Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå går det snart mot fødsel her. Føler det på meg! Pakke sykehusbag og gå tur høres bra ut på dum dag. Håper den blir bedre!!

Spennende å høre hva jordmor har å si imorgen da!

Klem fra XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner fruer/frøkner (litt usikker på alles sivilstatus her)

Hadde en mye bedre natt i natt, men fytti så vondt det er å reise seg fra senga når man skal opp på natta. Vondt i lysken og et visst annet sted :roll: Krøker meg inn på badet...

Kynnerne var kraftige i går ettermiddag også - fortsatt uten system, men så forsvant de igjen. Lei av dette tullet nå. Han får bestemme meg snart denne ungen min.

Har av og til menssmerter uten at magen strammer seg. Lurer litt på hva det betyr... Spent på Jm-time i dag, men det er ikke før i ettermiddag. Lurer på om jeg skal lage spørreliste. Lurer iallfall på om de utslagene på UVI er borte, håper det... Og så tok jeg masse blodprøver forrige tirsdag som jeg må spørre om.

Nå skal jeg snart bake litt og være litt husmor. Ellers har jeg ingen store planer for dagen. I bedre humør i dag iallfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :vinke:

Håper timen hos jordmor gikk greit og at det er modningen som plager deg :klem:

Godt å høre at humøret er bedre!

Kos deg i dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Skal ringe JM nå for å avtale kontroll i kveld.

Har laga liste med spørsmål. Har bakt kaker til å fryse ned :wink: Og har hatt besøk av venninner med søte babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hanni, det høres ut som du har det litt som meg for tiden, med sterke kynnere og menssmerter - jeg innbiller meg at det betyr at det ikke er så lenge igjen? Lov å håpe i hvert fall! Jeg har også mensmurringer utenom kynnerne, lurer på om det er ungen som graver seg lengre ned i bekkenet eller noe sånt? Er usikker.

Så flink du er som baker og fryser ned! Jeg har også bakt litt, men dessverre ble mesteparten spist opp før jeg rakk å fryse ned :oops:

Gikk det greit hos jordmoren? Ingen urinveisinfeksjon håper jeg?

Ha en fortsatt fin kveld og natt!

Klem fra meg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen UVI, nei - så det var bra. Litt lav blodprosent og litt høyt blodtrykk :roll: Men ingen krise. Opp 0,5 kilo siste uka - en halvkilo mindre enn "vanlig", så jeg er fortsatt 300 g under 20 kilo opp :sjarmor:

Lite nytt ellers. HU mente også at ungen var stor, ca 4 kilo nå, anslo hu. :-? Jeg er ikke så glad for det der. Hodet er godt festa, og ting KAN skje, men nå ville hu ikke anslå når noe kunne skje. Alle vondtene mine var normale og del av modning. Men hu ville ikke at jeg skulle gå så lange turer som jeg gjør (går litt raske lange turer hver dag, ca 1 time til sammen, og da gjør det vondt hele tida - kraftige kynnere).

Ble anbefalt å pakke bag for sikkerhetsskyld snart - så det skal jeg gjøre - snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke bag - snart ja :ler: Det skulle jeg også, men det ble hurtigpakking midt på natta det.

Så bra at alt står bra til med deg. Det blir så innmari spennende dette. Snart har du lille babyen i armene dine :hjerte:

Tror ikke egentlig det spiller noen rolle at den er bortimot 4 kilo nå, for det er hodet som teller mener nå jeg. Så fort hodet er ute kommer alt annet etter på et blunk, og da tror jeg ikke det spiller noen rolle hvor stor kroppen er. Med mindre bekkenet ditt ikke er stort nok da, men det er sjelden fikk jeg høre.....

Ta vare på deg selv den siste tiden! Nyt, nyt, nyt..... :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Monja. Bekkenet mitt er bredt og helt fint. (Er egentlig høy og tynn, men ikke veldig smal hvis du skjønner...) 4 kg er OK, men jeg hadde håpa at han ikke blir 5 før han kommer ut - beibier blir jo større for hver gang, og jeg vil jo gjerne ha flere unger. Da hadde vært greit å ikke starte på topp liksom.... :roll:

Men jeg gruer meg ikke til fødselen, er mer spent og vil se ungen min. LITT påvirka av besøk av venninner med beibier i dag kanskje :wink:

Skal på ny vektkontroll av ungen på tirsdag.. Spent på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover visst dårlig annenhver natt. I dag er jeg skitlei. Jeg kjeder meg hjemme, og har ikke lyst til å gå sånn mer. Vært hjemme to uker nå, tenker med GRU på at det kan gå tre uker til før lille ungen kommer. Ingen god dag dette :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innom stadig vekk for å sjekke status jeg nå. Skjønner det høres skremmende ut med stor baby, men hører jo om mange som har født over 4 kg. uten at det har vært noe værre av den grunn. Tror det er best og prøve og ikke tenke så mye på det.

Håper dagen din blir bedre da!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg en god helg og håper resten av dagen din blir bedre! Hvis du føler deg ødelagt etter en dårlig natt er det jo godt å få sove litt på dagtid.

Skjønner godt at du føler det uutholdelig å kanskje vente så mye som tre uker til! Og at du gruer deg til stor baby. Men sånne vektestimeringer kan ofte være feil har jeg forstått. Kanskje han bare er litt over 4 kilo når han blir født, og det er ikke så ille? Og det er vel hodeomkretsen som har mest å si, kroppen kommer jo greit etter uansett hvor stor den er...

Livmoren din trener masse for tiden, og det er slitsomt men kommer til nytte om ikke alt for lenge!

Ønsker deg mange gode netter fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni!

Skjønner hvordan du har det, jeg synes det er kjedelig å gå sånn jeg også.

Men jeg prøver å tenke på at det er lenge til jeg kommer til å ha denne fine magen igjen, og nyter de gangene lillegutt sparker og dytter..

Kanskje vi kommer til å se hverandre på sykehuset! Bor man på pasienthotellet selv om man føder på ABC? (litt grønn der)

Jeg venter også på en stor baby, jeg er nå godt over den 20 kg streken jeg (:Oops:), men tar det som sagt ikke så tungt. Hvis bekkenet blir bra etter fødselen kan vi jo kanskje trille noen turer sammen, bor du langt fra Ullevål?

Håper du får en fin helg da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du blir påvirka av venninnenes søte babyer... :hjerter2: Og du kommer til å ha det like herlig som dem om en liten stund... :-)

Har du fått vite noe angående evt tidlig igang-setting (etter termin) pga fødselsvekt?

Ønsker deg en fin og rolig helg, Hanni!

Og da mener eg rett og slett at den utålmodigheten skal forsvinne helt! Vips! *poff*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, søte dere :kyss:

Har sovet litt nå og vært bittelitt student i dag. Det var interessant. Jeg må kjede meg MYE for å plukke opp en hovedoppgave som har ligget i brakk i to år :sjokkert:

Jeg skal på vektkontroll på tirsdag, Lillen. Får snakke med lege da. TRor jeg vil ønske meg igangsetting hvis de tilbyr det til termin.

Jeg er egentlig ikke særlig bekymra i forhold til selve fødselen og størrelsen. Men jeg vet at barn to og evt tre blir større enn nummer en - og da synes jeg det hadde vært så kjipt om nr 1 er over 5 kg. Mannen er nummer tre, og han var 5, 1. Jeg var nummer 1 og 4,1.... Gutter er større enn jenter også da...

Gleder meg til mannen kommer fra jobben og skal ha FRI hele helga. Vi har ingen planer, og det er deilig. I kveld er det beat for beat iallfall...

På tirsdag får jeg lønn, så da skal jeg bestille meg en frisørtime hvis ikkeno har skjedd. Det er jo 20 dager til termin også da :sjenert:

Sandra - jeg sender deg en PM om hvor jeg bor og sånn... vil gjerne trille etter hvert :blomst:

Nei, nå skal jeg lese litt i dagbøker her. Klem til alle fra litt småpjusk hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig spennende her.....nesten ingen tid igjen nå. :P Når det gjelder vekt og sånn synes jeg at de ofte bommer mye. På de jeg kjenner som har fått vekt -anslag. Så det kan hende du får en liten en likevel....nå er de ille små uansett så det var vel kanskje dumt sagt. Meningen var å si at de kan bomme litt.

Du må kose deg masse med mannen din i helgen. Det er utrolig godt å ha de hjemme av og til :hjerte:

Fortsatt lykke til...jeg følger spent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...