Gå til innhold

Trenger noen Interiørtips:)


pusurma

Anbefalte innlegg

Skal flytte og vil samtidig prøve å få en litt gjennomført stil. Leiligheten jeg skal flytte inn i er ikke av de største, så jeg må også prøve å innrede slik at det jeg får utnyttet mest mulig av plassen.

Leiligheten har hvite vegger. Jeg har en brun skinn sofa 3+2 og et brunt antikk bord. Hvilke farger kan bli fint på teppe, gardiner, puter og duker?

Blir glad for alle smarte innredningstips. Jeg er virkelig dårlig på dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

En bra tommelfingerregel er å holde interiøret i noen få farger. I ditt tilfelle brunt + en hovedfarge til, f.eks. blått eller grønt. Så er det bare å kjøre på med gardiner og noe fint på veggene, hvor fargene på en måte henger litt sammen. Det pleier å gjøre rommet mer helhetlig. Du kan jo ellers titte i interiørblogger, kanskje du får noen tips der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helhetlig interiør for meg vil si at du holder deg til få stiler og få farger - at du tar et valg i forkant og står for det. I stedet kan du variere i tekstur. Derfor bør du altså ikke ha mange forskjellige treverk, mange forskjellige farger eller et stil-virvar. Litt miks er kult, men det bør være gjennomtenkt - for eksempel ved at du har en moderne stil, men bryter med én eller to gjenstander som er antikke.

Hvitt og brunt er nøytrale farger som går til det meste. Velg ut den fargen du liker best, og hold deg til den. På gardiner ville jeg rett og slett valgt hvitt i en liten leilighet. Teppe: En brun-nyanse eller den andre fargen du velger. Puter: Hvite og/eller den andre fargen.

Ellers er mitt beste tips å sørge for at du har nok oppbevaringsplass slik at det blir lett å holde det ryddig. Og et par kivi-lykter i passende farger :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente38
Skal flytte og vil samtidig prøve å få en litt gjennomført stil. Leiligheten jeg skal flytte inn i er ikke av de største, så jeg må også prøve å innrede slik at det jeg får utnyttet mest mulig av plassen.

Leiligheten har hvite vegger. Jeg har en brun skinn sofa 3+2 og et brunt antikk bord. Hvilke farger kan bli fint på teppe, gardiner, puter og duker?

Blir glad for alle smarte innredningstips. Jeg er virkelig dårlig på dette;)

Gå inn på www.nib.no og ta en titt. Det er et norsk nettside med ca 500 interiørblogger i alle kategorier og stilarter. Der finner du tusenvis av bilder med inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...