Gå til innhold

Hvorfor forteller utloggede brukere..

Fremhevede innlegg

Gjest Superanonym
Skrevet

Skjønner ikke helt alle disse brukere som kommer med dype avsløringer, dumme spørsmål, etc., som må fortelle at de har logget seg ut først.

1.: Det de forteller/spør om er dermed indirekte så dumt at de ikke tør spørre om det som "seg selv"/sitt brukernavn.

1a) Det må bety at alt det andre disse brukerne forteller om/spør om er svært klokt og gjennomtenkt, ellers så hadde de logget seg ut først.

Dette gir jo dermed andre brukere et misvisende bilde av vedkommende bruker, i det h*n/h*n ikke egentlig "tør være seg selv".

1b) Vi må dermed kunne regne med at alle disse "bedrevitende" brukerne, som det er en del av, også selv stiller utrolig tåpelige spørsmål her på forumet - selv om disse ofte er raske til å kritisere de som ikke har "lett for det", eller ikke har vett til ikke å spørre alskens rare spørsmål - de bare gjør det anonymt.

2.: Det mest undringsverdige: Hvorfor i all verden fortelle at de har logget seg ut? For at de egentlig vil bli gjenkjent? For å øke spenningen på KG? ("Hvem i all verden er denne mystiske bruker X som stiller så latterlige spm..." Og så er mistenkeliggjøringen i gang.)

Hvis det er anonymitet som ønskes, så styrkes denne ytterlige ved å opptre anonymt - ja altså, ikke fortelle noe som helst om deg selv.

Hilsen meg som kanskje er bruker, kanskje ikke, kanskje jeg har logget meg ut..ja hvem vet...for jeg er SUPERANONYM!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan jo hende de ikke er så opptatt av å ikke bli gjenkjent av andre på KG, men logger seg ut for at innlegget ikke skal være søkbart på nicket.

Alt er nødvendigvis ikke sort/hvitt.

Gjest aldri innlogga :P
Skrevet

Slik at de fremdeles skal bli behandlet som brukere, ikke som gjester.

Det er helt naturlig egentlig. Brukere behandler andre brukere bedre. De føler seg mer som en gruppe. De har avatarer og gjenkjennelig nick.

Gjest Superanonym
Skrevet
Kan jo hende de ikke er så opptatt av å ikke bli gjenkjent av andre på KG, men logger seg ut for at innlegget ikke skal være søkbart på nicket.

Alt er nødvendigvis ikke sort/hvitt.

Mr. black & white has never seen a shade of grey! Svaret ditt tyder jo på at det er akkurat det de er opptatt av - å ikke bli gjenkjent av andre på KG, med andre ord at innlegget ikke er søkbart på nicket. Hvis du skjønner hva jeg mener. De er jo opptatt av at de ikke skal gjenkjennes på nicket!

Og det er jo greit - men hvorfor i all verden fotelle det? Det er spørsmålet.

Hilsen anonym Kari Nilsen.

Gjest Utlogga nå. Eller ikke?
Skrevet

Det er helt naturlig egentlig. Brukere behandler andre brukere bedre. De føler seg mer som en gruppe. De har avatarer og gjenkjennelig nick.

Det fungerer like fint å skrive at man er utlogga selv om man bare er gjest, og ikke utlogga i det hele tatt. :lur:

Gjest Superanonym
Skrevet

Aha..Det var en god forklaring! Så det er altså en hemmelig verden de imellom...det er de VS alle andre.. Så neste gang man ønsker mye empati, forståelse og innlevelse i svarene/rådene, så er det lurt å forkle seg som utlogget bruker. Takk for tipset :)

Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor de må skrive at de har logget ut?

Kan de ikke bare poste som "vanlige" gjester?

Gjest Gjest
Skrevet
Mr. black & white has never seen a shade of grey! Svaret ditt tyder jo på at det er akkurat det de er opptatt av - å ikke bli gjenkjent av andre på KG, med andre ord at innlegget ikke er søkbart på nicket. Hvis du skjønner hva jeg mener. De er jo opptatt av at de ikke skal gjenkjennes på nicket!

Og det er jo greit - men hvorfor i all verden fotelle det? Det er spørsmålet.

Hilsen anonym Kari Nilsen.

Litt vanskelig dette visst.

De bryr seg altså ikke om at de blir gjenkjent av andre brukere. Det betyr ikke at alle andre brukere vil kjenne dem igjen.

På et nettforum legger man igjen en masse ledetråder som man kan bli identifisert på. Hvis disse kan samles fordi nicket er søkbart, vil man kunne bli lettere identifisert av andre (ikke nødvendigvis bare de man har emst kontakt med på forumet). Når man så skriver innlegg som utlogget, vil disse ikke være søkbare, og vil vanskeligere føre seg inn i rekken av innlegg en gitt bruker har skrevet.

Utrolig at det er vanskelig å forstå.

Nå er det film - mer givende å se den å sitte her og forklare det selvfølgelige. :)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Tror det er så folk ikke skal se innleggene deres når de går inn på profilene deres og søker på innleggene deres. F.eks passer jeg meg litt for hva jeg skriver her inne fordi jeg har venniner her som jeg ikke vil skal vite ALT om meg. da kunne jeg forsåvidt logget ut, så innleggene ikke kommer på profilen min.

Skrevet (endret)

Jeg tror kanskje det bare har blitt en vane her på KG jeg, man ser andre lage emner som "utlogget nå", og da velger man automatisk å gjøre det selv når man ikke vil ha opp innlegget på nicket sitt.

Min erfaring er forresten at folk gjør det oftere når det gjelder litt ekstra følsomme ting enn når det gjelder å stille dumme spørsmål.

Og som noen andre nevner er det ofte greit at andre brukere på KG skjønner hvilken bruker som har startet et emne som "utlogget", men de ønsker ikke at innlegget skal komme opp på profilen deres. Jeg skiftet nick da jeg ble singel, slik at eksen min ikke skal finne ut alt mulig om mitt liv ved å søke på nicket mitt (han finner meg nok hvis han leter grundig, men da får det bare være). Det gjør meg ingenting om andre KG-brukere skjønner at jeg må være den som tidligere hadde xxxxx som nick.

Endret av juliane
Gjest Superanonym
Skrevet
Litt vanskelig dette visst.

De bryr seg altså ikke om at de blir gjenkjent av andre brukere. Det betyr ikke at alle andre brukere vil kjenne dem igjen.

På et nettforum legger man igjen en masse ledetråder som man kan bli identifisert på. Hvis disse kan samles fordi nicket er søkbart, vil man kunne bli lettere identifisert av andre (ikke nødvendigvis bare de man har emst kontakt med på forumet). Når man så skriver innlegg som utlogget, vil disse ikke være søkbare, og vil vanskeligere føre seg inn i rekken av innlegg en gitt bruker har skrevet.

Utrolig at det er vanskelig å forstå.

Nå er det film - mer givende å se den å sitte her og forklare det selvfølgelige. :)

Var visst vanskelig for deg å skjønne problemstillingen ja :) Les det første innlegget mitt.

Poenget er at mange utloggede brukere, stiller såkalte "dumme spørsmål". Samtidig er det mange brukere som disser gjester som stiller "tåpelige spørsmål" - sjansen er altså tilstede for at de disser sine egne - eller i allefall de som ikke understreker at de nå er utloggede brukere. Altså - som bruker skal man være feilfri - her må det logges ut ved "tåpelige problemstillinger".

Jeg har heller ingen problemer med at mennesker vil være anonyme - men vær nå det da - og ikke fortell verden at nå er jeg utlogget osv. - det bidrar jo til mindre anonymisering. Den bruker som vil være anonym trenger jo ikke fortelle at han er bruker til vanlig i det hele tatt.

Tror også du skal kose deg med film :)

Gjest Gjest
Skrevet
Var visst vanskelig for deg å skjønne problemstillingen ja :) Les det første innlegget mitt.

Poenget er at mange utloggede brukere, stiller såkalte "dumme spørsmål". Samtidig er det mange brukere som disser gjester som stiller "tåpelige spørsmål" - sjansen er altså tilstede for at de disser sine egne - eller i allefall de som ikke understreker at de nå er utloggede brukere. Altså - som bruker skal man være feilfri - her må det logges ut ved "tåpelige problemstillinger".

Jeg har heller ingen problemer med at mennesker vil være anonyme - men vær nå det da - og ikke fortell verden at nå er jeg utlogget osv. - det bidrar jo til mindre anonymisering. Den bruker som vil være anonym trenger jo ikke fortelle at han er bruker til vanlig i det hele tatt.

Tror også du skal kose deg med film :)

Men herregud da, forstår du virkelig ikke at disse utloggede brukerne ikke har behov for å være anonyme i forhold til andre forumbrukere, men at de vil forhindre at de innleggene de skriver som utlogget kan søkes opp sammen med det nicket de bruker til vanlig.

Forstår du virkelig ikke det? Jøss!! :overrasket:

Nå er det iallefall tredje gangen jeg forsøker å forklare deg det.

Gjest dioxide
Skrevet

Enkelt og greit.

Man skriver "utlogget bruker" for å få bedre svar. Brukere behandler andre brukere anderledes enn de behandler gjester.

Man ER utlogget bruker fordi man ikke vil at tråden/posten skal kunne bli søkt opp om man går inn på brukerprofilen til posteren.

Gjest I.I. BRUKER
Skrevet

Jeg skriver aldri at jeg er utlogget hvis jeg poster som gjest, men kan tenke meg at det stemmer det med at de som gjør det, gjør det fordi de vil ha en slags anerkjennelse ved å si at de er brukere til vanlige.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lurt på det samme selv. Jeg har lagt inn mange spørsmål og kommentarer her, men gidder ikke å ha et brukernavn her. Jeg skjønner ikke vitsen med å ha alle mine rare kommentarer og spørsmål samlet på et sted, og da slipper jeg å huske brukernavn og passord...dette er ikke det eneste nettstedet jeg er innom i ny og ne, og det er deilig å slippe og huske passordet her. Dessuten kan jeg bruke flere eksempelhistorier fra mitt eget liv, for ingen kan samle historiene til ett og kanskje skjønne hvem jeg er hvis de kjenner meg i virkeligheten... Jeg er altså mer ærlig som Gjest enn hvis jeg hadde logget meg inn som en bruker.

Jeg skjønner at noen mener at de kan bli bedre behandlet som en bruker enn som en gjest, for jeg har merket flere skarpe kommentarer fra brukere enn fra gjester... Noen er rett ut hånlige.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg svarer mye oftere i tråder som er startet av registrerte brukere enn i tråder som er startet av gjester. Årsaken til det er at tråder som er startet av registrerte brukere kan man regne med at brukeren leser svaret, mens det vet man ikke når det gjelder en gjest - der kan det like gjerne dreie seg om en person som bare er innom KG og som så glemmer hele greia. I slike tilfeller blir jo alle svarene i tråden bortkastet.

Jeg tror altså at grunnen til at noen skriver at de er utloggede brukere, er at de vil signalisere at de er aktive på KG, og at de dermed kommer til å lese svarene og følge opp tråden.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror nok at dette stemmer på mange. En fast bruker behandles med mer respekt enn en gjest.

F.eks. har jeg mange ganger registrert diskusjoner der en gjest tidlig i tråden kommer med et meget godt svar til ts. Det kan ofte bli oversett, inntil en registrert bruker kommer og sier ganske nøyaktig det samme. Da blir denne registrerte brukeren sitert hyppig og får klapp på skuldra for å ha tenkt så lure tanker. :ler:

Men til tross for slike episoder og til tross for stadige klagekor over "de fæle gjestene" så velger jeg å fortsette å skrive som gjest. Som det blir sagt over her: Som gjest kan jeg være mye mer ærlig i mine innlegg og bruke historier fra livet mitt, fordi ingen kan samle alle innleggene mine og dermed finne ut hvem jeg er.

Og heldigvis har vi også mange registrerte brukere her som ikke henger seg opp i om folk er gjester eller registrerte. De velger å heller se på innholdet i innleggene enn identiteten til den som skriver. Takk til dere! :klemmer:

Skrevet

Nå er kanskje jeg feil person til å svare, da jeg syns gjestepostingen på KG er helt bak mål tåpelig. At det skal være mulig å poste som gjest på for eksempel seksualitet er greit nok, der er det ofte følsomme temaer som blir tatt opp, som man gjerne ikke vil kjennes igjen på. Men om jeg skifter nicket mitt til "Unni *******" som er mitt virkelige navn, så får jeg ikke lov til det av kvinneguiden. De forlanger at jeg skal gjemme meg bak ett ugjennkjennelig nick (nåja, ett ugjennkjennelig nick for tilbakestående).

De forlanger at vi skal være anonyme når man er innlogget, men likevel kan vi poste som gjester. Idiotisk, og det blir så mye trolling av det. Altså, tulleinnlegg. Derfor tror jeg også mange velger å skrive at de er utloggede, når de poster som gjest for en gangs skyld. Det blir liksom en slags garanti på at de ikke troller (selv om enhver tulling kan skrive det, uten å faktisk være registrert).

Gjest Gjest
Skrevet
De forlanger at jeg skal gjemme meg bak ett ugjennkjennelig nick (nåja, ett ugjennkjennelig nick for tilbakestående).

KG kan brukes til så mangt. Nå fikk jeg for eksempel fastslått at jeg er tilbakestående...

Gjest Gjest
Skrevet
Nå er kanskje jeg feil person til å svare, da jeg syns gjestepostingen på KG er helt bak mål tåpelig. At det skal være mulig å poste som gjest på for eksempel seksualitet er greit nok, der er det ofte følsomme temaer som blir tatt opp, som man gjerne ikke vil kjennes igjen på. Men om jeg skifter nicket mitt til "Unni *******" som er mitt virkelige navn, så får jeg ikke lov til det av kvinneguiden. De forlanger at jeg skal gjemme meg bak ett ugjennkjennelig nick (nåja, ett ugjennkjennelig nick for tilbakestående).

De forlanger at vi skal være anonyme når man er innlogget, men likevel kan vi poste som gjester. Idiotisk, og det blir så mye trolling av det. Altså, tulleinnlegg. Derfor tror jeg også mange velger å skrive at de er utloggede, når de poster som gjest for en gangs skyld. Det blir liksom en slags garanti på at de ikke troller (selv om enhver tulling kan skrive det, uten å faktisk være registrert).

Selv om det ikke er det for deg, så er det mange som ønsker å faktisk være anonyme når de skriver her.

Hvis noen beskriver arbeidsstedet sitt i ett innlegg, familien sin i et annet, kjæresten sin i et tredje, hjemstedet, etc. etc., ser du da hvordan noen som kjenner (til) personen vil klare å identifisere hvem det er da? Det er ikke så vanskelig å tenke seg, spesielt ikke hvis man bor på et lite sted.

Mulig du ikke har problemer med å kringkaste privatlivet ditt til gud og hvermann, men personlig synes jeg det er greit å ha muligheten til å unngå at folk kan pusle sammen hvem jeg er, og hvordan f.eks sexlivet mitt er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...