Gjest gjest_undrette Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er ei jente på snart 22. Har aldri gått på noen form for prevensjon (ja, det er kanskje rart i og med at jeg er såpass "gammel", men har ikke hatt noe behov for det tidligere), men har nå tenkt på å starte med p-piller. Har egentlig lite peiling på de forskjellige merkene som finnes, og har prøvd å lese meg til info på nettet, men finner liksom aldri det jeg er ute etter. Lurer på om noen her har noen 'anbefalinger' (eller hva man kan kalle det) på merker, og hvordan noen p-piller er i forhold til vektøkning, hud osv? (var plaga endel av kviser i tenårene, og de popper jo opp av og til nå også. dessuten har jeg endelig klart å gå ned noen kilo, og vil ikke gå opp igjen). Hvis noen har linker til nettsider hvor jeg kan få mer informasjon, blir jeg også veldig glad=) Også lurer jeg på en sak, jeg skal på påsketur med venner, og har selvfølgelig regnet ut at jeg vil få mensen akkurat da vi reiser. Yay Lurer på om man da kan starte på p-piller før første mentruasjon og "hoppe over" mensen siden jeg skal reise, eller om det er lurere å uansett starte med pillen første dag med mens for å ikke 'rote til' noe? i så fall er det kanskje lurere å bruke primolut, som jeg har prøvd før og vært fornøyd med, til å forskyve mensen denne måneden, og heller begynne på p-piller fra neste mnd igjen? Ja, håper dette ikke ble for rotete og at noen kan svare på det jeg lurer på
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jevnt over blir det litt loddtrekning hva du starter på. Cerazette, yasmin, yasminelle er de jeg har intrykk av er mest på moten nå. Diane er den klassiske "kvisepillen" (den er faktisk det, med prevensjon som bivirkning), men den er ekstremt sterk i forhold til mange andre. Men siden du har såpass stabile sykluser kan kanskje FAM være noe for deg? Søk på forumet her etter ovusoft, eller gå inn på ovusoft.com, pernille.info, fertilityfriend.com ol sider. Greit å ha skjekket det før du begynner på hormonprevensjon, pga at det er lettere å komme inn i før alt eventuelt blir rotet til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå