Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Gratulerer så masse. :klem:

Har ikke vært her på et par dager...

Jepp - for noen holder det å bare få en resept på pergotime...

Kraftige saker ass... :danse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det skjedd ting som jeg ikke har fått med meg!!!

Så utrolig gøy å se den gode nyheten!!

GRATULERER!!!

Kjempebra at det endelig klaffet for dere :klem:

Det er en utrolig følelse å være gravid, du kan virkelig glede deg til månedene som kommer!

5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata. Jeg er nå 4 + 2 - akkurat en uke bak deg :danse:

Takk for hilsen, Mayamor. Ja Pergotimeresepter gjør susen - nå følger vel Lillen etter, tenker jeg :enig_animasjon:

Lillen - mannens reaksjon - tja - hva skal jeg si... Jeg testa først på lørdag mens jeg var med en venninne. Løp på do på et kjøpesenter med test og lot som ingenting da jeg kom tilbake. Hadde sett skyggestrek - meget svak. Da jeg kom hjem viste jeg til mannen, men han sa han ikke så noe, og var sikker på at jeg ikke var gravid. Selv om jeg testa sterkere skygge søndag, sa han fortsatt "hvis det er sånn..." I går tidlig ble det jo sikkert da. Vi er sånne folk som ikke "tar av" noen av oss. Dessuten forholder vi oss litt rolige inntil det har gått litt mer tid. Men han er glad altså. Men hva han sa - det husker jeg ikke helt. Kjedelig svar, Lillen :wink:

Takk for gratulasjon, Lilletrollet.

Bizzy, det ble ingen genser i går - men har tenkt meg en lyntur til byen snart før jeg skal trene. Forteller det nok til mine foreldre i helga, ja. Det blir hyggelig.

Ellers; Jeg blir litt gal av å kjenne etter hva som skjer i kroppen min. Jeg har jo aldri vært gravid før. Vet ikke hva som er "riktig" å kjenne. Jeg har stadig "menssmerter" i magen som kommer og går - i går var det skikkelig vondt. Av og til kjenner jeg nesten "hold" i sida , og noen ganger har jeg vondt i korsryggen. Er dette normalt? Sånt lurer jeg litt på. Ellers kan det se ut som om jeg allerede snart må kjøpe nye bh-er. Det er helt vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanni - - - - > :sexy:

Det er fryktelig vanskelig det der i starten, Hanni. Når man ikke aner hva som er normalt og hva man "skal" kjenne.. Det ER normalt med menssmerter. Jeg har det innimellom fortsatt og jeg er 12 + 0. Vondt i korsryggen er normalt. Tror ALT egentlig er normalt og at det er det som gjør dette så vanskelig. :roll: Det er normalt med masse tegn og det er normalt med ingen. At puppene vokser er jo absolutt et positivt tegn :)Selv om det ikke nødvendigvis betyr at JEG syns det er gøy å se ut som Pamela :roll:

Jeg husker heller ikke hva min mann sa når jeg viste han testen. Husker at han sto opp fortere enn han pleier, men ellers aner jeg ikke. Men jeg husker veldig godt hva han sa og gjorde når vi hørte hjertelyd :hjerter:

Lykke til :D

Klem fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar, Meta :kysse:

Det ante meg at det var vanlig. Men da jeg satt på kino i går og kjente sterkere og sterkere menssmerter, ble jeg ganske redd og det endte med at vi tok taxi hjem i stedet for trikk :roll: Da syntes mannen at jeg skulle roe meg ned litt - og det er jeg vel egentlig enig i. Jeg skal prøve å trene noe i dag, sånn at jeg ikke går inn i en ond sirkel der jeg ikke tør å gjøre noe.

Jeg synes det foreløbig bare er stas med større pupper. Har alltid hatt små, og nå trenger jeg snart C-cup! hurra!

Jeg kjenner iallfall mer og mer for hver dag som går. Og jeg får tolke det positivt. :wink: Litt skummelt det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hanni!

Skjønner godt usikkerheten! Blir kanskje litt ekstra oppmerksom på allt når det endelig har klaffet etter så lang tid, det er jo så innmari etterlengtet!! Men det er som Meta skriver vanlig med det meste, så det er ikke så lett å bli klok på tegn i begynnelsen, det er jo så veldig individuelt. Men dersom ting som f.eks. brystene fortsetter å vokse så er jo det et veldig bra tegn da!! Det går helt sikkert fint for dere :kysse:

Det er godt man har mannfolka der til å moderere seg litt når man har en tendens til å ta av :wink: Det er i allefall mannen min flink til, i allefall til å prøve, når jeg tar helt av med tegn, måned etter måned :ler:

Kos deg med tegnene dine!! Jeg gleder meg masse til å følge med deg videre :kghjerte:

Ps: Du er min inspirasjonskilde for tiden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst... Min inspirasjonskilde også! :hoppe:

Det er sant som Bizzy skrev et sted; dette hjelper oss andre til å ikke gi opp! Jeg, Bizzy, Jolie, Lilletrollet og flere, trenger en bølge!

Og jeg har fått resepten! Jej! :ler2:

Flott at du er bevisst på det å gjøre ting, for å ikke komme inn i en ond passiv sirkel. Da blir man bare sittende å dunke hodet i tastaturet og gruble... :-?

Menssmerter er nok veldig normalt ja

uten at jeg har egne erfaringer å vise til

Tror de fleste har en eller annen form for det før eller siden.

Hurra for pupper! Håper de ikke er så vonde! Bare svære! :ler2:

Hurra for at du ikke er kvalm enda! :wink:

Synes mannen noe særlig om puppene dine for tiden da? :roll:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å gratulere, jeg også. Blir så glad når noen får positiv test!! :hoppe:

Kos deg masse, håper du får et flott svangerskap. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du kjenner etter kroppens signaler og lurer på hva de betyr.

Det gjorde jeg også, og det gjør jeg fortsatt. Og når jeg tenker etter, så er jeg fryktelig stolt av kroppen min! Gravide kropper er så flinke! Tenk på alle forandringene som har skjedd i kroppen din allerede!

Kanskje det kan hjelpe å tenke at du arbeider sammen med kroppen din, du er på dens lag. Den gjør så godt den kan for at alt skal gå riktig for seg. Og det er lite du kan gjøre i den store sammenhengen, bortsett fra å være fornuftig innenfor rimelighetens grenser.

Jeg tror ikke spiren har vondt av å kjøre trikk! :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ville bare innom å si at jeg håper formen er bra, og at du har akkurat passe med koselige tegn :wink:

Kos deg!!

Stor klem fra meg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER!!!

Dette var koselig Hanni! Kjenn godt på denne følelsen - det er helt spesielt de første par ukene etter at man har testet positivt. Det er liksom like spennende hver morgen å kjenne etter nye symptomer. Til og med morgenkvalme virker forlokkende den perioden :ler: .

Gratulerer nok en gang - dette var så gøye nyheter altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanni smådesper etter å ha vært uten nettilgang siden tirsdag :o

Men nå er jeg her. Er hjemme hos mamman og pappan som har verdens treigeste internett som stadig henger seg opp.. Fortalte dem det i går, og de ble selvsagt glade.

Takk for gratulasjon, Matahari! Hyggelig! Jeg synes det er veldig stas å kjenne etter tegn, ja. Jeg blir liksom rolig av å kjenne noe.

Bizzy, formen er bra. Og jeg er glad for å være inspirasjonskilde for deg og Lillen og andre slitere her inne :-) Nå er det snart deres tur!

havsulen, jeg tror trikkekjøring går helt greit :wink: Man kan jo ikke bli hysterisk heller. Jeg trente på tirsdag, liksom for å ha gjort det - sånn at jeg ikke blir pysete som ikke tør å røre på meg..

takk for gratulasjon, Tiny og Jinx! Veldig koselig!'

Lillen - mannen ser ikke at puppene har blitt større... :roll: han ser liksom ikke noen forskjell. Gleder meg til jeg (hvis alt går bra) får en mage å vise til. TRor han vil skjønne det mer da.

Termin - regna ut på kalkulator her på KG er 31/10 - altså sånn ca starten av november da. Herregud, det er lenge til!!! Jeg er i dag 4 + 5. Tror La Traviata skreiv et sted at hun hadde lest at uke 5 var den mest kritiske - når den var over, var sannsynligheten større for at det skulle gå bra. Klamrer meg til det :wink:

Tegn nå: Fortsatt ømme pupper, mensstikk i magen av og til, må ofte på do, trøtt, stikk rundt omkring i mageregionen (hvorsomhelst)

Jeg har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har det bra!!!!

Du er jo snart ferdig med uke 5 og nå :hoppe:

Tror mannen min ville lagt merke til større pupper, kanskje til og med før meg, men nå er nå han litt puppefiksert da :sexy: ... men jeg velger å si at han er veldig Bizzy fiksert jeg :ler: Er jo ikke bare puppene han liker :hjerte:

Må være en fantastisk nyhet å dele med familien, er fremdeles litt spent på hvordan min familie kommer til å reagere jeg.... tror kanskje alt dere har ikke dårlig tid snakket, kanskje er små hint for at vi ikke skal føle oss presset... eller :roll:

Nei, skal ikke fundere opp så masse plass her hos deg :oops:

Veldig glad for at du er tilbake fra KG fri sone :wink:

Stoooor klem fra meg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen! :D

Det tar litt tid ja før man både klarer forstå at man er gravid,

og klarer slappe mer av i forhold til SA o.l.

Tror ikke jeg klarte slappe helt av før etter uke 12.

Men det går nok bra skal du se :wink:

Det er så flott at det ble din tur denne gangen!

Satser på å følge i dine fortspor neste pp.

Ønsker deg ei fin helg!

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg stakk bare innom for å si GRATULERER jeg :blomst_opp: !!

Håper du får et flott svangerskap- og kos deg mye med den voksende magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...