Gå til innhold

nedkjørt og suicidal venninne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig bekymret for en venninne som har det ufattelig tøft for tiden, og har blant annet rådet henne til å ringe noen nøytrale "hjelpetelefoner" når hun er i de tungeste stundene. Kanskje det finnes steder/forum på internett også der man kan komme i kontakt med nøytrale mennesker som kan bidra til å få henne bedre. Jeg er alltid der for henne, men det er likevel begrenset hvor mye gode råd jeg kan gi (jeg sier jo det samme hele tiden, og har ingen egentlige konkrete svar å komme med).

Men problem; Hun vil ikke ringe disse "hjelpetelefonene", fordi det ikke er mulig å være anomym (de hun evt. ringer til kan jo se hennes telefonnummer og i løpet av få minutter finne ut hva hun heter, hvor hun bor o.s.v.). Samme med nettfora (IP-adresse). Jeg har prøvd gjentatte ganger å si til henne at alle disse har full taushetsplikt - men hun vil ikke og sier at eneste hun vil snakke med, er dersom jeg finner et sted der hun kan være anonym.

Jeg er alvorlig bekymret for henne og håper det er noen her inne som vet om et sted hun kan ringe eller lignende i krisesituasjoner. Der hun kan være anomym.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet
Jeg er veldig bekymret for en venninne som har det ufattelig tøft for tiden, og har blant annet rådet henne til å ringe noen nøytrale "hjelpetelefoner" når hun er i de tungeste stundene. Kanskje det finnes steder/forum på internett også der man kan komme i kontakt med nøytrale mennesker som kan bidra til å få henne bedre. Jeg er alltid der for henne, men det er likevel begrenset hvor mye gode råd jeg kan gi (jeg sier jo det samme hele tiden, og har ingen egentlige konkrete svar å komme med).

Men problem; Hun vil ikke ringe disse "hjelpetelefonene", fordi det ikke er mulig å være anomym (de hun evt. ringer til kan jo se hennes telefonnummer og i løpet av få minutter finne ut hva hun heter, hvor hun bor o.s.v.). Samme med nettfora (IP-adresse). Jeg har prøvd gjentatte ganger å si til henne at alle disse har full taushetsplikt - men hun vil ikke og sier at eneste hun vil snakke med, er dersom jeg finner et sted der hun kan være anonym.

Jeg er alvorlig bekymret for henne og håper det er noen her inne som vet om et sted hun kan ringe eller lignende i krisesituasjoner. Der hun kan være anomym.

Hjelpetelefonene er anonyme. De kan ikke spore opp telefonnr osv. Mental helse sin telefon er anonym, tlf.nr. er: 810 30 030 ellers har de en nettside, som heter sidetmedord.no , det er også anonymt.

Skrevet

Anbefaler deg å be henne ta kontakt medKirkens SOS. Der er du anonym, ingen kan se nummeret du ringer fra, og de ber deg ikke om personlig opplysninger.

Gjest TS - Gattissima
Skrevet

Takk for tips.

Jeg har bl.a. nevnt Kirkens SOS for henne (det hjalp meg da jeg hadde en personlig krise for mange år siden), men det var i "gamle dager" da man hadde vanlige telefoner...

Må dessverre si meg enig med henne i at det er litt vanskelig å tro at man får anonymitet med dagens teknologi, men jeg skal gjøre et nytt forsøk på å snakke med henne. Skal besøke henne litt senere i dag.

Skrevet

Jeg kan garantere deg at det er anonymt hos kirkens-sos, de har sperret muligheten for å få opp nummeret på displayet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...