Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Hei! For et par uker siden fikk jeg noen utslett i området ved sokkekanten. Ganske store og kløende. Bare et par utslett på hver fot. Så har det kommet et og annet nytt utslett sånn dann og vann, omentrent ti til sammen. Det er ikke loppestikk og utslettene kommer også om jeg ikke er hjemme/på jobb i det hele tatt. Har symptomer på lett forkjølelse og er ekstremt trett og ahr stort søvnbehov i tillegg. En jeg jobber sammen med har det samme. Hva kan dette være?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 en allergisk reaksjon kanskje?hvordan ser det ut?væsker det?
Hermula Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Hei! For et par uker siden fikk jeg noen utslett i området ved sokkekanten. Ganske store og kløende. Bare et par utslett på hver fot. Så har det kommet et og annet nytt utslett sånn dann og vann, omentrent ti til sammen. Det er ikke loppestikk og utslettene kommer også om jeg ikke er hjemme/på jobb i det hele tatt. Har symptomer på lett forkjølelse og er ekstremt trett og ahr stort søvnbehov i tillegg. En jeg jobber sammen med har det samme. Hva kan dette være? Det kan være kyssesyken! Har du hovne mandler? Hovne lymfeknuter? Noen få utslett, som er som små små sår i huden.
sweetdana Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Høres ut som noe allergisk betinget. Når du sier at en du jobber sammen med har samme symptomer, kan det jo være noe i arbeidsmiljøet dere reagerer på? Når man er litt syk av virusinfeksjon eller noe, blir man også mer utsatt for allergiske reaksjoner dersom man i utgangspunktet er disponert. Prøv å tenk over hvor utslettet kommer, og når det kommer.
Nienna Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg har slitt med utslett hele livet, med ett lite opphold mellom barne-versjonen og voksen-versjonen. Men slikt utslett som du beskriver har jeg opplevd en gang (nå, faktisk), sammen med ett utrolig økt søvnbehov, og en trett følelse omtrent uansett hvor lenge jeg har sovet. Jeg er heldig om jeg er opplagt i 4 timer en dag. I dag satte jeg ny rekord siden starten/midten av februar, jeg var opplagt fra klokken 12 til 18. Jeg har kommet frem til at dette skyldes graviditeten min. Jeg kjenner flere som har slitt med økt søvnbehov i forbindelse med graviditet, og ett par som har slitt med "nye" og "rare" utslett (altså, de har slitt med utslett fra før av, men fått en slags "ny type" i forbindelse med graviditet, noe lignende det du beskriver). Jeg har lest meg litt opp på det med hudproblemer i forbindelse med graviditet, og det er vanlig med en forverring av allergier/utslett man har fra før, men det er også mulig med bare plutselig utbrudd. Endret 25. mars 2009 av Nienna
Hermula Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Hvordan ser utslettet ut? Kyssesyken er veldig smittsom og da kan man bli utrolig trøtt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå