Gå til innhold

hannis dagbok


hanni

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg kunne lage meg en dagbok jeg også. Vi gifter oss om en måned, har vært uforsiktige siden april, men det har ikke resultert i noe :wink: - men det har gått med noen pakker med Clearblue :blunke:

Men fra neste syklus er det aktiv prøving på gang. (Hvis jeg nå får mensen da, testa negativt i går på dag 37 i syklusen, og ikke tegn til mensen enda...)

Håper å få litt kontakt med dere andre prøvere her inne. Det hadde vært hyggelig.

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare ønske deg velkommen som dagbokskriver :D

Her inne finner du mange prøvere, gravide og nybakte mammaer så det er lett å få svar om du lurer på noe.

Ønsker deg lykke til med bryllupet også :D Vet av erfaring at det kan være stress nok.

Klem fra Wit 23+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit!

dette er en siden du vil få mye nytte av i tiden framover. Vi er her for hverandre...jeg hadde gått på veggene uten jentene her, du vil oppleve å bli trøstet når du trenger det og vi heier på deg når den tiden er inne...! :wink:

Lykke til med både "baby- laging.. og bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommet som dagbokskriver og prøver!!

Jeg tilhører da kategorien nybakt mamma, har ei herlig tulle på 5 mnd. :briller:

Lykke til med bryllup og jakten på de magiske 2 blå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera, Kipa og Wit! Tusen takk for hilsner!!! :lol: Så koselig å bli ønsket velkommen. Jeg gleder meg virkelig til tiden framover. Det blir spennende. Sist måned fikk jeg mensen på dag 41 i syklusen, jeg er på dag 38 nå, og selv om jeg testa negativt i går, tenker jeg at det KAN jo hende. Grubler ganske mye. Men det er OK om jeg ikker er gravid nå også. Hadde skaffet forloveren min litt unødvendig hodebry i forbindelse med utdrikningslag tror jeg :roll:

Jeg er en svært dårlig løgner, og dessuten er vennene mine vant til at jeg drikker litt øl og vin og sånn på fest da... (ikke mye altså, men er veldig glad i rødvin og i øl om sommeren) Men det blir jo en utfordring når den tiden kommer 8)

ja, ja.

Har nettopp kommet hjem fra trening og skal snart komme meg ut i det fine været. Så skal jeg hente brudekjolen min hos sydamen. Jeg er så spent!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: Oi her renner det på med nye 'ansikter'!

Så spennende med både bryllup og babylaging. Jeg er selv en av de som det har klaffet for. Skal bare se at det klaffer nå som du har tatt steget inn her... :ler:

Velkommen skal du være uansett!!

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen som dagbokskriver og prøver :D

Jeg er også prøver, og er nå i min 4 prøvemåned :) Hadde også lengre sykluser enn normalt de første månedene, kanskje fordi jeg stresset litt og var såå klar for at det skulle klaffe med en gang :ler: Hadde ventet på å starte prøvingen i det som føltes som en evighet, så de første månedene ble det kanskje litt overdrevet tankevirksomhet, klarte å syke på meg de utroligste graviditetstegn :oops: :ler: Men nå har det roet seg litt og syklusen ser ut til å være tilbake til de normale 28dagene :D

Lykke til, og håper det klaffer fort for dere :D

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Velkommen som dagbokskriver.

Startet min "karriere" her i januar...

Masse flotte jenter her inne som gir råd, tips og oppmuntring når du trenger det...

Ingen som kommer med sure kommentarer el.

Ellers kan jeg anbefale deg www.snartgravid.com

Men da som et suplemang til oss KG jenter - ikke istedetfor... :wink:

Spennede med babylaging og bryllupsplaner...

Mye som skjer i livene deres nå da.

Krysser fingrene for at dere snart lykkes og gleder meg til å bli bedre kjent med deg.

Velkomstklem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja...dag39, ikkeno mensen enda...

Hvis ikke mensen dukker opp i helga, tar jeg ny test på mandag.

Jeg har lest masse på snartgravid.com i det siste og funnet svaret på masse spørsmål. Men leste også at lange sykluser (mine har i det siste vært mellom 35-41 dager) kan bety uteblitt eggløsning. Det er jo kjipt da. :-? Jeg slutta med p-piller for et år siden, så ting skulle jo ha stabilisert seg. Det som er dumt er at jeg aldri - dvs da jeg var"ung" før jeg starta med piller hadde kontroll på hvor lange syklusene var, og heller ikke telte jeg dager det første halvåret etter jeg slutta med pillene. Så jeg har bare telt siden mars/april, jeg :wink:

ja, ja. Jeg føler på meg at mensen kommer snart, og det er vel like greit med forestående bryllup og det hele.

Takk for hilsner bizzy, Magnhild og Mayamor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hanni!!

Velkommen her som dagbokskiver, det er en spennende tid,men

også mye frustrasjon.

Håper veien til to blir kort for deg!

Dette er et supert forum så dette vil du trives i tror jeg!!!

Klemmer fra pia :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for hilsen i dagboken min, alltid koselig når noen "stikker innom" :D

Bryllup om litt i overkant av en måned!!!! :o Heldiggrisen! Skulle gjerne ha giftet meg med mannen min en gang til jeg, hvis jeg kunne gjenopplevd bryllupsdagen vår! Det var bare helt perfekt! Så til Søndag da skal vi virkelig kose oss med litt nesten mimremiddag, spørs vel om jeg klarer å lage den helt lik bryllupsmiddagen, men litt lik i allefall :blunke: Egentlig skulle vi jo også ha spist en gjemt del av bryllupskaken, men den var så god at den forsvant på dagen.. selv om vi hadde bestillt til 15personer ekstra :ler:

Lykke til med bryllupsforberedelsene og selvfølgelig prøvingen. Krysser fingrene for at jeg snart kan følge med deg gjennom et problemfritt svangerskap :Nikke:

*Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 :-?

Mensen kom på dag 41 for andre måned på rad. Da er det vel kanskje sånn da. Så nå må jeg prøve å finne ut når eggløsningen blir denne måneden da. Fra og med denne måneden prøver vi på ordentlig. Det blir spennende framover. Vi overtok leilighet som vi har kjøpt på fredag, så nå maler vi og river vegger... Har aldri pussa opp en leilighet før, men det er veldig moro og litt slitsomt da. Iallfall med menskramper i magen :(

Vi flytter inn i den nye leiligheten om to uker. Det blir bra. Leilighet og bryllup og kanskje til og med noen flytter inn i magen min etter hvert. :o Mye på en gang, gitt! Gleder meg til alt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Velkommen hit, som dagbokskriver og prøver!

Sier som Kipa; Jeg hadde nok også gått på veggen noen dager, hvis det ikke hadde vært for "Supergirls" her inne... :D

Er takknemlig for at jeg fant disse sidene i februar...

Mye fint som foregår i livet ditt ser jeg!

Mange her inne som driver med innflytting og sånt, og jeg blir veldig misunnerlig... :wink:

Lykke til med innflytting, i hus og i mage, og bryllupet!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går mye tid med til leilighetsoppussing og litt tid med til bryllupsplanlegging. Jeg hentet den fantastisk flotte brudekjolen min i går. Veldig moro å se den fiks ferdig. Men det er jo så varmt at da jeg skulle prøve den hos sydamen, klistra den seg fast til kroppen for jeg ble gjennomsvett bare av å skulle kle av meg noe og på meg noe annet. ikke særlig vellykka mao. Når jeg hadde fått kjolen på, ville jeg bare ha den av slik at jeg ikke svetta den helt ut. huff. Men nå skal den få henge pent en måned (knapt) til. I grunnen bra at ingen har flytta inn i magen min i løpet av sommeren, for det kunne kanskje blitt litt dårlig plass inni den kjolen. Men nå skal det nok gå veldig fint.

Jeg skal på apoteket en av de nærmeste dagene og kjøpe eggløsningstester- Aner ikke åssen sånne ting funker eller når jeg skal teste. Med helt snodige, lange sykluser er sånt vanskelig å vite. Men jeg snoker litt inne på snartgravid.com og finner en del info der. Det blir spennende iallfall.

Vi flytter i løpet av en uke, og skal være ferdig med å pusse opp leiligheten i løpet av søndag - håper vi. Men sånn ser det ikke ut der nå. HUff og huff. Vi jobber 10 timer hver dag, har gjort det siden lørdag. Og i denne varmen - ikke bra. Men bare tre dager til nå, så pakking og rydding. Det blir fint å få flyttet.

Nå må jeg legge meg.

hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ikke helt ferdige med å pusse opp i dag. Vi er veldig slitne etter en maratonuke med 10 timer jobbing hver dag. Svett! :-?

Men nå begynner mannen på jobb igjen, og jeg skal pusle med listmaling og annet småpirk noen dager. Om en uke skal vi ta oss to uker velfortjent ferie. Prøve å slappe av før bryllupet som nærmer seg med stormskritt, og så skal jeg prøve å finne ut når EL er :enig_animasjon:

Det blir litt av en jobb tror jeg. Er vel på dag 8 nå, og tror ikke det kommer noen EL før om ganske lenge. Men jeg blir stadig usikker på dette med 14 dager før.... Både det og 28 dagerssyklus skjønner jeg er gjennomsnitt, og at de individuelle variasjonene kan være store. Men skjønner ikke helt hvor store. Ja. ja. Får prøve å skaffe meg litt kontroll over detta snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Hanni!

Det er ikke greit å forstå seg på sykluser nei. Det med at lutealfasen skal være 14 dager er også forskjellig. Tror det er normalt med alt ifra 11-19 dager. Og så er det et eller annet med at det ikke er bra å ha for kort (men jeg vet ikke hvorfor). Men jeg har ihvertfall lest at lengden på lutealfasen er mere trofast enn lengden på syklus (så hvis du først finner ut lutealfasen, ...).

Men alt dette visste du sikkert fra før! Har sett deg på SG... :wink:

På SG har jeg også lest at persona testpinner "lønner" seg, og funker som andre el-tester...

Lykke til med innflyttingen!

Og heia egget!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du heier på egget, Lillen :D

Jeg prøver å skjønner dette med lutealfase nå... Mye å sette seg inn i, gitt!

I dag har jeg fjerna all maskering på gulv i den nye leiligheten og vaska gulvene. Så i morra er det pakking og flytting. jippi! Gleder meg. I kveld ble det bare slappe av med burrito og rødvin - og nå er det Judging Amy og Friends... I morra må jeg få kjøpt meg en sånn EL-test

hanni - dag 10 (av 41??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag 20 tror jeg :lol: Da er det vel 20 dager igjen til IKM da.

Hakke peiling når EL er, og har ikke kjøpt test. Det får gå som det går. 15 dager til Bryllup- det blir moro. Tror jeg skal drikkes ut neste lørdag, det blir sikkert også gøy - selv om jeg gruer meg litt. Har flytta inn i den nye leiligheten og fått bredbånd :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Gratulerer med ny leilighet! Også babylaging og bryllup attpå da :)

En liten kommentar til det lillen skrev; det med at det ikke er bra med for kort lutealfase. Altså.. kroppen vil da sende ut signaler om at man er gravid for seint til at hjernen rekker å fange dem opp. Ergo vil hjernen sende signaler til kroppen om å få mensen. Kropp og hjerne kryssposter, om du vil. Kroppen vil da støte ut egget som såvidt har rukket å feste seg.

Slik fikk i alle fall jeg forklart det (sånn ca) en gang jeg lurte.

Men merkelig at det skal gå så treigt med disse signalene.. På tide å investere i bredbånd, kjære kropp? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...