hanni Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #821 Del Skrevet 6. juni 2004 Nei, Lillen. Mannen har ikke kjent enda. Han er oppe i byen din i helga. På kamp faktisk akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. juni 2004 #822 Del Skrevet 6. juni 2004 Min og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 6. juni 2004 #823 Del Skrevet 6. juni 2004 Snart halvveis! :rosasmil: Fint at formen er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 9. juni 2004 Forfatter #824 Del Skrevet 9. juni 2004 19+ 6. Tida flyr. I morgen er jeg halvveis. Babyen sparker ganske mye nå, romsterer rundt. Mannen har kjent det også, og av og til kan jeg se det utapå magen. Mest aktiv på formiddagen og på kvelden. Men noen ganger synes jeg han sparker veldig langt ned, lurer på om det er normalt Men så like etterpå flytter han seg oppover igjen. Merkelig Har kjent litt menssmerter-aktige smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 9. juni 2004 #825 Del Skrevet 9. juni 2004 Så gøy at du kjenner spark og liv. Gleder meg til jeg kan også!!! Godt å høre at du er i bra form! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 10. juni 2004 #826 Del Skrevet 10. juni 2004 Tenk at du er halveis! Det går skremmende fort, dette her! Ser du har fått plass på ABC, så bra at du får komme dit når det er det du vil. Vet det er lenge til, men har du tenkt mye på fødselen? På ABC tilbyr de ikke bedøvelse, ikke sant? Hva synes du om det? Jeg er ikke redd for fødselen, men synes det var litt skummelt å velge bort bedøvelsen på forhånd. Vet jo ikke hva jeg går til! Lykke til med navnevalget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. juni 2004 #827 Del Skrevet 10. juni 2004 Halvveis? Jej! Har de ikke bedøvelse? Det gjøkke noe; du klarer deg med lystgass eller akkupunktur eller ingenting du, tøffa! Håper sommeren din blir god! Gravid + sommer = strålende! Jeg drar ingensteder, men ønsker deg en god sommer likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 11. juni 2004 Forfatter #828 Del Skrevet 11. juni 2004 Takk for hilsner, Havsulen og lillen. ABC betyr å velge bort epidural og andre bedøvelser, ja. Jeg gruer meg ikke til fødselen i det hele tatt, derfor tror jeg at jeg er tøff. Man får bad og akupunktur som smertelindring. Men jeg valgte ABC først og fremst pga den fine oppfølgingen vi skal få underveis. Så får jeg se hvor tøff jeg er etter hvert. Jeg innbiller meg at jeg skal fikse det. Har venninner som har født på ABC og på Storken i Bergen (som er nesten det samme), og alle har positive erfaringer med det. Siste time hos legen i dag 20 +1. Heretter skal jeg gå på ABC. Referat fra timen: Legen ble lei seg :o nesten da jeg sa jeg ville gå på ABC heretter. Og så spurte han: Hva er ABC? Er det noe nytt? :o :o :o Jeg er såååååååååååå glad for at jeg ikke skal dit mer. Han kan ingenting. Jeg har noe utslett eller noe rødt på anklene, og jeg lurte på om det var ødem. Det var det ikke, men han sa ikke hva det da var. han kan altså så lite. Men resten av kontrollen var OK. Symfysemål: 20 (litt over den røde streken, men siden mannen min og jeg var kjempebabyer da vi ble føst, er nok ikke han lille karen i magen min så liten). Bra blodtrykk, blodprosent 11,7 - har sunket litt fra starten, men er vel fortsatt normalt. Vekt: + 5, 5 kg fra starten. Jeg tror kanskje det er litt mye... men det vet jeg ikke. Jeg trodde det var nå jeg skulle begynne å bli feit Alt i alt er jeg fornøyd. Hjertelyden var tydelig og fin. Men jeg må bare si noe mer som legen sa. Jeg sa at jeg ikke hadde fått papirene på at jeg ikke hadde hiv. De er jo relativt sentrale på sykehuset når jeg skal føde. Da begynte han å surre og si "Ja, jeg har de et sted her, det har vært litt mye i det siste." Mannen har rota dem bort, tror jeg. Han begynte å bla i en tilfeldig bunke, og sa han skulle sende meg papiret. Herregud altså. og så spurte han om det var første gangen jeg var gravid :o Jeg var hos ham første gang i desember for å be om utredning for barnløshet, etter det har jeg vært der tre ganger. Og han spurte om dette mens han så på arket mitt der han har skrevet at jeg ble gravid etter HSG-røntgen (noe han ikke visste hva var heller). Jeg så rart på ham og sa "ja", og da sa han "Ja, for det hender jo at folk har flere barn, vet du". En ting er at leger selvsagt ikke kan huske alle pasienter - men jeg synes nå dette er merkelig. Det er tydelig første svangerskapet han følger opp. Og nå får han ikke følge det opp mer. Dette ble langt. Nå må jeg pakke. Skal bort i helga. Ønsker alle som titter innom en god helg. Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 11. juni 2004 #829 Del Skrevet 11. juni 2004 At det går an... Jeg er så glad for at du slipper å gå dit mer nå! ABC er sikkert kjempebra! Men jeg sier som legen din: Hva er det? Er det no nytt? Ønsker deg god tur og god helg! Hanni Halvveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 11. juni 2004 Forfatter #830 Del Skrevet 11. juni 2004 som akkurat som Lillen påpeker kjøpte ny BH i går. 80C (Vanlig: 75B) hoho Men lillen - jeg forklarte jo over hva ABC er.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 11. juni 2004 #831 Del Skrevet 11. juni 2004 Joa Men jeg lurer selvfølgelig mere! Har alltid så mange spørsmål jeg! Lurer på om det er privat? Lurer på om det tilhører et større sykehus?? Er det et sykehus? Eller er det et fødested?? Jeg er dumma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 11. juni 2004 #832 Del Skrevet 11. juni 2004 At det går an... Jeg er så glad for at du slipper å gå dit mer nå! Helt enig med Lillen her, syns det er utrolig skremmende at den mannen kan ha kommet ut av legestudiet med sitt "diplom" og deretter bli ansatt som lege Kanskje det er noe i allt det står skrevet om juks i avisene for tiden.... kan jo ikke helt skjønne hvordan han kan ha bestått legestudiet Koselig å lese det du skriver, leser liksom mellom linjene at du har det helt topp.. Jeg får i alleflal inntrykket av at du er glad og positiv God helg, og kos deg masse En stor knasende bamseklem fra meg *knus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #833 Del Skrevet 14. juni 2004 Du leser nok riktig, Bizzy. Jeg har det veldig bra. Men ikke i dag, for jeg er forkjøla og dro hjem fra jobb. Skikkelig tett i skallen og vondt i halsen og snufs. Æsj. Ligger på sofaen bare. Kjedelig. Jeg håper snufsemor ikke er farlig for beibi i magen Småhysterisk hanni da.... Lillen - det er ikke privat ABC, nei. Så jeg betaler ikkeno for det. Og ABC er på Ullevål sykehus. Skal på første kontroll på torsdag. Jeg har bestemt meg for å bytte fastlege likevel - selv om den egentlige fastlegen min kanskje kommer tilbake. Jeg stoler ikke på det legen min sier til meg, og jeg har følt hele tida at jeg diagnostiserer meg selv. Det skremmer meg. Jeg leste jerntablettdebatten på forumet... jeg aner ikke hva slags jernlager jeg har, for det har han ikke ført på skjemaet mitt. Det er visst ikke ført på noe annet enn blodprosent der. Jeg ringte legekontoret i dag ang. forkjølelsen min for å spørre hva jeg kunne ta. (Pleier å snakke med en legesekretær eller no da.) Men jeg ble bedt om å ringe legen direkte i telefontida hans, og da lot jeg det liksågodt være Jeg gikk på apoteket i stedet. Men der sa de at jeg kunne ta paracet og sånn - og det har jeg jo fått høre av denne legen at jeg IKKE kan.... jeg har ikke tatt noe annet enn hostesaft og nesedråper. Men jeg må ha en lege å spørre om slike ting, og få svar som jeg stoler på. Nå ble det langt igjen. Ringer fastlegekontoret i morra for å høre om legeskifte kan fikses raskt. (Problemet er jo bare at de med plass på lista i Oslo, er de legene som ikke er mest populære akkurat.... :-? ) Litt frustrert og småsyk hanni som har det bra likevel altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. juni 2004 #834 Del Skrevet 14. juni 2004 :o Han der fastlegen din høres jo ut som en dust jo. Bra at du bytter. Hadde blitt nervevrak av en sånn lege jeg :o Kanskje like bra at du går på kontroll på ABC (nei, jeg skal ikke spørre hva det er, men er det ikke sånn at det skal legges ned?). Gratulerer som halvgått. Er det ikke deilig? Snart er vi inne i 3. trimester og kan for alvor se fram mot fødselen. Spennende! Du kan spise paracet og panodil når du er forkjøla eller har lette smerter, men du må for all del hodle deg unna IBUX. Det sa legen min og han har ikke kjøpt diplomet på postordre God bedring, hanni! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 14. juni 2004 Forfatter #835 Del Skrevet 14. juni 2004 Det med Ibux vet jeg, heldigvis. Og det sa de på apoteket også. Men legen sa en gang til meg at jeg max får ta en paracet - og jeg må ta to for at det skal funke. Jeg får heller ikke lov å ta allergimedisiner av denne legen - og nå spretter gresspollenet fram og varsler om en innendørs sommer for hanni Litt overdrivelse da.... Det er riktig at ABC er lagt ned, Monja, men det er ABC Aker. De flytta avdelingen til Ullevål. Dette fant jeg tilfeldigvis ut. Og jeg er veldig, veldig glad for det. Dessverre kan de ikke gi meg sykemeldinger og gjøre "lege-ting" der annet enn de vanlige svangerskapsundersøkelsene. Og jeg ser jo at jeg har behov for en lege i tillegg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. juni 2004 #836 Del Skrevet 15. juni 2004 Er ikke farlig å være forkjøla med baby i magen, men det er jo dobbelt så slitsomt... :trøste: Så du var lur som ble hjemme for å ta vare på dere to!! :enig_animasjon: - og så allergi i tillegg da, og jeg som har funnet ut at i år er det ekstra ille...håper du kan ta noe mot det som hjelper! Han x-legen din høres jo ikke riktig navla ut..Skjønner godt du ble oppgitt over han og valgte en annen!! Håper det e rsant at det er det første og siste svangerskapet han følger opp!!! :fy: Ønsker deg en fin dag, til tross! Og om du skal føde uten smertestillende, som du jo har valgt må jeg bare anbefale aromamassasje, om de kan det. Helt herlig! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. juni 2004 #837 Del Skrevet 15. juni 2004 og skrik, skrik alt du kan.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. juni 2004 #838 Del Skrevet 15. juni 2004 Heisann Hanni! Kjøla? Ikke bra, masse godbedringsønsker fra meg Må nesten si at jeg ble litt lettet når du skriver at du ønsker å bytte fastlege! Dersom det er vanskelig å få byttet til bra fastlege i oslo, så har du krav på å komme inn på listen til samme lege som din mann/samboer! Den regelen benyttet jeg meg av da jeg ønsket å bytte lege Lykke til med byttetplanene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. juni 2004 #839 Del Skrevet 15. juni 2004 Himmel og hav for en lege! :o Jeg er sjokkert! Kjempeflott da at du skal til ABC. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #840 Del Skrevet 15. juni 2004 Takk for støtte, jenter. Jeg har nå bytta lege. Men legen jeg ønska å bytte til, hadde ikke plass på lista si. Så det ble tilfeldig valg. Men jeg valgte en kvinnelig lege litt nærmere der jeg bor. Hun hadde 77 ledige plasser på lista si - det er kanskje ikke noe godt tegn, men Jeg håper at dette er en person jeg kan henvende meg til ved sykdom iallfall. Heretter skal jeg jo ha oppfølging fra ABC. TRor jeg skal ringe x-legen (hurra!) og purre på at han må sende meg alle prøveresultatene av alle blodprøver jeg har tatt. Egentlig er det tåpelig at det ikke finnes noen felles database med alle opplysninger om meg der alle leger kan hente informasjon - eller ikke alle da - men ved bytte av leger liksom. Jeg har vært en del til leger i mitt liv pga sykdom, og det hadde vært greit om journalen kunne følge meg. Uansett: Ny lege, nye muligheter. Hjemme fra jobb i dag også. Litt kjedelig, men sikkert lurt. Takk for at du beroliger meg, Kipa. Jeg kjenner at han sparker og romsterer veldig i magen, så jeg er ikke så bekymra for ham. Men lurer på hvordan han reagerer på nys og host. Hopper han da? Mannen synes iallfall det er mest betryggende å ha meg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg