Idnar Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Hvor lang tid tar det å skifte fastlege? Jeg har sett på nav at legen jeg ønsker å bytte til har ledige plasser. Er det sånn at når man trykker på å bytte faslege, så har man byttet? Eller skal det gjennom en papirmølle? Må jeg ringe gamlelegen å få skrevet ut journalen eller sendes den elekronisk?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Byttet skjer den 1 neste måned. Pga personvern må du heldigvis ta journalen med over selv eller be om å få den oversendt.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg ringte til NAV og de ordnet det for meg. (synes det var greiest) Hadde ny fastlege mnd. etter fra den 1 P.S har du barn kan de følge med deg i bytte, selv om det "engentlig" er fult hos den nye legen. Sjonalene vil gjerne den nye legen ha. Da ringer bare "gamlelegen" og sier fra at du har byttet lege og hvilke lege det er. Og at du ønsker å få overført alle sjonaler for deg dit.
Idnar Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2009 (endret) Takk for svar!!! Fastlege er nå byttet Endret 24. mars 2009 av Idnar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå