Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en stund siden var jeg hos gynekolog på volvat for og sjekke om jeg hadde sopp, han gjorde en vanlig undersøkelse, og tok også ultralyd i underlivet. Han sa dermed at jeg hadde en cyste i eggstokken, men den skulle jeg ikke bry meg om. Jeg visste ikke hva cyste var, og tenkte heller ikke over og spørre..Men har lurt på hva det er og nå har jeg lest litt på nettet om at det kan være svulst osv, og også at man muligens må operere bort cysten!! Jeg ble da veldig urolig, og lurer på hva jeg skal gjøre!?!

Han sa jo jeg ikke skulle bry meg om den, men hvis den ikke blir borte, kan den jo vokse osv...Noen med erfaring her? noen som veit mer en det jeg har lest meg frem til..??Har også de symptomene ...

Hilsen usikker sjel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Han så sikkert at cysten så ufarlig ut og kanskje av en type som pleier å gå i stykker av seg selv. Men det kan jo hende du har fått nye cyster eller at den fortsatt er der. Hvis du er engstelig synes jeg du skal be om en ny henvisning til ultralyd for å sjekke utviklingen. Ellers er det veldig lett å finne symptomer om man først er bekymet for noe, altså...

Gjest Gjest
Skrevet
Han så sikkert at cysten så ufarlig ut og kanskje av en type som pleier å gå i stykker av seg selv. Men det kan jo hende du har fått nye cyster eller at den fortsatt er der. Hvis du er engstelig synes jeg du skal be om en ny henvisning til ultralyd for å sjekke utviklingen. Ellers er det veldig lett å finne symptomer om man først er bekymet for noe, altså...

Sist jeg var på GU (husker ikke helt hvordan dette var, var enten rett før eller rett etter mens) så gynekologen en cyste på den ene eggstokken. Han sa at dette var helt normalt i forhold til hvor jeg var i syklusen, så det var ingenting å bekyrme seg for. De forsvant av seg selv.

Etter anbefaling fra kreftsykepleier går jeg alltid til gynekolog for GU, da de i motsetning til fastleger bruker ultralyd og derfor har mye større forutsetning for å plukke det opp hvis det skulle være noe galt.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er faktisk veldig vanlig å ha vanncyster (det er den vanligste typen). Den er ufarlig, men kan gi smerter hvis den blir stor nok før den sprekker. Er den stor kan det også gjøre skikkelig vondt når den sprekker.

Har man mange cyster så kan det gi hormonkluss.

De skal bli veldig store før de må opereres bort, på str med en golfball og være virkelig plagsomme og gamle.

Skrevet

Okei,takk for svar: ) skal sjekke meg hos gynekolog regelmessig, slipper jeg og beskymre meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...