Gjest TS Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Dersom du er i butikken, står i kø, og noen skal ha f.eks en handlekurv som står ved føttene dine, tar du da et steg til den ene eller andre kanten for å hjelpe dette mennesket? Dersom du står å vasker opp på jobben, og noen skal kaste noe i søppelkassen under deg, lar du vedkommende komme frem? Eller flytter du deg ikke slik at menneskene ikke kommer til, og hvis de, etter å ha ventet noen sekunder, sier: Jeg skal bare ta en kurv jeg/jeg skal bare kaste dette Svarer du da; "jeg skal bare vaske opp jeg!" Eller Jeg skal bare stå her i kø jeg. ?
Gjest Kaya83 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg flytter meg selvfølgelig.. Og forventer at andre gjør det for meg også.. Utrolig barnslig holdning å ikke flytte seg.. Hadde det derimot vært sånn at jeg holdt på med noe - feks vasket opp - og noen kommer og "skal bare" som varer lenger enn det sekundet det tar å kaste noe søppel - da hadde jeg blitt irritert..
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Vi pleier å fnyse høylytt og himle med øynene over at de har galle nok til å tiltale Oss på en slik vulgær måte. Ofte ler Vi litt smånervøst for Oss selv også, i håp om at de ikke tiltaler Oss igjen, men fjerner seg selv fra Vår private sfære.
Gjest TS Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Jeg flytter meg selvfølgelig.. Og forventer at andre gjør det for meg også.. Utrolig barnslig holdning å ikke flytte seg.. Hadde det derimot vært sånn at jeg holdt på med noe - feks vasket opp - og noen kommer og "skal bare" som varer lenger enn det sekundet det tar å kaste noe søppel - da hadde jeg blitt irritert.. Takk for svar Det gjør jeg også. Uten å tenke meg om engang. Blir bare frustrert når noen svarer meg på en slik frekk måte
The Kitten Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Dersom du er i butikken, står i kø, og noen skal ha f.eks en handlekurv som står ved føttene dine, tar du da et steg til den ene eller andre kanten for å hjelpe dette mennesket? Dersom du står å vasker opp på jobben, og noen skal kaste noe i søppelkassen under deg, lar du vedkommende komme frem? Eller flytter du deg ikke slik at menneskene ikke kommer til, og hvis de, etter å ha ventet noen sekunder, sier: Jeg skal bare ta en kurv jeg/jeg skal bare kaste dette Svarer du da; "jeg skal bare vaske opp jeg!" Eller Jeg skal bare stå her i kø jeg. ? Selvfølgelig flytter jeg meg.
Gjest Kirsebaer Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 (endret) ccc Endret 28. april 2009 av Kirsebaer
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Det er da helt naturlig å flytte seg i slike situasjoner - dersom man er litt oppegående. Selvfølgelig flytter man seg i slike situasjoner. Dersom jeg sto i kø ville jeg imidlertid forvente å få tilbake plassen i køen selv om jeg måtte gå et skritt til siden. Om den bak rykket frem så jeg måtte gå bakerst igjen, ville jeg bli litt småsur.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Vi pleier å fnyse høylytt og himle med øynene over at de har galle nok til å tiltale Oss på en slik vulgær måte. Ofte ler Vi litt smånervøst for Oss selv også, i håp om at de ikke tiltaler Oss igjen, men fjerner seg selv fra Vår private sfære. Gjør De virkelig det?
kleshenger Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Jeg flytter meg selvfølgelig. Jobber selv i butikk, og noen ganger når vi skal rydde kurver rundt kassene er det enkelte kunder som bare ikke vil flytte seg. Det er utrolig irriterende.
mbi002 Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 Jeg flytter meg selvfølgelig. Jobber selv i butikk, og noen ganger når vi skal rydde kurver rundt kassene er det enkelte kunder som bare ikke vil flytte seg. Det er utrolig irriterende. Kjenner igjen den, ja. Grr.. Men selvsagt flytter jeg meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå