Gjest sinna? Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jeg vet ikke helt om dette er bare meg eller om det virkelig er et irritasjonsmoment.. Så jeg vil høre hva dere synes etter å lest dette! Lillebroren til samboeren min og meg bor i nabohuset. Men han kommer hit støtt og stadig. Veldig alle elsker raymond.. kommer i tide og utide. og bare kommer inn og setter seg ned. Vil ha mat, drikke. Dersom vi har noe godteri liggende synelig spiser han uten å spørre. Dette synes jeg er greit nok..litt frekt men har ikke vanskeligheter med å dele. Bortsett fra at vi har kjempe dårlig råda. Jeg mener, jeg dro korte mitt i minus igår for å kjøpe meg sjokolade til heldagsprøven idag, og saft. Så gikk jeg for å dusje, når jeg kom tilbake var ikke posen bare åpnet, men spist opp. Fordi jeg gjorde den tabben å la den ligge synelig. Han spurte meg "Skulle du ha sjokolade?"...Ja hallo! Jeg kjøpte den, men tør ikke si noe. Blir bare sint inni meg. Dette er ikke førsten gangen i det hele tatt. Saften hadde han også drukket opp. Samboern min reagerer ikke i det hele tatt, og synes jeg er teit som blir snurt når dette skjer. Syns dere jeg er egoistisk?
Gjest ts Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Vi er 18 og 19, lillebroren er 16. dersom det skulle ha noe å si. Og vi venter barn i juni. Bare for å understreke økonomien til en snekker lærling og en student vs en som fortsatt bor hjemme
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Nei, men jeg synes du er veik som ikke sier i fra. Sånne trenger å få høre det. Du må klare å si i fra, ellers kan du ikke forvente at han skal forandre seg.
Gjest ts Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Nei, men jeg synes du er veik som ikke sier i fra. Sånne trenger å få høre det. Du må klare å si i fra, ellers kan du ikke forvente at han skal forandre seg. Men hva skal jeg si da? Blir jo ganske paff av slik oppførsel. Og samboer blir så irritert da jeg reagerer på dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Men hva skal jeg si da? Blir jo ganske paff av slik oppførsel. Og samboer blir så irritert da jeg reagerer på dette. 'Du, jeg har ganske lite penger og jeg kjøpte den sjokoladeposen for at jeg skulle ha den på heldagsprøven i morgen. Kan du ikke spør før du tar ting? Vi kjøper det nemlig som oftest med tanke på oss selv.'
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Etter min mening så er dette uakseptabel oppførsel. Du må si i fra. Tar ikke kjæresten din deg seriøst så spør han om han hadde blitt bli om han hadde kjøpt seg noe godt han skulle ha på kvelden og når så kvelden kommer, så har noen andre spist det opp.
Morgause Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Litt teit å skaffe barn når du ikke har råd til sjokolade, eller? Ungen koster mer enn stratos, for å si det sånn..
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Litt teit å skaffe barn når du ikke har råd til sjokolade, eller? Ungen koster mer enn stratos, for å si det sånn.. Ja, og dette var akkuratt det ts spurte om.... Til ts, du må rett og slett bare si ifra, ellers blir det bare værre med åra og vanskeligere for deg også. Min lillebror på 16 er ganske trangsynt og tror hele verden dreier seg om han, blitt ganske dullet med hjemmefra, kan det være problemet hos dere?
Teriyaki Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Litt teit å skaffe barn når du ikke har råd til sjokolade, eller? Ungen koster mer enn stratos, for å si det sånn.. Har det slått deg at graviditeten kanskje ikke var planlagt? Dessuten så vet ikke du særlig mye om økonomien til trådstarter. Jeg er for eksempel veldig blakk nå, men det er fordi det er fire dager til lønning. Dermed er det nesten en måned siden jeg fikk penger sist. Synes det er uakseptabelt å oppføre seg slik. Du bør si i fra, samtidig som du sier klart i fra til samboeren din at du ikke godtar det. At hvis lillebroren MÅ ha fri tilgang til mat osv. så får det være på bekostning av samboer, ikke han.
leirbål Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 En 16 åring trenger fremdeles en god del rettledning. Så si ifra på en tydelig men hyggelig måte at det er koselig at han kommer, men han må spørre før han tar noe. Forklar at dere ikke har så mye penger, så det er ikke alltid han kan få. Å spørre først er noe alle trenger å lære.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 'Du, jeg har ganske lite penger og jeg kjøpte den sjokoladeposen for at jeg skulle ha den på heldagsprøven i morgen. Kan du ikke spør før du tar ting? Vi kjøper det nemlig som oftest med tanke på oss selv.' Dette er alt for forsiktig. Du skulle ha kjeftet ham ut etter noter og krevd at han dro på butikken og kjøpte en ny pose til deg, med en eneste gang. Hvis du ikke setter deg i respekt vil han bare fortsette å ta seg til rette. Hvis kjæresten din blir sur, er det hans problem. Du må sette deg i respekt overfor ham også, ellers blir du bare nikkedukka hans.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Dette er alt for forsiktig. Du skulle ha kjeftet ham ut etter noter og krevd at han dro på butikken og kjøpte en ny pose til deg, med en eneste gang. Hvis du ikke setter deg i respekt vil han bare fortsette å ta seg til rette. Hvis kjæresten din blir sur, er det hans problem. Du må sette deg i respekt overfor ham også, ellers blir du bare nikkedukka hans. Forsåvidt enig med deg i at man må være hard, men har man vært ettergivende så lenge, kan det bli litt voldsomt likevel. Jeg ville derfor sagt klart ifra at heretter må han faktisk spørre før han tar noe. Det er vårt, og vi bestemmer over det selv. Det høres gnient ut, men dersom han hadde vist vanlig folkeskikk hadde det ikke vært nødvendig. Det er det tydeligvis nå.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Synest ikke man har rett til å bli sinna og sur om denne oppførselen har vært akseptert før men plutselig i dag passet det ikke. Om oppførselen plager deg gir du beskjed på en høflig måte at du hadde satt pris på om han spurte først for det kan hende dere har kjøpt inn for en spesiell anledning, og eventuellt spørre om han kan banke på. Slitsomt å ikke kunne ha sex på soffaen og stuebordet da gitt Etter at du har gitt beskjed, og om han fremdeles tar seg til rette kan man bli sinna, og forlange at han erstatter det han har tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå