hanni Skrevet 3. januar 2004 Forfatter #341 Skrevet 3. januar 2004 Takk for hilsner Tilde, Mayamor, havsulen og Magnhild!! Jeg har det ganske bra nå. Ringte en gynekolog i går, men de hadde ferie til mandag. Jeg er skikkelig klar for utredning nå, og gleder meg til å få vite alt som eventuelt måtte være galt. Samtidig håper jeg jo at det denne måneden kan klaffe også Det er godt å ha mamman¨å spille på. Jeg er så fornøyd med at jeg har fortalt det. Syklusfakta: Er på dag 8 nå, føler at EL kommer på dag 15-16 denne månden og ikke dag 21-22 som den har gjort de tre foregående syklusene. Tror liksom det er litt mindre håp når syklusene er lange. Men alt dette skal jeg prate med legen om heldigvis. Orker ikke å kjøpe EL-tester nå, blir for mye stress... tror jeg da.... Nå må jeg besøke noen dagbøker her før mannen kommer hjem fra joggetur og vi skal spise frokost.
lillen Skrevet 3. januar 2004 #342 Skrevet 3. januar 2004 Nå fikk jeg også lyst til å fortelle mamman! Men du får kanskje mere hjelp og positive tilbakemeldinger på det enn meg, siden du er ferdig utdannet og noen år eldre... Ikke det at alder og utdanning har noe med saken å gjøre for meg, men for andre... Og særlig for bekymrede foreldre... Vet du om din mamma prøvde lenge for å bli gravid selv? Øov oss å ringe gynekolog i overimorgen...! Du har fortjent hjelp og svar! Godt blått år! Lillen-klem
hanni Skrevet 3. januar 2004 Forfatter #343 Skrevet 3. januar 2004 jada lillen, jeg er ei gammal tante i forhold til deg Mamman min spontanaborterte før hu fikk meg, tror det gikk noen få måneder... vi snakka litt om det. Men så er det 13 måneder mellom meg og den neste søstera mi, så få problemer tror jeg. Har lest mye på nettet om utredning nå, blitt ganske klok og litt avslappa. (Forresten så er jeg ikke ferdig utdanna... og jobbsituasjonen min er ikke gunstig i forhold til økonomi og permisjon - så egentlig er det ikke "smart" av meg å bli gravid nå, men det gir jeg bare blaffen i...) Nei - dette SKAL bli et bra år for oss alle. Gleder meg til å komme i gang med året på alle måter. Og nytt realistisk mål: Hvem av oss får nyttårsbarnet 2005?
lillen Skrevet 3. januar 2004 #344 Skrevet 3. januar 2004 Bra konkurranse du har startet nå, Hanni! Jeg for min del, håper egentlig mer på et høstbarn... Jippi! Blir så glad for at du driter i ugunstige jobbforhold! Flere enn meg som ikke er verdens mest fornuftige! Jej! Kan du ikke fortelle oss her inne hva det er du er blitt klok på, og hva som gjør deg avslappet...!? Vi trenger det! Lillen
jolie Skrevet 3. januar 2004 #345 Skrevet 3. januar 2004 Hihi, jeg driter i når på året ungen kommer, bare den kommer snart! Hrmf.. Takk for klem, Hanni! Hadde vært kjempekos om du kom på msn iløpet av kvelden! :D :klem2:
lillen Skrevet 3. januar 2004 #346 Skrevet 3. januar 2004 Ja, bli med på msn-fest, Hanni! ...har visst ikke pratet med deg på msn før jeg... :oops:
hanni Skrevet 3. januar 2004 Forfatter #347 Skrevet 3. januar 2004 Jeg er her nå, lillen, men hvor er du?
murmeldyret Skrevet 3. januar 2004 #348 Skrevet 3. januar 2004 Lykke til hos legen Hanni! Du må for all del IKKE gi opp. Vi ble faktisk utredet rett før det var gått 1 år med prøving. Men så er det jo som sagt så mye enklere hos en gynekolog enn hos enn vanlig lege Dessuten er jeg så utålmodig av meg at jeg godt kunne blitt utredet etter 4 mnd om mulig, bare for å vite Nå ble det jo et positivt resultat av utredningen på oss. Samtidig veldig frustrerende å forholde seg til at det ikke klaffet pga "kjemien". Vet faktisk om flere par som aldri fikk det til. Helt til de fant nye partnere... full klaff med en gang. DET er deprimerende! Vi fikk det til etter nesten 2 år. Jeg håper det kan være en motivasjon for andre til ikke å gi opp. Samtidig er jeg jo ganske så frurstrert selv nå.
hanni Skrevet 3. januar 2004 Forfatter #349 Skrevet 3. januar 2004 Takk, murmeldyret. Det hjelper å høre sånt som du sier. Jeg tror ikke egentlig at noe er galt, men det er fint å evt få det bekrefta. Takk for støtte!
hanni Skrevet 4. januar 2004 Forfatter #350 Skrevet 4. januar 2004 Søndagsoppdatering - siste dag før ferien - 7 timer til jeg skal opp for å dra på jobb :veldigsur: Men egentlig gleder jeg meg til å komme i gang igjen også - treffe kollegaer osv. Dette har vært en slitsom jul i grunnen. jula er en sånn høytid med enormt mange forventninger til at alt skal være så hyggelig og fantastisk, og da er fallhøyden stor også - men jeg synes jeg har hatt det nokså bra. Gleder meg mer til påsken nå. Og så skal jeg på noen spennende turer nå. Starter med jentehyttetur neste helg. Det blir hyggelig. Var lenge redd for at det skulle kræsje med EL, men EL er visst på vei - og til "normal" tid - jippi - så da kan jeg reise bort neste helg og tenke at unnfangelsen i så fall allerede har skjedd.. Lillen - det jeg har blitt klok på, fant jeg ut her: http://www.infertilitet.no/hoved.htm Det sto litt om gangen i utredning og sånt - jeg syntes det var mye fin og nyttig informasjon - og så synes jeg det er fint med hyggelige tall I morgen ringer jeg lege fra jobb - gruer meg siden det ikke er noe særlig privat sted å ringe fra, men jeg får velge et smart tidspunkt. Må nesten legge meg nå hvis jeg skal klare å stå opp i morra tidlig.
lillen Skrevet 4. januar 2004 #351 Skrevet 4. januar 2004 Masse lykke til i telefon...! Og ha en god natt, denne siste dag før ferien! Er ikke særlig fornøyd med dagens arbeid... Har lest 45 sider; that's it! :-? Det kommer til å backfire! Må ringe lærer imorgen...
hanni Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #352 Skrevet 5. januar 2004 Gikk strålende! Mannen og jeg skal til legen neste onsdag allerede (kunne fått denne uka også - men tror ikke jobben hadde blitt så glad da). Opptur! OK å være på jobb - det går ganske bra, og jeg begynner å få ting under kontroll. Bra mandag så langt.
lillen Skrevet 5. januar 2004 #353 Skrevet 5. januar 2004 Hvah? Gikk det så greit! Det er jo flott! Må si jeg ble litt overrasket... Hva var det du ba om idag, som du ikke gjorde sist du ringte lege? Vet du hva slags undersøkelser som skal bli gjort? Nå håper jeg tiden går fortfort frem til onsdag! Jej! Klem fra Lillen ...som nok aldri klarer å overtale Mannen sin til å bli undersøkt... :-?
Kipa Skrevet 5. januar 2004 #354 Skrevet 5. januar 2004 Så oppmuntrende det må ha vært å få et slikt svar da..til forskjell fra forrige gang... Ønsker dere lykke til!!
bizzy Skrevet 5. januar 2004 #355 Skrevet 5. januar 2004 Lykke til med utredningsstart Hanni! Kommer forhåpentligvis til å følge etter med legebesøk til uken, så jeg håper legen min er like ok, som din var denne gangen!! Krysser fingrene
hanni Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #356 Skrevet 5. januar 2004 Ringte til fertilitetssenter. Privat - sikkert skikkelig dyrt. Ingen ubehagelige spørsmål. Har altså ikke ringt legen min. Må stikke, skrive mer seinere.
bizzy Skrevet 5. januar 2004 #357 Skrevet 5. januar 2004 Lykke til!!!! Hvor mye kostet det? Kanskje jeg skal prøve noe slikt dersom legen min ikke er så samarbeidsvillig som jeg ønsker... nei, må slutte å ta sorgene på forskudd! Venter spent på hvordan det gikk!
hanni Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #358 Skrevet 5. januar 2004 Finner ikke ut hva det koster - men Volvatpriser på prøverørsbehandlinger og sånn - ganske dyrt mao., men tror det koster det samme som Smestadgynekologene - var det ikke murmeldyret som sa noe om 750? Informerer om pris når jeg har vært der - går gjerne blakk i vår pga dette. Jolie og Lillen, håper dere tar hostesafta deres! Har tatt min andre skje med solvipect i dag. Men var det ikke noe annet man måtte gjøre for å lage barn også? :klø: Husker ikke jeg
Eliza Skrevet 6. januar 2004 #359 Skrevet 6. januar 2004 Dette var jo oppløftende! Dere kom jo fort i gang. Håper alt går bra, og at du blir gravid i 2004! Tror også det er veldig lurt å bestille en haug med for små klær i H&M-katalogen...
havsulen Skrevet 6. januar 2004 #360 Skrevet 6. januar 2004 Kjempebra at dere har kommet et steg videre - mange faktisk! Nå er det er noe som skjer, kompetente folk som blir involvert. (klinikk, mamma etc) Det fortjener dere etter å ha slitt med belastningen og uvitenheten alene.
Anbefalte innlegg