Gjest Mayamor Skrevet 18. august 2003 #41 Del Skrevet 18. august 2003 Gratulerer som nybakt frue... Håper dagen ble som forventet. Klem fra Mayamor :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 18. august 2003 Forfatter #42 Del Skrevet 18. august 2003 Dag 2 Å få mensen når man våkner morgenen etter bryllupet, 5 dager før forventet var vel ikke akkurat drømmen. Det teiteste er jo at jeg fortsatt er kvalm både morgen og kveld. (også på bryllupsdagen - på kvelden) MEN - Jeg hadde en fantastisk dag selvsagt! :D Alt var veldig bra. Jeg er veldig full av inntrykk og fremdeles litt forvirra og omtåka. Men jeg har det bra. Det er en veldig følelsesmessig utladning å gifte seg. Jeg er sliten. I dag var første ordentlig dag på ny jobb - og jeg får masse å gjøre framover. Litt for mye for en stakkar akkurat nå, men jeg klarer det nok. Jeg synes det er litt forvirrende med denne kvalmen. Har noen peiling på hva det kan være? Jeg er en veldig følelsesmessig person, så det kan være alle påkjenningene de siste ukene selvsagt. Og ja, jeg har ordentilg menstruasjon med menssmerter og det hele, det er ikke noen festeblødning. Ja, ja - ikke meningen å bagatellisere bryllup, men dette er jo en dagbok med et annet tema. Og jeg orker faktisk ikke si så mye om bryllupet enda. Skjønn det den som kan Men jeg er stolt over ¨å være gift med mannen. Jeg føler meg heldig! Takk for hilsen Mayamor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 18. august 2003 Forfatter #43 Del Skrevet 18. august 2003 Alle her inne blir jo gravide nå, bare ikke jeg Jeg vil også Men jeg er nygift da :D Det er jeg selvsagt veldig veldig glad for. Bare lite hjertesukk fra lykkelig hanni som vil at noen skal flytte inn i magen. Før jul iallfall! Basta! hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. august 2003 #44 Del Skrevet 18. august 2003 Takk for hilsen i dagboken min! Jeg har akkurat begynt å orientere meg i graviditetsdagbøkene her på KG, så selv om vi foreløpig er på tørrtreningsstadiet vil jeg spent følge med dere andre prøvere utover høsten! Gratulerer med nylig oppgradert sivilstatus, forresten, og lykke til videre med prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 19. august 2003 #45 Del Skrevet 19. august 2003 heisann, gratulerer med vel overstått bryllup. :D Det er virkelig stort å gifte seg (been there, done that). Håper dagen ble slik dere hadde ønsket dere. Synd mensen dukket opp. Kan ikke ha vært helt greit at den gjorde sin entre rett etter bryllupsnatten. Det med kvalmen skal du ikke tenke for mye på. Det var noen ganger mellom EL og ikm at jeg goså var fryktelig kvalm. Noen ganger hadde jeg også den berømmelige metallsmaken i munnen. Men jeg var ikke gravid (da). Jeg hadde flere forskjellige og variererende pms-plager. Det kan jo være at det er det du også har. Også stress rundt bryllupet kan virke inn. Mange får jo dårlig mage når de stresser. Ellers takk for koselig hilsen i den nye dagboken min Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 19. august 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 19. august 2003 *skrive litt i dag også* Det er definitivt menstruasjon dette, ja - håpa i det lengste at det skulle være noe annet. Men er ikke kvalm lenger heller, så.... Mensen kom på dag 36 da. Bra hvis syklusene begynner å snurpe seg sammen til litt kortere...I dag er det dag 3. Når skal jeg begynne å ta EL-test tro? Skal gjøre det denne måneden. Mye å gjøre på jobb for tida, veldig sliten. Brå landing etter bryllupshelg. Sovna på sofaen i kveld av ren utmattelse. Gleder meg til helg - men moro på jobben også altså. Helt oK å starte igjen etter ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 20. august 2003 #47 Del Skrevet 20. august 2003 Gratulerer med vel overstått bryllup!! Trist at det ikke hadde klaffet for dere denne gangen Vet veldig godt hvor trist og skuffet man blir når det viser seg å ikke ha klaffet, og skjønner at det helt sikkert er litt ekstra sårt når :evil: tanta :evil: ser sitt snitt til å komme dagen etter bryllupet :fy: Nyt tiden som nygift!!! Vi giftet oss i fjor sommer og føler meg fremdeles nygift, og er minst like forelsket Krysser fingrene for bedre lykke neste gang! *Klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 22. august 2003 Forfatter #48 Del Skrevet 22. august 2003 Dag 6 Lurer litt på når jeg skal begynne å ta EL-tester... Hvis syklusene er på la oss si mellom 35 og 40 dager sånn ca.... Begynner jeg å ta tester rundt dag 20 da? Eller er det for seint? Går det med mange pakker sånne tester i mnd hvis jeg har så lange sykluser? Jeg vil ha system! Ja, ja. Ellers har jeg det bra. Har stått tidlig opp og bakt rundstykker + har gulrotkake i ovnen. Bra kjerring, tenker jeg :D Skal bort i kveld, så det blir overraskelse til mannen kommer hjem. Håper alle her har det bra. Nå skal jeg henge opp klær. Og nei, det har ikke blitt noe endringer i kjønnsollemønsteret hjemme hos oss etter ekteskapsinngåelsen. Jeg er litt husmor av natur, men bare litt. Ha en fortreffelig dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 27. august 2003 Forfatter #49 Del Skrevet 27. august 2003 Grusomt trøtt for tida Jeg sover alt forlite og stresser for mye. Mye på jobb og skal arrangere stor fest til helga som stresser en del. Har lyst til å sove nå, men jeg må sitte noen timer foran pcen og jobbe :cry: Men jeg overlever vel. Tror jeg kanskje har EL snart, er på dag 11. Har kjøpt sånne tester, men de var så innmari dyre at jeg orker ikke ta dem for tidlig heller. men gudene vet om syklusen min denne gang blir på 30 eller 40 dager. :veldigsur: Har skikkelig dårlig råd for tida også. Vi pussa jo opp leilighet og planla bryllup i hele sommer, ikke noe ferie i det hele tatt. Så vi må bare unne oss en ferie i høst - men egentlig skulle vi kjøpt ny bil i stedet. Vi har fått masse fint til bryllupet da. Det er jeg skikkelig glad for. Men jeg burde jo fått masse dyre EL-tester Er sikker på at dette kommer til å ha lang tid. Har jo gambla siden april uten at noe har skjedd. Jeg får være tålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 27. august 2003 #50 Del Skrevet 27. august 2003 Du har ikke forsøkt å tempe, da, hanni? Mye billigere enn å bruke EL-tester! Jeg tempet et halvt år for en stund siden og lærte meg mye om syklusen min. Sluttet å tempe for jeg har veldig stabil syklus og følger heller med på sekret, men ettersom du har ganske ustabil syklus kunne du (kanskje) spart både penger og frustrasjoner på å forsøke deg på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 27. august 2003 Forfatter #51 Del Skrevet 27. august 2003 takk Verene. Det virker så komplisert og stressende å tempe synes jeg. Og så må man vel gjøre det på samme tid hver morgen, og jeg står opp halv seks i ukedagene og kanskje ni-ti i helgene :-? Men jeg må vel begynne på dag 7 eller no, så det er for seint denne måneden. Tar de dyre testene nå, og så temper jeg framover kanskje - hvis jeg får til det da. Mye stress dette her. Synes alle jeg kjenner blir gravide på null komma null. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 27. august 2003 Forfatter #52 Del Skrevet 27. august 2003 slettet (dobbelt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 27. august 2003 #53 Del Skrevet 27. august 2003 Tja, jeg sovner så søtt igjen selv om jeg har vekkerklokka på tidlig i helgene, så jeg syns ikke det var noe problem. Det største "problemet" med temping for meg var at resultatet ble påvirket hvis jeg drakk vin kvelden i forveien, slik at jeg ikke kunne bruke den målingen. :blunke: Håper EL-testene gjør susen denne syklusen i hvertfall! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 28. august 2003 #54 Del Skrevet 28. august 2003 Hei Hanni! Du er vel på dag 12 idag!? Jeg er på dag 11, så vi er ganske lik nå... Mitt mål blir derfor at vi enten blir gravide (selvsagt) begge to, eller at jeg får mensen før deg! Kan hende det er realistisk, men vet ikke... Angående temping, så synes jeg også det virker slitsomt. Siste utvei kanskje For det første så tar det alt fra 1 sekund til 3 kvarter før jeg registrerer at klokka ringer, og for det andre så har vi jo andre å ta hensyn til også... :oops: Hvilke testpinner har du kjøpt? Med mine lange sykluser, synes jeg det blir for dyrt å prøve, men hvis jeg noen gang skal førsøke, så kjøper jeg nok Persona testpinner. Det er egentlig prevensjon, men kan brukes til el-testing... De er visst til å stole på, og av den billigere typen. Les mer på www.snartgravid.com Det var alt for idag! Puh! Ønsker deg en fruktbar syklus! Lillen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 29. august 2003 #55 Del Skrevet 29. august 2003 Hei Hanni :D Takk for lykke ønskninger!! Ser du skal bruke el-tester, jeg bruker selv persona el-tester, og syns det virker veldig greit! Har uregelmessig syklus og de to mnd. jeg har brukt el-testene har jeg hatt el. på dag 10 og dag 17 :o Mener å huske at jeg betaler 120-130kr for 8 persona tester, er ikke helt sikker (sender mannen på apoteket :oops: ). Det blir jo litt penger, men jeg syns temping virker stressende (må jo sies at jeg ikke har forsøkt..), og el-testene er så enkelt og greit Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 31. august 2003 Forfatter #56 Del Skrevet 31. august 2003 hei. Så søte dere er, jenter, som skriver i dagboka mi!!! :D Jeg har kjøpt rådyre Clearblue (Clearplan?) - kosta 300 eller no sånt. TRodde Persona måtte brukes sammen med en monitor eller no... Hvis ikke, prøver jeg dem. Er på dag 14 nå da... Er vel kanskje muligens sjanse for at det er EL nå. Lillen - hyggelig at vi er på ca samme sted. Jeg skal følge med deg. Lange ustabile sykluser er kjipt. Har hatt vennefest etter bryllupet i helga, og er ganske sliten. Nå må jeg jobbe litt i kveld. Det er slitsomt. Har sovet 3 timer i natt.... Men først litt mat. Ha en fortsatt fin søndagskveld alle som leser her :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 7. september 2003 Forfatter #57 Del Skrevet 7. september 2003 En uke siden sist jeg skrev, så da er jeg vel på dag 21 nå. Littegranne spent da denne måneden, men det er jeg jo hver måned. Men da tror jeg at jeg skal teste om to uker eller noe. IKM 22 sept eller noe? Hvis jeg tar utgangspunkt i forrige syklus.... Vanskelig. Gadd ikke ta de rådyre EL-testene denne måneden. Jeg blir sikkert bare stressa av dem. Dessuten begynner jeg å føle mer på meg (tror jeg) når El er. Men kan jo aldri vite. I dag er det en kjip søndag med stusselig vær. Men jeg har hatt en hyggelig helg. Har gjort det så fint i leiligheten. Endelig rydda på plass alle bryllupsgaver og vaska overalt. Fikk kakao til frokost av mannen, og det var stas når det er øspøsregn utafor. Hanni ønsker alle en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 10. september 2003 Forfatter #58 Del Skrevet 10. september 2003 Tidlig og trøtt Mobilen er ødelagt, og jeg er smådesp.... :o Må fikses i dag. Kjennes allerede ut som om mensen er på anmarsj - sånn typisk ukaførfølelse. Æsj i så fall. Men jeg får ta det som jeg kommer. Har lova mannen å ikke stresse enda. Han er iallfall ikke stressa. Oppe tidlig for å jobbe litt ekstra. Har en time på meg nå... må prøve å få gjort noe fornuftig. Slitsomt det. I dag er det vel dag 23. Prøveperiode nr. 3 offisielt, men sånn halvveis prøveperiode 6 eller 7 eller no-. Men sånne teller vel ikke. Æsj, jeg må begynne med sånne tester. Sier det hele tida. Men jeg skjønner bare ikke når jeg skal starte med dem. Må se hvor lang denne syklusen blir. De siste 41, 41 og 36. Denne føles som en 28-dagers eller no(!?) Tror uansett jeg hadde EL i slutten av forrige uke, rundt dag 17-19 - men hvem vet. Jobbe var det jeg skulle gjøre ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 10. september 2003 #59 Del Skrevet 10. september 2003 Ville bare si at da jeg endelig ble gravid etter 26 mnd prøving... hadde jeg få symptomer... Håper det lykkes snart for dere... :kysse: Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 11. september 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 11. september 2003 Takk Mayamor. Jeg grubler jo fælt likevel da, men litt mer avslappa denne måneden egentlig. Litt sliten må jeg si at jeg er om dagen. Glad det er helg snart, så får jeg slappa av. Nå får jeg besøk av to venninner og har tatt opp boller fra fryseren. Skal sette på kaffen. Koselig :D Og så har jeg trent, og føler meg superflink! Ikke trent på 2 måneder, og pangstart denne uka. Blitt litt svakere enn jeg var i juli, men jeg skal nok kravle meg opp igjen. God torsdagskveld ønskes alle fra Hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg