Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Er også enig i det du skrev i dagboken min!! Denne syklusen er jo perfekt å få det til i, da kan man jo overlevere den glade nyheten i julen :Nikke: Det blir jeg med på altså :blunke:

Jeg har ikke sagt det til min mor, både fordi de tidligere har ment at vi bør vente til mannen er ferdig med studiene og har fått seg en fast jobb, men tror kanskje de har ombestemt seg..... De har liksom begynnt å hinte litt, eller som meta sa etter et besøk hos oss; "Jeg er glad mine foreldre ikke maser sånn jeg" :ler: Hadde ikke skjønt at det var mas jeg..., stakkar mannen, han har forsøkt å si at foreldrene mine hinter, men jeg har vært helt sikker på at han har hørt feil og misforstått.... :oops: Har bestemt oss for at vi ikke skal fortelle noe om prøvingen i allefall ikke så lenge vi regner med å klare dette selv. Dersom det ikke klaffer og vi trenger hjelp da stiller det seg annerledes og jeg tror mamma hadde fått vite det med en gang! Ville tro det hadde vært godt med hennes støtte da!! Veldig glad i mamman min og vi prater om allt, bortsett fra dette - vanskelig å holde tett til tider :ler:

Krysser fingrene for oss begge denne perioden :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med Bizzy; det er vanskelig å holde tett! Men jeg har fortalt det til mange andre, jeg da... :oops: Vil bare ikke at mamma skal vite det enda. Jeg vet hun prøvde i 8 år!! :o

Jeg fortalte det til henne en gang vi prøvde i en kort periode, og da var hun litt bekymret fordi jeg var sykere enn nå, og da avsluttet vi også prøvingen etter hvert, siden jeg ikke følte meg bra.

Men jeg vet at hun kommer til å bli glad, for hun elsker å "holde på med" og høre om mine små "tante"-barn... :D

Hvordan har du det idag Hanni?

Har du en venninne med heeelt ny baby??

Ønsker deg en fin dag... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sniker meg inn på jobben siden alle har gått*

Eliza - er nok ganske positiv, men har mine downs også, i dag foreksempel :cry: Men det ordner seg nok til slutt. Jeg vil fryktelig gjerne bli gravid nå, men kanskje jeg vil det for mye? Vet ikke hvem som er lengst i syklusen av oss nå, Eliza - jeg er iallfall ikke langt inni syklusen nå - dag 6 bare - gleder meg til å begynne med EL-tester igjen - men husker ikke når det var jeg skulle gjøre det... :wink:

Takk for hilsen, Bizzy - kanskje jeg sier det til mamman etter hvert. Jeg synes nemlig hver mens er ganske tung å komme gjennom nå. Jeg ble så skuffa denne gangen - mye mer enn sist. Det er ikke helt bra det der. Det kan jo ikke fortsette sånn, og mannen er litt skremt av rekasjonen min. hmm....

Lillen - har venninne med en måned gammel baby. Veldig søt.

Skal på kino i kveld, det blir hyggelig - men har egentlig masse jobb hengende over meg og alt alt for mye tanker. Så svaret på spørsmålet ditt, Lillen, er at dette er ikke den beste dagen. Men bedre dager kommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen, Meta. Det går bedre nå :enig_animasjon:

Litt opp og ned i humøret.

Nå skal jeg legge meg snart. Jeg har snill mann som holder ut med rart hannihumør :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse mennene våre er bare helskjønne altså! :hjerte: De skjønner vel heller lite av hva som ruller rundt i kroppen vår av hormoner, men likefullt er de der - dag etter dag.

Har fortalt sambo at jeg nok kommer til å bli ti ganger så ille i humørsvingningene mine når vi blir gravide. Men ifølge han var det helt ok for da er det bebis inni der,slik at det blir lettere å holde ut, jfr den som venter på noe godt etc. :hjerte:

Knotfrøken meg kan ikke helt formulere gode setninger i dag, men jeg har kun meg selv å takke! Sta som jeg er skulle jeg IKKE legge meg i går (minte meg selv om jenta i ostereklamefilmen; jeg kommer ALDRI tilbake! :P ). La meg kl to da, sovna som en stein og skulle opp kl 6. Jaaada! Sto opp ti over sju, og var på jobb kl 7.40 - ti min for seint. Nuvel, så nå er jeg på vei til sengs! :ler:

God natt og klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var visst motsatt med syklusene våre ja, Hanni! Jeg er nemlig på dag 19 nå. Har 31 dager lange sykluser, så nå er det 12 dag igjen til ikm. Merker iallefall ingen symptomer enda, men det kan man vel heller ikke forvente :ler:

Tilbake til diskusjonen om å fortelle det til andre at man har startet prøvingen. Min svigermor og svigerinne er veeeldig opptatt at dette, så de spør nå hver gang de ringer: "Er du gravid"?. Og jeg må jo bare svare nei hver gang da. Men den dagen jeg blir gravid kommer jeg nok til å fortsette å si nei, iallefall en god stund... Det er jo litt koselig at de spør da, men det kan jo fort bli litt for mye av det gode, spesielt hvis vi ikke lykkes så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolie da - du må jo legge deg i tide! (Sier jeg som forsov meg en time i dag.... ) Men jeg skal jobbe lenge i dag og være supereffektiv. (Særlig når jeg sniker meg til å sjekke kg på jobb - ikke spes effektivt)

Eliza - jeg har også 31 dagers sykluser. Er på dag 7 nå og skal ta el-tester fra neste tirsdag (dag 13). Håper det har klaffet for deg denne gangen.

Grunnen til at jeg vil si det til mammaen er at jeg synes nederlagene hver måned er tøffe nå, og det blir sikkert verre - og det hadde vært godt med støtte. Jeg er vant til å snakke med mammaen om alt.... jeg tenker litt til på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hanni!

Skjønner godt hva du mener når du sier at mannen ikke helt skjønner hvor ille det er når tanta kommer! Min mann var også slik i begynnelsen, men etter 4 gangen, da ble det en annen lyd i pipa :blunke: Begynnte vel å få prestasjonsangst eller angst for å ikke prestere er vel mer riktig :ler:

Er i dag på min dag 6 av mellom 27 og 31, har ikke helt regelmessige sykluser, trodde jeg hadde lagt meg på 28 dagers sykluser, men fikk det motbevist med en 31 dagers syklus denne gang :roll: Men jeg vet i allefall at jeg har en lutealfase på 16 dager så dersom jeg vet når jeg hadde el, så vet jeg også når jeg har ikm! Så i går kjøpte jeg inn personatester og satser på å begynne med de på dag 10 tenker jeg :wink:

Krysser fingrene for oss begge :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snaaaaart gå fra jobb - tar stadig KG-pauser, gitt. Jeg må jobbe en svært effektiv time, eller helst to til. Har drukket Cola og spist sjokolade (Jeg pleier å hate Cola - dette var et pussig innfall, men sjokolade spiser jeg jo hver dag) Men saken er iallfall at jeg har fått i meg energi. og så vet jeg at mannen lager deilig pastamiddag til jeg kommer hjem, og så får vi hyggelig besøk - så det er bra. Snart ferdig med mens for denne gangen også. Det er bra. Nå MÅÅÅÅ jeg jobbejobbejobbe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg kommet dritlangt ned på sida her igjen :roll:

Jeg må flytte meg sjøl opp. Jeg vil ha nye sko!!!

Ja, jeg har ikke noe å skrive egentlig da. Det er merkelig så opp og ned det går etter denne mensen her. Men nå er det like før jeg gyver løs på hosetsaft og sånn - skjønner ikke bæret av akkurat det der da, men jeg har visst blitt ganske stressa. Vedder på at når jeg er stressa, så klarer jeg iallfall ikke å få innflytter i magen. Men nå går jeg snart løs på kjerringråd, er så innmari utålodig.... El om litt over en uke - det er så leeeenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nå er det Kipa som er hostesaft-guruen her på sidene da, men jeg tror det har noe med slimløsning å gjøre det der med den saften... :roll:

Det er jo ganske logisk da. Solvipect løser opp slim i halsen og andre steder der det finnes slim... Derfor blir det mer EL-slim og svømmerne svømmer lengre og fortere!!! :roll:

Ok, dette var en skikkelig slimete hilsen...

SÅ KJØP DEG NYE SKO DA!!

(Jeg får ikke andre sko enn mannen sine på meg jeg :cry: )

:blomst_opp:

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, Magnhild. Jeg skal gå og kjøpe sko NÅ!

Gidder ikke jobbe mer.

takk for sliminfo. Solvipect ja.. det skal jeg jammen kjøpe - og så skal jeg bykse inn til Kipa og snoke litt rundt. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nye sko på impuls -egentlig ikke sånne jeg ville ha. Nå er jeg blakk. Mannen skal være med på IKEA i dag :o :o :o :o :o , så det besøket utsettes til ettermiddagen. Nå er det helg :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: så nå skal jeg vaske hus og slappe av helt til mandag morgen - og det blir så deilig!!!! :enig_animasjon:

God helg!!!!

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye sko :blunke: Da kan du jvel bruke buksen du kjøpte også da :ler:

Pleier ikke mannen å være med på ikea altså? Mannen min uffer og akker seg litt hver gang vi drar på ikea, men tror ikke han syns det er så ille egentlig, den uken har hadde han faktisk vært oppom en tur midt på dagen alene - på eget initiativ :o Tror klagingen kun er form for mannlig nødvendighet :ler: Var på ikea i går vi å så på kjøkkenbenk igjen...., handlet litt vinglass så vi ikke behøver å bruke krystallglassene på fest, og litt div. kubbelys, grytekluter ++ :oops: Skulle jo egentlig bare se om de hadde fått inn den nye benkeplaten i rødlig treverk...

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vært inne hos meg og snoket litt rundt da...Jeg er ikke expert da... :ler: var vel bare desperat etter resultater som du sier du begynner å bli...og så tok jeg noen slurker om dagen når jeg hadde el og så ble det som det ble. For meg klaffa det...men det skader jo ikke å prøve... :wink:

Ønsker deg en god helg, med eller uten hostesaft... :sjarmor:

Klem fra Kipa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært inne siden fredag formiddag, så nå må jeg nok oppdatere litt :D

Var på IKEA på fredag altså - og bizzy - mannen hater IKEA og hadde vanligvis betalt for å slippe. Det skjer noe med blikket hans når han går inn døra - han blir litt sånn desperat og flakkende og jeg ser at han tenker "hvordan i h... kan jeg komme meg ut herfra fortest mulig" - det tenker han fordi han ser min entusiasme og henrykkelse over å være der og skjønner at dette kan bli vanskelig. Men på fredag var han så utrolig utholdende! Han sa selvsagt "Ikke sant jeg var tålmodig" 15 ganger i løpet av kvelden etterpå, men likevel! :ler:

Vi kjøpte litt stæsj og lamper og hyller og sånt. Vi skulle egentlig henge opp ting på vegger i helga - men nå sier mannen at det er såndag og da kan man ikke banke i veggene :(

Kipa - jeg har ikke snoka inne hos deg enda nei... :wink: - men så snill du er som kommer hit og skriver til meg! Takk for info. Hostesaft skal kjøpes inn, ja...

Takk for hilsen, Jinx!

Nå blir det en rolig søndag. Det blir deilig. Snart skal vi gå en tur. Og hurra en time ekstra!!! Vi hadde en rolig middag hjemme i går kveld, og så gikk vi på pub og spilte biljard etterpå - og mannen slo meg ettertrykkelig :x

Nå må jeg lese litt dagbøker her... Ha en god søndag dere som titter innom!

Og så må jeg bare si at de nye skoa mine er ikke bare kule, de er gode også - ikkeno gnagsår! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Måtte le litt av mannen din på IKEA..

Det var veldig kjent du .. hehe..

Du får ha en god søndag du også :wink:

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...