Gå til innhold

Tiarras bok

Tiarra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grusomt. Tro jeg så det på nyhetene, en passasjer på 37 i lastebil som døde..Forfærdelig! Er så mye sånn rundt juletider bestandig. :sukk:

Det var han ja... :sukk:

Men nå vil jeg heller tenke på noe hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var eksamensoppgaven til en venninne av meg:

I dyreparken er det 4 aper, Arne, Bjarte, Charlie og Knut. Dyrepasseren har 10 bananer. Hvor mange bananer blir det på hver?

Egentlig skal de løse det på en avansert måte. Ikke bare dele 10 på 4. Likevel var det en som løste den med å dele slik vi gjorde på barneskolen.

Så skrev han nederst på oppgaven. "Jeg vet jeg kanskje skulle løst den på en mer avansert måte, men det burde i så fall vært presisert i oppgaven."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dyreparken er det 4 aper, Arne, Bjarte, Charlie og Knut. Dyrepasseren har 10 bananer. Hvor mange bananer blir det på hver?

Egentlig skal de løse det på en avansert måte. Ikke bare dele 10 på 4. Likevel var det en som løste den med å dele slik vi gjorde på barneskolen.

Så skrev han nederst på oppgaven. "Jeg vet jeg kanskje skulle løst den på en mer avansert måte, men det burde i så fall vært presisert i oppgaven."

:fnise:

Hva slags fag var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Vet du om han stod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Vet du om han stod?

:riste: Jeg aner ikke, men jeg håper det for hans skyld.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig oppgave.. :fnise:

:jepp:

De hadde lignende oppgaver som øvelse til eksamen. De fikk ikke karakter på dem, så noen av studentene laget veldig kreative løsninger.

Oppgaven kunne f.eks være slik: Trillingene Anne, Anna og Annie skal dele ni kakestykker. Hvor mange kakestykker blir det på hver?

Da skrev de f.eks: Anne er allergisk mot egg, så hun må få spesialkake. Anna blir hyper av sukker så hun får ikke kake i det hele tatt, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

De hadde lignende oppgaver som øvelse til eksamen. De fikk ikke karakter på dem, så noen av studentene laget veldig kreative løsninger.

Oppgaven kunne f.eks være slik: Trillingene Anne, Anna og Annie skal dele ni kakestykker. Hvor mange kakestykker blir det på hver?

Da skrev de f.eks: Anne er allergisk mot egg, så hun må få spesialkake. Anna blir hyper av sukker så hun får ikke kake i det hele tatt, osv.

:fnise: Høres ut som morsomme eksamener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...