Gjest Marit-a Skrevet 10. juli 2003 #1 Del Skrevet 10. juli 2003 Reiser til Dubrovnik snart. Lurer på om noen har vært der og kan hjelpe meg med noen tips om hva vi bør få med oss. Lurer også på hvordan mulighetene for shopping er i området..... Marit-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 10. juli 2003 #2 Del Skrevet 10. juli 2003 - Dubrovnik er en aldeles nydelig by, som har hatt turistmessig oppsving i det siste-heldigvis - . Jeg var innom på dagstur der i mai og man kan både shoppe, se flott gammel arkitektur og slappe av på en av de mange spennende restaurantene i gamlebyen. -Vi spiste i en gammel klostergård like ved utgangen til bymuren.-Nå var atmosfæren bedre enn maten,da,men.... Langs hele kysten i Kroatia og Montenegro ligger forøvrig små perler og bare venter..........skal definitivt tilbake dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. juli 2003 #3 Del Skrevet 10. juli 2003 Dubrovnik er aldeles nydelig, gled deg!! :D Var der selv på studietur for 3 år siden. Det dere bød gjøre: - Byvandring innenfor murene - Ta en rundtur oppå muren - Hovedgata med de utrolig blanke belegningssteinene - Vet ikke om de har reparert taubanen opp til et fjell nær byen nå. Er nok absolutt verdt et besøk hvis den er satt i stand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 10. juli 2003 #4 Del Skrevet 10. juli 2003 -Jeg ELSKER de flotte,blanke belegnings-steinene i den gamlebyen - som å gå på fløyel!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marit-a Skrevet 10. juli 2003 #5 Del Skrevet 10. juli 2003 Tusen takk for svar! Nå gleder jeg meg enda mer. Skal være der i to uker, og tenkte å bruke minst ei uke til "øyloffing." Kan dere forresten si noe om prisnivået på sko, klær og andre varer? Jeg bør vel kanskje utvide feriekassen min..... Marit-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. juli 2003 #6 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg var der helt utenom sesongen (i mars) og derfor var det nesten ingen butikker som var åpne. Derfor kan jeg ikke hjelpe deg med priser og sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 10. juli 2003 #7 Del Skrevet 10. juli 2003 -I selve Dubrovnik er nok prisene relativt høye både på klær og sko,-de er meget motebevisste i denne byen og påvirket av Italia, men beveger man seg litt utenfor sentrum, så faller prisene deretter, spørs hva man søker etter . -Mat og vin er uansett billigere enn i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå