Gjest Grafica Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har en forferdelig sterk hodepine som plager meg i perioder, hatt den i 2 år nå ca. Hvordan kan jeg vite om det er migrene eller ikke? Jeg har ingen andre typiske migrenesymptomer enn selve hodepinen, ingne synsforstyrrelser eller kvalme. Jeg har ikke lyst til å fremstå som en idiot og ringe legen for ingenting, liksom =/ Er vanskelig å forklare hvordan det kjennes, men det virker som om sentrum sitter i nakken, og at det er sterke jernbånd rundt hele hjernen som strammer. Stråler av smerte gjennom hele hodet ved den minste bevegelse, til og med å bevege øynene. Av og til om jeg bøyer på hodet virker det som om det kommer en "nerve i klem", det gjør så vondt at jeg får tårer i øynene og må bruke hendene for å greie å flytte hodet opp til normal posisjon. Det kan gjerne vare et par dager, nå har det holdt på siden søndag og er fortsatt like ille. Vanlig smertestillende fungerer ikke i det hele tatt på denne hodepinen. Jeg får "vanlig" hodepine innimellom, og det funker paracet på. Jeg har lest og lest og lest og greier ikke å bli noe klokere på om det er migrene jeg har eller ikke...
Ninen Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Uansett hva slags hodepine det er, vil jeg anbefale deg å gå til legen for å få det undersøkt. Det finnes flere typer hodepine, og det er ikke bare migrene som er god nok grunn til å gå til legen. Jeg har migrene, og for å utelukke at det var noe annet, har de tatt CT og MR av hodet, og røntgen av nakken. Nettopp fordi det kan være vanskelig å avgjøre typen hodepine og årsaken bare ved å høre om symptomene.
Gjest Frosk Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Jeg syns egentlig ikke dette høres ut som migrene, men det høres absolutt ut som om du bør gå til legen og få hodepinen sjekket! God bedring!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 DU kan starte med å skrive migrene-dagbok. Altså at du skriver ned hver gang du har vondt i hodet, vhordan vondt du har og i hvilken situasjon hodepien kom. Veldig mange som oppsøker lege får beskjed om dette, så da kan du jo like godt starte før. Også bør du absolutt ta deg en tur til legen.
Gjest :) Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Det er ikke typiske migrenesymptomer du beskriver, men endel menneskaer har jo atypisk migrene, uten de klassiske symptomene. Slik du beskriver likner det kanskje mer på spenningshodepine. Dra til legen, han kan sikkert hjelpe deg både med hvilken hodepine det er og behandling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå