Synne-Marie Skrevet 10. august 2009 Forfatter #242 Skrevet 10. august 2009 (endret) Haha, søt body. Litt av en body, tror ikke jeg hadde tatt det med samme humør... Den var moro da! Så herlig body da Så herlig Ja det var etter min humor i allefall, hehe Utstyrsliste - Grønt er klart, oransje er delvis klart. Tur og sove: Vogn Regntrekk Stellesekk Soveskinn - Vurderer å bruke ullfilt i steden, modern har i store mengder. Handlenett Bæresele (Babybjörn) Vognpose x 2 - En voksipose og en annen sak. Vogge Madrass til vogge Dyne 65x80 til vogn og vugge 5 sengesett til vogn og vugge 5 Laken til vogn og vugge Sprinkelseng - Kan kjøpe etter at baby er kommet. Madrass til seng - Ditto Dyne 80x100 Sprinkelbeskytter Tisselaken Stell og mat: Stellematte Badebalje Sånn ting som babyen kan ligge i når den bader, så jeg ikke trenger å holde den - Kommer ikke på hva det heter Myke små håndklær Kluter Termometer Div brettebleier, sperrelag og tøybleier - Kom over noen bleiesett på salg på Bebito. Tett pose til bleier Helseteppe Strikketeppe Stellebord Bleiebøtte Badetermometer smokker - De var så små og nusselige at jeg bare "måtte" Neglesaks Små siklesmekker Gulpekluter Ammepute Tåteflasker og MME - Kan kjøpe dette på tur hjem fra sykehuset ved behov. Annet: Krabbe-/leketeppe - Så og si ferdig, modern hjelper med kantbånd. Klær Kommode Ammeinnlegg Amme-BH x2 Brystpumpe Tøybind Mei Tai/ Formsydd bæresele Ammeskjell Endret 19. august 2009 av Svipa
Miss I.W. Skrevet 10. august 2009 #243 Skrevet 10. august 2009 Fikk nesten lyst til å ta en prøvetur :rødme: Men ville vært veldig flaut om noen hadde lyst til å ta en kikk ned i vogna Hadde vel blitt litt pinlig det ja! Vi leker oss om morgen og kvelden og har perfeksjonert "dytteleken". Jeg dytter, også sparker h*n tilbake. Kan gjentas i det uendelige Det er jo enkle saker, men vi har stor glede av det begge to Min kjære far har kjøpt body til babyen forresten. Gode forslag til hva han kan få igjen mottas med takk Så koslig at dere leker dere! :rødme: Rå festlig body! Noe min far også kunne finne på hvis han kom over den! Han som sa da jeg var på vei til klassefest at jeg var så fin at jeg lett kunne posere som midtsidepike i Penny. Det var ikke før senere at jeg fant ut at det var et hesteblad...
Synne-Marie Skrevet 14. august 2009 Forfatter #245 Skrevet 14. august 2009 Hadde vel blitt litt pinlig det ja! Så koslig at dere leker dere! :rødme: Rå festlig body! Noe min far også kunne finne på hvis han kom over den! Han som sa da jeg var på vei til klassefest at jeg var så fin at jeg lett kunne posere som midtsidepike i Penny. Det var ikke før senere at jeg fant ut at det var et hesteblad... Haha, men det er klart at for eksempel på barne eller ungdomskolen hadde det ikke nødvendigvis vært så ille å være midtsidepike i penny Jeg er så lat for tiden altså, bare leser og spiser skjokolade. Nå skulle jordmor sett meg Får skylde på Harry Potter som er så spennende å lese at jeg ikke følger med på hva jeg putter i munnen
Synne-Marie Skrevet 19. august 2009 Forfatter #246 Skrevet 19. august 2009 Bare nevner at Bebito på Solsiden har tøybleiesett på halv pris.
Synne-Marie Skrevet 19. august 2009 Forfatter #247 Skrevet 19. august 2009 Puh, her er det full fart og stormende jubel. Selv med en klar og definert plan om å ta et rolig semester har jeg allerede meldt meg opp til alt for masse Men kan jo melde meg av igjen da. Har allerede lagt inn bud på en skrekkelig billig pensumbok i et fag jeg kanskje skal ta og skrevet ut rubb og rake av pensum i et annet som jeg ganske sikkert skal ta. Så har jeg vært på bibliotekt og forhåndstemt, så fra nå av kommer jeg til å ignorere alt valgsnakk fram til opptellinga er overstått I samme slengen fikk jeg gjort opp for gamle synder (les: flink å låne, ikke så flink å levere, til den totale sum av 25 kr), og lånt Harry Potter og halvblodsprinsen. Må jo benytte sjangsen nå før pensumlesinga tar til for fullt
Synne-Marie Skrevet 24. august 2009 Forfatter #248 Skrevet 24. august 2009 Her i gården har jeg plutselig begynt å lure på om ikke full permisjon kunne vært en god idé likevel. På tross av alle gode forsett jobber kroppen mot meg og jeg må innrømme at jeg ser litt mørk på skolegangen i høst. Jeg har i sammarbeid med studieveileder utviklet en plan A som er deltid, men mulig at det ender med plan B full perm. Vi får se Kroppen er sliten og vond og jeg er glad for at vi nærmer oss slutten. Selv om jeg noen dager tenker: IIIk! Bare syv uker igjen til termin, er alt i boks? Nå ser jeg fram til at babyen skal feste seg sånn at det blir litt bedre plass i magen min og slik at jeg (forhåpentligvis) slipper halsbrannen. Jeg har prøvd det meste uten å finne noe som fungerer optimalt. I dag prøver vi love hearts Babyen ligger som regel med hodet ned, men når jeg ligger hender det at den vender seg med hodet opp. Noe som kjennes rimelig sinnsykt ut hvis babyen samtidig har hikke En smygende ristende bevegelse på den ene siden av magen Men som regel liker den å ligge på høyre side av magen med rompa trygt plassert oppe mellom ribbeina
Aud Long Skrevet 25. august 2009 #250 Skrevet 25. august 2009 Herlig! (At du fant motmiddel på halsbrannen) Vi må ses snart! Har vært litt i dvale de siste dagene pga skolestart og jobb, men nå blir det litt roligere.
Synne-Marie Skrevet 26. august 2009 Forfatter #251 Skrevet 26. august 2009 Herlig! (At du fant motmiddel på halsbrannen) Vi må ses snart! Har vært litt i dvale de siste dagene pga skolestart og jobb, men nå blir det litt roligere. Halsbrann er noe dritt Skulle egentlig inn og for 50 dager igjen i går men glemte det. Får litt for 49 i dag i stedet (Tickeren følger 40 uker standarden )
Synne-Marie Skrevet 27. august 2009 Forfatter #252 Skrevet 27. august 2009 I dag blir det kontroll hos jordmor. Blir spennende
Aud Long Skrevet 27. august 2009 #253 Skrevet 27. august 2009 I dag blir det kontroll hos jordmor. Blir spennende rapport?
Synne-Marie Skrevet 28. august 2009 Forfatter #254 Skrevet 28. august 2009 Det gikk strålende hos jordmor Det eneste som var nedtur var at det viste seg at glasset med urinprøven ikke var helt tett Mannen ble med etter litt betenkning, han var først veeldig skeptisk, men når jeg antydet at det var et privilegium og ikke tvang ville han gjerne være med Han og jordmor hadde en god tone fra første stund Hun kastet et blikk på han og spurte om det var han som var den skyldige, og det bekreftet mannen med stolt mine Babyen lå med hodet ned men hodet hadde ikke festet seg. De praktiske mål var 30 cm fra symfyse til rumpe, ergo fulgte babyen kurven sin helt eksemplarisk. Hjertelyden antydet en sovende baby, men den våknet av den lyttetingen. Urinen (det som var igjen...) hadde tilfredstillende farge og form og blodtrykket var lavt og fint.
Aud Long Skrevet 28. august 2009 #255 Skrevet 28. august 2009 Bra at det gikk bra til jordmor, selv om uringlasset ikke var så veldig disiplinert!
Norbertine Skrevet 28. august 2009 #256 Skrevet 28. august 2009 Hehe, det er vel ikke akkurat uvanlig at urinprøveglass går lekk tenker jeg. Så lenge de fikk tatt prøven er det jo greit da. Håper du har en fin helg!
Synne-Marie Skrevet 29. august 2009 Forfatter #257 Skrevet 29. august 2009 Hehe, det er vel ikke akkurat uvanlig at urinprøveglass går lekk tenker jeg. Så lenge de fikk tatt prøven er det jo greit da. Håper du har en fin helg! Neida det var nok verst for psyken og veska tenker jeg Håper du også får en fin helg :O) Jeg planlegger å gå igjennom babytøyet for å se om det ikke er noe mere jeg kan kjøpe
Miss I.W. Skrevet 29. august 2009 #258 Skrevet 29. august 2009 Smart triks ovenfor mannen, både fra deg og jordmor. De kan jo være så søte disse mennene!
Norbertine Skrevet 29. august 2009 #259 Skrevet 29. august 2009 Neida det var nok verst for psyken og veska tenker jeg Håper du også får en fin helg :O) Jeg planlegger å gå igjennom babytøyet for å se om det ikke er noe mere jeg kan kjøpe Ikke noe særlig å ha det i veska nei. Jeg putter alltid prøvene i en brødpose og knyter godt igjen, har lært av utallige sjampoulykker i kofferten. Jeg hadde en sånn gjennomgang forrige uke, og jammen fant jeg ikke noe mer jeg kunne kjøpe. Er jo livredd for at babyen ikke skulle ha nok, jeg aner jo ikke om det kanskje er normalt om de skitner til 5 skift på en dag. Skulle tro vi holdt på å flytte langt uti villmarka uten å ha sjansen til å gå på butikk igjen på årevis.
Synne-Marie Skrevet 29. august 2009 Forfatter #260 Skrevet 29. august 2009 Smart triks ovenfor mannen, både fra deg og jordmor. De kan jo være så søte disse mennene! Jeg er kanskje litt sleip av og til Men det er stort sett godt ment Ikke noe særlig å ha det i veska nei. Jeg putter alltid prøvene i en brødpose og knyter godt igjen, har lært av utallige sjampoulykker i kofferten. Jeg hadde en sånn gjennomgang forrige uke, og jammen fant jeg ikke noe mer jeg kunne kjøpe. Er jo livredd for at babyen ikke skulle ha nok, jeg aner jo ikke om det kanskje er normalt om de skitner til 5 skift på en dag. Skulle tro vi holdt på å flytte langt uti villmarka uten å ha sjansen til å gå på butikk igjen på årevis. Skal huske pose neste gang Når jeg ser på alle barnesakerne antar jeg at butikkene kunne holdt stengt i årevis for min del
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå