bizzy Skrevet 11. august 2004 #921 Skrevet 11. august 2004 Jasså så du betaler for klipp, for så å klippe litt til selv... Minner veldig om mine til tider ikke så vellykkede løsninger :oops: Er litt for besjeden til å si i fra om at jeg syns frisøren kanskje har klippet litt lite, så da tar jeg heller saksen i egne hender når jeg kommer hjem Har hatt meget variendende resultater :hår: Ønsker deg en fin dag!
magnhild Skrevet 11. august 2004 #922 Skrevet 11. august 2004 Jeg vet om en kjempefin liten gutt, som er veldig spesiell og som er helt unik som er født 29.oktober!!!
hanni Skrevet 11. august 2004 Forfatter #923 Skrevet 11. august 2004 Supert med vognprat i dagboka, Jolie. Vi har ikke kjøpt vogn enda, nei. Har ikke kjøpte noenting egentlig - bare stellebord og to-tre klesplagg. Jeg tror vi skal ha en Emmaljunga DUO, men er ikke helt sikker. Jeg var en tru på Babyshop og Barnevognhuset i dag - men nok en gang rusler jeg ut uten å ha kjøpt noe - for jeg aner ikke hvor jeg skal begynne Jeg ble så glad da jeg kjente to regndråper i dag, men så kom sola :evil: Og ja - jeg er skitlei av varme, og jeg vil ha regn og kaldere. Jeg kan godt ønske meg det bare rett over meg. Så kan dere andre ha finværet deres i fred Er Erik født 29/10, Magnhild? Det huska jeg i så fall ikke. Bizzy - har faktisk aldri klipt meg selv før - i dag tidlig ble skillen litt annerledes enn i går - så da klipte jeg jammen litt til. Jeg ser ganske rar ut nå Men - det jeg egentlig skulle fortelle var at jeg var hos tannlegen i dag. Trodde jeg skulle slippe å bore og sånn uansett pga at de ikke kunne ta røntgen - men jammen klarte hu å finne et hull bare ved å pirke i tenna mine. og jeg måtte bore. Da hu satt bedøvelse, lå jeg langt bakover - og plutselig ble jeg skikkelig kvalm og følte meg utrolig uvel (har aldri skjedd hos tannlegen før - og jeg har gjort mye verre ting tidligere - som å rotfylle en tann og bytte en fortann osv). jeg måtte signalisere at hu måtte stoppe boringa, og så måtte jeg sitte oppreist og drikke vann. Fy, det var skikkelig ekkelt. Men etterpå gikk det greit, så jeg fikk gjort det jeg skulle. Likevel tror jeg hu blei litt stressa for at jeg skulle svime av eller spy eller noe, for hu var veldig rask - og jeg synes hu var mindre grundig enn jeg er vant til i forhold til rens av tenner/tannstein osv. Uansett. Nå skal jeg ikke tilbake før i januar når jeg kan ta røntgen. TRor jeg skal slappe av et par timer nå, før jeg starter med å lage middag til mannen. Må jo være grei de siste dagene jeg er hemmafru før jobben starter.
Gjest Mayamor Skrevet 12. august 2004 #924 Skrevet 12. august 2004 Du får iallefall en unik hårfrisyre... Nattesklem fra Mayamor
hanni Skrevet 12. august 2004 Forfatter #926 Skrevet 12. august 2004 Utrolig slapp i dag. Prøvde å trene på SATS - men det gikk dårlig - så nå fryser jeg medlemskapet mitt. Prøve å gå tur hver dag i stedet. Jeg gidder ikke at det skal være så varmt mer nå - jeg bare sier fra. En eller annen: Send en uværssky over hue mitt NÅ! Ellers har jeg vært og kjøpt materiell til å sy vesker - tenkte jeg skulle starte med det. Kanskje starte i dag allerede. Må finne på noe nå. Lage julegaver? Har fått lønn i dag - første lønnslipp med redusert stilling. Det var merkbart :-? Etter faste utgifter, så var det ikke mye igjen, gitt. Må betale billån også nå etter at vi kjøpte ny bil i sommer. Men jeg trenger ikke bruke mye penger framover da. Skal ikke kjøpe mer klær nå - men har satt av penger i et hannifond som skal gå til shopping en gang i desember. Må klare å holde fingra fra fatet på de pengene der Ellers er jeg 29 uker på vei i dag.
hanni Skrevet 12. august 2004 Forfatter #927 Skrevet 12. august 2004 Forresten... takk for klemmer, Mayamor og Bizzy
Kipa Skrevet 12. august 2004 #928 Skrevet 12. august 2004 Tusen takk for støtte og gode ord i boka mi. Setter stoooor pris på det!! :bukke: :dagensrose:
hanni Skrevet 14. august 2004 Forfatter #929 Skrevet 14. august 2004 Næmmen... en dag med KG-fri og jeg er på side to :o Jaja - ikke mye å skrive. Fikk en ubeskrivelig lykkefølelse i går da det plutselig var blitt litt kaldere ute. Nå stiger temperaturen igjen - men jeg får vel holde ut. Mannen fniste i stad og så på meg og sa "Er du fornøyd med den klippen din"... jeg ser rar ut - men jeg synes det er helt OK å se rar ut. Nå skal jeg prøve å fikse litt på håret - UTEN å bruke saks :hår: Egentlig har jeg lite å skrive om. Men nå er jeg på side en iallfall Hanni 29 + 2
hanni Skrevet 15. august 2004 Forfatter #930 Skrevet 15. august 2004 Vondt i ryggen, sliten i kroppen. Finner ingen god stilling å sitte/ligge i :-? Ellers lite nytt. Gleder meg til jobb i morra. Hanni 29 + 3
bizzy Skrevet 16. august 2004 #931 Skrevet 16. august 2004 Sånn, måtte jo nesten hente deg opp igjen fra side 2... Håper du koser deg på jobb i dag
hanni Skrevet 16. august 2004 Forfatter #932 Skrevet 16. august 2004 Har kost meg på jobb, ja, Bizzy. Deilig å være i gang igjen - tror ventetida går fortere da, og så kan jeg liksom telle ned ukene. Jeg skal jobbe i åtte uker framover nå, og så er det permisjon. Jeg er veldig glad i jobben min, så det er bare fint å jobbe nå. Ellers har jeg grusom halsbrann nå. Vurderer en dose Gaviscon - så ille er det. En kopp kaffe og bolle med brunost var vel ingen stor lindring..... Det er nå to uker til 31-ukers UL-en. Gleder meg til den. Eller, jeg er spent da. I dag har jeg og mannen ett års bryllupsdag faktisk Vi skal ikke feire noe særlig da. Jeg tror faktisk jeg skal ta av meg gifteringen snart også - er redd den skal gro fast. Nei, Gaviscon var det ja....
bizzy Skrevet 16. august 2004 #933 Skrevet 16. august 2004 :o Gratulerer så masse med bryllupsdagen Kos dere masse i dag
lillen Skrevet 16. august 2004 #934 Skrevet 16. august 2004 Gratulerer med ett år! Håper du får 8 trivelige uker på jobben, og at tiden etter bare blir vakker... :hjerter2: Gleder meg til å følge med i tiden fremover :-)
jolie Skrevet 16. august 2004 #935 Skrevet 16. august 2004 Gratulerer med 1-års bryllupsdag! Godt å høre at du trives i jobben din. Av og til får jeg inntrykk av at enkelte gravide gjør hva som helst for en sykmelding slik at de kan gå hjemme hele rugetiden. Selv om det ikke feiler dem noen verdens ting. Jeg retter ikke en finger mot sykmeldte gravide altså! Er helt med på at man skal høre på kroppen sin og tenke på bebisen først og fremst. Men mange arbeidsgivere er ikke så flinke til å legge arbeidet til rette, slik av den sykmeldte kan yte etter evne - og det gjelder ikke bare sykmeldte gravide. Men dette er altså hva jeg har inntrykk av - meget subjeltivt Ha en super dag videre da!
hanni Skrevet 16. august 2004 Forfatter #936 Skrevet 16. august 2004 Tusen takk, Bizzy, Lillen og Jolie. Jeg er så enig med deg, Jolie! Fordi jeg har lavere stillingsprosent nå de siste månedene enn jeg hadde før ferien (Har ikke noe med graviditet å gjøre), var det flere som anbefalte meg å bli sykmeldt, slik at jeg kunne få mer fødselspenger faktisk :o Veldig, veldig umoralsk, spør du meg! Jeg er i fin form og har overhodet ikke lyst til å gå hjemme! Da jeg ringte legen i uke 6 med hodepine (spurte om jeg kunne ta paracet), ble jeg tilbudt sykemelding!!! Det er alt for lett å bli sykemeldt når man er gravid. Det er faktisk ingen sykdom! Men selvsagt - jeg forstår også at enkelte virkelig er veldig syke og får problemer i svangerskapet- og man SKAL ta hensyn til helsa. Jeg HAR hatt et veldig knirkefritt svangerskap - det skal sies. Men jeg tror også det er litt lav arbeidsmoral ute og går blant enkelte gravide. Jeg blir fort rastløs av å være hjemme også da.... Er glad det er lenge til jeg skal være hjemme. Men NÅ må jeg finne Gaviscon. For nå brenner halsen min opp!!
sirka Skrevet 16. august 2004 #937 Skrevet 16. august 2004 Veldig enig med deg, Hanni, ang. sykemelding. Jeg er selv bare i uke 10 og har blitt sykemeldt 100%. Kranglet skikkelig med legen. Har ikke lyst til det, men siden jeg har en kronisk lidelse må tanken på barnet gå først. Kjeder meg fryktelig. Hadde vært mye bedre å leve et "normalt" liv. Flott at du ikke spekulerer i hva som gir deg mest penger. Tror du har mest igjen for å jobbe så lenge du kan. Sikkert mye bedre for trivselen. Har du det bra har barnet det bra også.. :rosasmil:
hanni Skrevet 16. august 2004 Forfatter #938 Skrevet 16. august 2004 Selvsagt, Sirka - hensynet til barnet går først. Og har man en kronisk sykdom, er det andre ting å ta hensyn til enn det jeg må. Jeg har hatt en litt for lang sommerferie - og prøvde å tenke ut ting å aktivisere meg selv med. Endte opp med å skaffe meg symaskin og begynne å sy siste uka. Veldig OK. Det skal jeg gjøre de tre venteukene før termin også. Jeg håper at jeg slipper sykemelding. Godt å høre at det er leger som ikke er "slepphendte" med sykemeldinger - men har du en kronisk sykdom, vet vel du best hva kroppen tåler - så det er bra du fikk det som du ville. Halsbrann igjen etter middag - må løpe og hive innpå mer gaviscon
Tilde Skrevet 16. august 2004 #940 Skrevet 16. august 2004 Gratulerer med bryllupsdag! :dagensrose: Halsbrann og gaviscon er noe dritt!! Vet ikke helt hva som er verst egentlig.Men gavisconen hjelper jo mot noe da..
Fremhevede innlegg