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Min ligger til alle forskjellige retninger helt avhengig av når i syklusen det er osv. Jeg har forresten bakovervendt livmor. Tappen vender bakover rett før jeg får mensen.
mgr Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Har hørt at kvinner med bakovervendt livmor kan ha problemer med å bli gravid.Noen andre som har hørt det samme?Evt opplevd det?
Gjest ts Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Nå har den snudd seg frem mot magen igjen. Så regner med den bare beveger seg litt. Alt ettersom... Har forressten aldri fått beskjed om at jeg har bakoverbøyd livmor. Min mor har det.. Hun ble gravid på 1. forsøk alle 3 gangene så tror ikke det har noe å si for fruktbarheten. Tror det er en gammel myte.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Har hørt at kvinner med bakovervendt livmor kan ha problemer med å bli gravid.Noen andre som har hørt det samme?Evt opplevd det? Nei det har ingenting å si. Det er vanlig å ha bakovervendt livmor, det henger ikke sammen med ufrivillig barnløshet.
mgr Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 trodde det hadde noe med at det var vanskeligere for det befruktede egget å feste seg til livmorveggen når den var bakovervendt.men som sagt...kjenner ingen med det,og mest sannsynlig er det bare en myte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Jeg er så lykkelig for at jeg fant denne tråden, har søkt på netten i en time eller no sånt, men fant aldri et helt konkret svar. Har nettopp flyttet, og har ikke funnet meg til rette med hverken lege eller gyn. Denne tråden er vel død siden det siste svaret var i 2008, men jeg takker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå