Gjest Gjest_Anine_* Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hei. Skal den 2 april sterilisere vår nye frøkenpus og i den forbindelse skal vi også få den merket. Lurer på hva vi skal velge her Chip eller tatovering . Jeg tror kansje det er lettere for noen å gå inn på nettet å se etter et nr som man ser enkelt i kattens øre i stedetfor å måtte levere katten for å se om den er chipet. Hva mener dere eller hva slags erfaringer har dere å dele (Vår gammlepus har tattovering i øret)
Gjest Cupcakes Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Hei. Skal den 2 april sterilisere vår nye frøkenpus og i den forbindelse skal vi også få den merket. Lurer på hva vi skal velge her Chip eller tatovering . Jeg tror kansje det er lettere for noen å gå inn på nettet å se etter et nr som man ser enkelt i kattens øre i stedetfor å måtte levere katten for å se om den er chipet. Hva mener dere eller hva slags erfaringer har dere å dele (Vår gammlepus har tattovering i øret) hei hei katten min er faktisk begge deler (chipet og tatovering i øret). når jeg ringte dyrlegen for sterelisering og merking sa jeg tatovering (husket ikke det andre der og da, og angret når jeg skjønte at jeg hadde bedt om "feil") men tenkte også at flere så at hun var merket når hun fikk tatovering så da var det greit. når jeg hentet henne hos dyrlegen fortalte de meg at hun hadde fått chip i nakken og en tatovering i øret (ble possitivt overasket over det, syntes det var flott service å få til samme pris som de hadde gitt over tlf! ) men siden slike tatoveringer ofte ikke holder seg godt synlige er det jo greit at hun har i nakken også. hun har halsbånd med sånn navn "tønne" og på lappen med navn, adr. tlf.nr har jeg også skrevet at hun er microchipet i nakken, så blir hun borte skal det ganske mye til for at vi ikke får henne tilbake ble litt rotete over der, men hvis jeg skulle valgt på nytt og bare skulle hatt en, hadde jeg valgt microchip i nakken og skrevet at hun er merket på lappen i "tønna"
Noli Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 (endret) Mine har også begge deler, dyrlegen vår gjør ikke annet fordi om den har bare chip synes det jo ikke, og har den bare tatoering hjelper det jo ikke på å finne eieren. Med tatoering ser man jo at katten er merket og vet. vil lete etter chip i nakken.. Endret 26. mars 2009 av Noli
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Jeg trodde ikke NR tattovering ble brukt lengre jeg? :klø: Mine tre er chippet og har tattovert ID i øret. Da ser man at den er ID merket, og man slipper å tyde en utydelig kombinasjon av tall/bokstaver i et evt ganske så hårete øre. Fikk beskjed om at det var vanlig prosedyre nå og at de ikke NR merket alene, og de chippet heller ikke alene.
Gjest Cupcakes Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Jeg trodde ikke NR tattovering ble brukt lengre jeg? :klø: Mine tre er chippet og har tattovert ID i øret. Da ser man at den er ID merket, og man slipper å tyde en utydelig kombinasjon av tall/bokstaver i et evt ganske så hårete øre. Fikk beskjed om at det var vanlig prosedyre nå og at de ikke NR merket alene, og de chippet heller ikke alene. da er det helt sikkert det de har gjort med min også, uten at de sa noe om det..hehe..trodde jeg fikk skikkelig ekstra service jeg, men da var det nok bare standard prosedyre
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 da er det helt sikkert det de har gjort med min også, uten at de sa noe om det..hehe..trodde jeg fikk skikkelig ekstra service jeg, men da var det nok bare standard prosedyre Ja, de gjør det rett og slett for at man skal se katten er merket. En chip alene merkes jo ikke, og mine kan f.eks ikke gå med halsbånd (det er på i 5 minutter før de harker, hyler og drar det av seg, og nei da er det ikke stramt i heletatt.)
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Pusen min er tattovert, men begynner å bli en del år siden hun ble det nå da, så kan være som noen sier her at de ikke blir det nå lenger. Hvis du ID merker ville jeg nok merket katten på en annen(vennlig) måte slik at andre kan se lett at katten er ID merket hvis den blir borte.
Mir Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Hvis du noen gang skal ta med katten til utlandet eller over grenser, så må den være chippet. Var iallefall det jeg fikk høre fra diverse instanser i sommer. Så det er jo "greit å ha".
Vodecka Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 tror det vanlige er å tattovere når en chipper. er som mange har skrevet at da ser en at den har en chip.
Gjest Sisu Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Vår katt er chippet, og har tatovert "ID" i venstre øre. Personlig tror jeg dette er lurere enn å tatovere ID-nr i øret - dette kan jo kanskje bli vanskelig å lese etter noen år...? Hun har forøvrig halsbånd også, men det er et med en "klikklås" som løser seg u hvis det blir drag i halsbåndet.
Gjest Gjest_anine_* Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Takk alle sammen. da blir det chip med merking i øret som dere har nevnt i flere innlegg her:) Så bare håper jeg at alt går greit og at hun er i form til påske for da blir det hyttetur for to og firbeinte,
Gjest Fugl Fønix Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Min har tattis i øret, og det vil jeg ikke anbefale andre. Nå begynner den å bli vanskelig å lese, og det tok veldig lang tid før nummeret hennes ble registrert noen steder (selv om det er pga treeeeg behandling hos vetrinær). Chip virker mye tryggere.
Gjest Sisu Skrevet 30. mars 2009 #13 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Takk alle sammen. da blir det chip med merking i øret som dere har nevnt i flere innlegg her:) Vil bare gi litt ros til deg siden du tar ansvar og steriliserer og ID-merker katten din Endret 30. mars 2009 av Sisu
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå