Gå til innhold

Pedofile


Gjest Gjest_hm_*

Anbefalte innlegg

Det er mistanke om at han kikker på barn som følge av pedofil legning. Dette kan være straffbart, og det må være tilstrekkelig for å undersøke atferden hans nærmere, noe som er en politioppgave.

Tull og tøys. Vi har tross alt ikke tankepoliti her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe å gjøre med pedofile. En heksejakt på pedofile fører bare til problemer, da de fleste som begår overgrep mot barn ikke er pedofile, men snarere folk som selv er misbrukt som barn.

Pedofili er en medfødt seksuell legning der man er tiltrukket av prepubertale barn.

Overgripere er som som regel heterofile, men begår overgrep på grunn av psykisk sykdom.

Du har rett i at de fleste barneovergripere ikke er pedofile. Bra at noen har skjønt det i hvert fall. Men jeg er ikke enig i at pedofili er en medfødt legning. Slik som med andre legninger så vet man ikke hvor mye som er medfødt og hvor mye som er miljøpåvirket. Antakeligvis er det begge deler. Og for min del, så er årsaken til min pedofile legning mobbing og utstøting under oppveksten. Men om man har med seg noe medfødt som gjør at man er predisponert for å kunne bli slik, er jo mulig. Men dette er det ingen klare svar på. Det viktigste er jo uansett at folk vet at dette ikke er noe man velger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer det er blitt forsket på homofili, desto større blir haugen av beviser for at det er medfødt. Mye tyder nå på at det skyldes en kombinasjon av gener og miljøet under svangerskapet. For hver eldre bror et foster har, er det 30% større sjanse for at fosteret vokser opp som homofil. Det vil si at guttebabyer gjør noe med miljøet i kvinnens livmor, noe som i kombinasjon med visse genetiske egenskaper gjør at vedkommende blir homofil.

Det er derfor grunn til å tro at også pedofili er medfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi pedofili er en seksuellpreferanse, og ikke en livsstil,

på lik linje med hetrofili, skofetish eller fetish for å slikke på tær osv.

Jeg tror litt for mange har gjort seg opp klare meninger om hvordan man selv vil kjenne igjen en pedofil person. Hvordan man selv har gjort seg opp noen meninger om hvordan man vil kunne identifisere en person med en slik seksuell preferanse.

Men ærlig talt - hva folk tenker og hva folk tenner på seksuelt, kommer da ikke særlig til syne i hverdagen for alle å se?

Med mindre du ligger med kollegaene, naboene, læreren til ungene dine, snekkeren, skolens vaktmester osv --- så vet du vel fint lite om deres seksuelle preferanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...