Gå til innhold

prevensjon som ikke tuller med kroppen

Fremhevede innlegg

Gjest TS-prevensjon
Skrevet

hei!

jeg lurer på hvilken prevensjon jeg kan bruke uten å "tulle" med kroppen? jeg har gått på p-pillen frem til nå (i vel 7år), men jeg og mannen ønsker barn om ikke altfor lenge så vil stabilisere syklusen min (ser også for meg å bruke helt frem til jeg har fått mitt siste barn).

ønsker derfor å finne en type prevensjon som jeg kan bytte til, men som ikke skal bli en tungvint løsning. kondom frister derfor ikke.. pris spiller ingen rolle, men jeg er alikevell nysgjerrig på dette, og ikke minst fremgangsmåten på hva du måtte anbefale meg.

jeg har hørt om hormonspiral, pessar, p-ring og kobberspiral, men vet ikke forskjellen og heller om noen av disse kan være ett alternativ for meg.

tusen takk for dine anbefalinger og hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ente opp med FAM selv. Bruker www.fertilityfriend.com selv og er veldig fonøyd. Ville trolig valgt ovusoft.com i dag pga pris.

Holder meg stort sett til sekret og EL tester som parameter pga at jeg for øyeblikket har lite behov for det som prevensjon.

Hormonspiral og p-ring vil rote til på samme vis som piller.

Femcap (en slektning av pessar) kan og være verdt å se på, men det må importeres fra utlandet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg brukte pessar i 7 år og var veldig fornøyd og trygg med det. Brukes sammen med sæddrepende krem, og da er sikkerheten høy. Ingen bivirkninger, ingen kluss med kroppen.

En lærer fort å sette det inn. Det går veldig raskt når man er vant til det.

Det må måles til for hver person og etter hver fødsel.

Et veldig undervurdert prevensjonsmiddel.

Skrevet

Jeg prøvde p-ring og likte det ikke, men jeg absolutt alle andre jeg har pratet med elsker p-ring! Lett å sette inn/ta ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...