Gå til innhold

innovervendte skuldre

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som er lubne med ekle skuldre som peker innover? :S :( det er noe jeg plages med,- sterkt! :O det påvirker måten jeg skriver og alt annet jeg bruker armene til. er det noe jeg kan gjøre for å rette skuldrene ''tilbake på plass''?

hvis dere anbefaler trening, hvilke øvelser er lurt å få gjort hjemme?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Er det noen her som er lubne med ekle skuldre som peker innover? :S :( det er noe jeg plages med,- sterkt! :O det påvirker måten jeg skriver og alt annet jeg bruker armene til. er det noe jeg kan gjøre for å rette skuldrene ''tilbake på plass''?

hvis dere anbefaler trening, hvilke øvelser er lurt å få gjort hjemme?

Takker for svar.

Ingen?

Gjest Papirkurven
Skrevet

Hvis de peker alvorlig innover og du føler at det fysisk påvirker livet ditt, bør du gå til legen og snakke om det. Mulig en fysioterapeut kan hjelpe.

Hvis du sammenligner deg selv med andre, er du mer "innovervendt"? Nå snakker jeg ikke om fotomodeller, men "vanlige mennesker". Se litt rundt deg på skole/arbeid og i butikken.

Jeg er litt sånn, og jeg vet det er fordi jeg slurver med holdningen. Man kan trene på å bli bevisst sin holdning, eller det finnes stropper som hjelper en å holde skuldrene bakover.

Gjest Gjest
Skrevet

trene ryggen, romaskin og liknende styrkeøvelser er bra, hjelper på holdningen

Skrevet

Kan også være en typisk "ta deg sammen" holdning. At du runder ryggen og presser skuldrene framover.

Psykomotorisk fysioterapi kan hjelpe.

Gjest Gjest
Skrevet

Begynn med yoga og ikke gi opp, dette tar lang tid å strekke ut, uansett hvordan metode du velger å gjøre det med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...