Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Heisann!

Koselige hilsener i boken min i dag!! Takk takk :blomst_opp:

Hilser veldig gjerne på i løpet av sommerferien min altså :wink:

Kos deg i dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme lurte jeg på da jeg var forkjøla sist uke - merker han at magen strammer seg når jeg hoster eller hopper når jeg nyser :hoho:

Det er nok ikke skadelig for han i hvert fall! Tenkte å tipse deg angående allergi - jeg fikk noe av min fastlege som var trygt å ta av gravide. De heter Polaramin, og er iflg. legen en "steinaldermedisin" man kan bli litt trøtt av - men er ikke skadelig for fosteret. Og øyedråper/nesespray kan man ta som vanlig.

Ellers kan man trygt ta vanlig dose Paracet (dette har jeg lest i GRAVID-bladet), som er 1-2 tabletter 3 ganger om dagen. Hadde jeg ikke kunnet ta noe mot hodepine hadde jeg ikke OVERLEVD denne gravididteten - hadde noe som tenderte til migrene de første 4 månedene, temmelig ille. Så jeg har tatt en del Paracet, men ikke over den normale dosen som står på pakken.

Håper alt går fint med dere ellers :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Takk for hjelpen, La Traviata. Jeg har hørt rykter om Polaramin, men jeg har ikke brukt dem siden jeg var liten - de er skikkelig steinaldermedisiner ja. Det er jo varseltrekant på dem også, og sist jeg tok dem (Tok to i slengen en gang for et par år siden en gang jeg var skikkelig plaga), så sovna jeg i løpet av en halvtime. Etter det har jeg tatt "mildere" saker. Men jeg skal spørre den nye legen om dette. Har ikke tatt noe tabletter hittil i år, ikkenoe forebyggende - noe som er usmart med tanke på årets pollensesong. :roll:

Nå er det så mange som sier at jeg kan ta paracet at jeg nesten tror på det. Men legen min (x-lege) sa jo at det kunne jeg IKKE.... må spørre nye legen om det også.

Nå: Ikke no feber iallfall, litt host - ellers fin form. Har begynt å strikke en genser. Slike prosjekter pleier å gå i vasken hos meg - får se hvor lenge det varer nå.... Det SKAL være relativt enkelt iallfall.

hanni: 20 + 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg tror du takler en fødsel helt fint.

Selv ville jeg ha epidural.

Men da jeg ankom føden - var det for sent.

Så det enste jeg fikk tilbud om var akupunktur.

Først takket jeg nei - så ombestemte jeg meg.

Men vet du hva?

Det hjalp. :klappe:

Bytte av lege hørteas ut som en nødvendighet - spør du meg.

Over halvveis er du også kommet siden sist jeg var innom dagboken din.

Tiden går så altfor fort. :o

Jeg er ikke så ofte innom og skriver.

Men må jo innom og sjekke status... :wink:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes journal på data... :Nikke:

Men jeg vet ikke så mye mer om det :roll:

Legen min viste meg nemlig hvordan han hentet informasjon om meg på maskinen hans. Og det var ikke på hans vanlige kontor...

Det må være en slags database-program eller noe, det da!? Tror hun skrev navn og fødselsnummer og sånt på meg, og så kunne han se.

Men så er det jo det er med taushetsplikt og alt det der...og alle leger han ikke rett til å se din journal, så det må være passord-styrt også?? Legene har sikkert tilgang på sine pasienter, på en eller annen måte...

Nå når jeg har skrevet avsnittet om lege-database-saker, skjønner jeg at det kanskje ikke var til hjelp for deg...som jeg i utgangspunktet tenkte det var... :roll: Ble bare rot dette...

Jeg ønsker deg god bedring med både allergi og forkjølelse! Er det vind og opphold som er verst? Da håper jeg det blir mindre vind fremover... :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hanni, takk for hilsen. :blomst:

Leit at du har blitt syk da. Du må bare slappe av og ta vare på deg og bebisen.

Vi fikk gått igjennom endel av det nye stoffet på mandag og det begynner å bli bedre ja. Men det var tynt i rekkene.

Ha en fin sommer, vi sees vel kanskje ikke før til høsten. Spennende å se hvor stor magen har blitt til da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joooda, Lillen. Fin hjelp! I dag skal vi på første ABC-kontroll. Det blir spennende. Så har jeg to venninnedater. Egentlig skulle jeg vaska og rydda hjemme, men etter to dager på sofaen i starten av uka - har jeg hjemmeskrekk nå, og vil bare være borte og vifte med magen. (Får dessuten allerede kommentarer om at "du må da være ganske stor til å bare være halvveis" :tunge1: )

Frisk igjen nå, skjønner du, anonyma. Nå er det snaaart ferie.... å, jeg gleder meg.

Neste uke skal jeg hjem til foreldrene mine noen dager, det blir skikkelig hyggelig. Mannen jobber nemlig veldig, veldig mye for tida. Jeg skal spise masse jordbær neste uke :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time på ABC i dag. Det gikk veldig fint. Alt var normalt (tok ikke så grundig sjekk pga bare en uke siden legetimen) Magemålet var akkurat der det skulle være, og hjertelyden var fin. Fikk omvisning på fødestua som så veldig lite skummel ut og veldig lite sykehusaktig. Synes atmosfæren der var avslappa og fin. Tror vi kommer til å være fornøyde med valget vårt. Hyggelig jordmor også :)

hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere er fornøyde med ABC, hanni! Har ikke vært og sett på fødeavdelinga her enda, men det minner visstnok litt vel mye om sykehus har jeg hørt. Men jeg tror at når fødselen er i gang tenker jeg ikke så mye på det. Den tid den sorg :(

Deilig at du har sommerferie nå. Får bare slappe av og ta vare på magen din.

Jordbær? :sikle:

Tror det er en ting jeg er blitt avhengig av. Får bare nyte og spise nå før babyen kommer :ler:

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt med sommerferie da! :danse:

Snart ferie her også. Bare 2 nattevakter igjen, inkludert denne :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par KG-frie dager. Jeg har det bra. Magen vokser - alt er fint egentlig. Han sparker mer tydelig og oftere nå enn for et par uker siden. Livet er slett ikke verst. Jeg later meg og venter på sol :plystre:

Håper alle her inne har det bra. Og håper på mange kryss i sommer hos dere som prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig lat dag. Har begynt å tenke litt på hva vi må kjøpe av utstyr, og så prøver jeg å finne ut hva alt bør koste. Ikke lett.... vi får jo ikke mer penger i månedene som kommer akkurat :roll: Jeg går ned i lønn fra høsten, og så går jeg enda mer ned i lønn når jeg går ut i permisjon. Hvor mye får man i barnetrygd egentlig? Vanskelig med økonomi...

Men ellers har jeg det bra. Litt trøtt og sliten om dagen og føler meg plutselig litt tung - men jeg er glad og fornøyd. Trente litt i dag også.

Hanni 22 + 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at du er så glad og fornøyd, Hanni!

Jeg kan logisk nok ike svare degpå det med økonomi i forhold til permisjonen...

Håper dere finner ut av det, og at dere oppdagr at økonomien ikke blir så verst :wink:

Håper du får mye soool snart! :briller:

Og da må den komme hit hvor jeg er også... :wink:

Ha det fint så lenge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen i boken min, hanni! :wink:

Jeg følger med på hvordan det går med deg her inne - det er utrolig hvor raskt tiden går! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...