Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut... Men jeg var jo på GU i mai, og tok celleprøver og sånt som var helt OK. Han mumla om laproscopi og sånt, men er det virkelig neste skritt. Huff - dette var teit.. :roll: takk for støtte, Bizzy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen Hanni!

Laparaskopi høres jo ganske drastisk ut, men de pleier vel å ta invendig ul først, og det er vel også vanlig at mannen tester "varene" før de sjekker så grundig?

Men nå uttaler jeg meg om ting jeg ikke kan noe serlig om..... Håper det bare var en ekstra teit kommentar fra en lege med lite innsikt!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustelege! :o Er det mulig? 'Hei, jeg er lege, men jeg kan ikke hjelpe deg med ting ang kroppen din dessverre'. Mannfolk assa.

Håper du har en bra dag likevel, på tross..

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiiiii Hanni! Takk for velkomsthilsen i dagboka mi. Så snille dere er alle sammen! :D

Har lest litt på slutten her nå, og ser at du har vært hos legen. Er det vanlig å gå til allmennpraktiker med sånt? Personlig kunne det ikke falt meg inn, men det er sikkert et kostnadsspørsmål. Jeg har alltid gått til gynekolog med underlivet mitt ihvertfall... hva kan man egentlig forvente av ekspertise hos en vanlig lege? Høres ikke lovende ut i fra hva du forteller... Ikke er det lett å bytte fastlege heller.

Nei, nå er jeg litt negativ her (er litt sur i kveld forstår du :wink: ). Ville egentlig bare stikke innom og si hei jeg. Gleder meg til å bli gravid sammen med alle dere andre her inne. :D Håper det ordner seg for oss.

PS: Tror det kan være lurt å koble av, og kose seg med god mat og vin i jula. Og starte med ny frisk på nyåret. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den legen høres ikkr noe særlig ut. Jeg ville i allefall prøvd å få tak i en annen lege, eller henvist et bedre sted om jeg var "ny og sånn". I allefall ikke bare gitt deg mailadr til Volvat. :roll: Uff..detta var teit, skjønner godt at du ble satt ut :trøste:

Skjønner at det ikke er enkelt å koble ut med tanke på prøving, EL osv. Men kanskje det blir litt lettere i jula. Da er det oftest så mye koselig som skjer :tommelsmil: Håper du får en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei jenter! Takk for hyggelige hilsner, Mayamor, Ionaa, la flaca, jolie, meta og bizzy. Jeg har bytta fastlege så mange ganger de siste to årene, og var endelig fornøyd -og så er hu ikke der når jeg trenger henne!Typisk. Hvordan får man en gynekolog, la flaca? Har alltid gått til almennpraktikere, trodde det var det man gjorde.... Men jeg trodde også at innvendig UL var neste skritt, bizzy...

Han sa at vi må nok sjekke mannen "eller hva tror du?" først. Jeg er da ikke interessert i å fortelle han hva jeg tror vi må gjøre - det er han som skal vite! :evil:

Jeg skal snakke med mamman - rett og slett! (Og jeg har sagt ulv ulv mye når det gjelder det der - ja...men i jula..)

I kveld skal vi på barselsvisitt. Blir hyggelig. Har ikke sett ungen ordentlig før - en kamerat av mannen som har fått. Har bare sett babyen sovende i en vogn - og det teller jo ikke :wink:

Gruer meg til fest med mannens venner fredag - jeg kommer til å få 1000 kommentarer, og jeg gruer meg skikkelig. Alle i den gjengen har barn, bare ikke vi (jeg er yngst) - og de kommer til å mase. Og jeg er så sliten at jeg har lyst til å kjøre bil, men jeg orker bare ikke spekulasjonene, så jeg drar vel med meg ei vinflaske :-?

Julebord i morra. OK - men er sliten. Vil helst bare ha ferie :D Og så vil jeg teste positivt snart. Etter jeg var hos legen har jeg tenkt at vi sikkert er infertile - men det var sikkert fordi han snakka om prøverør (!! :o det føles liksom langt fram!)

Nei, må jobbe bittelitt til og så dra hjem!

Hurra for søte og greie KG-jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni! :D

Fins det ingen privatpraktiserende gynekologer der du bor da? Er Volvat eneste alternativet? Det høres jo håpløst ut! :-?

Vi har vært gjennom utredning sist vi var prøvere. Da bestilte jeg time direkte til en gynekolog og fikk tatt både vanlig GU samt innvendig UL. Det var liksom så enkelt og greit. Han rekvirete også sædprøve til mannen min. Den måtte han levere på sykehuset. Da svarene på dette kom, var neste skritt laperascopi på meg. Alt gikk veldig raskt. Hadde jeg oppsøkt fastlegen min, så måtte han søkt meg til utredning på sykehuset, og der er det milevis med ventelister. Jeg sverger til gynekologer. De er ekspertene! :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende deg en KJEMPESTOR trøsteklem!! Du må passe på deg selv og ikke slite deg helt ut. Kroppen din skal vare i MANGE år til og da må den pleies litt også inniblant. Tror du har godt av litt juleferie jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la deg psyke ut av den inkompetente legen - klart dere skal lage baby snart! Sier meg enig med meta her at du må huske på å slappe av og ta det med ro slik at kroppen din kan produsere det den skal!

Jeg var forresten hos en privatpraktiserende gynekolog i fjor som var utrolig flink - hun var hos Sjølyst medisinske senter en gang i uken og jobbet ellers som spesialist på Ullevål mener jeg. Det koster (750 kroner tror jeg at jeg betalte), men så var hun skikkelig proff og det er null ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på julebordet! Når man ikke gleder seg så blir det ofte morsommere enn man hadde forventet! Hvis folk spør for mye, synes jeg du kan svare dem slik at de skjønner at du ikke har lyst til å snakke om det.

Håper du får en kjempefin helg! Det fortjener du etter det ublide møtet med legen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o :o :o

Jeg har fulgt med hver dag, men glemt å skrive!?

Beklager, Hanni!

Jeg håper du kan få deg en time hos gynekolog i stedet for den teite uforståelige legen! Det der fortjente du ikke.... :(

Nei, gynekolog er vel alltid best!

Hvis du ikke har råd til privatpraktiserende, så kan du vel ringe legekontoret å spørre om en av legene kan skaffe deg en henvisning!? Det må da bli som å ringe etter en resept nesten...!?

Du kan jo lyge på deg litt sopp i tillegg, og si at soppen forsvant når du endelig har time hos gynekologen...!? Vet det ikke er moro å lyge, men du sier bare hva det gjelder; barnløshet, UL og sopp... Kan du gjøre det?

Nå må jeg legge meg...

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du har vært igjennom nok... for en dustete lege!! :roll: Håper virkelig at det klaffer snart for dere, vet så godt hvordan det sliter på en både når det gjelder humør og alt...

Du må i hvertfall slappe av i ferien, du jobber jo så mye...

Ønsker deg en riktig god jul! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hanni!!

Jeg håper at alt står bra til med deg og så håper jeg at du får en KJEMPEFIN JUL og at 2004 er året da du får et lite høstbarn :Nikke:

:nisse:

Klem fra Meta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi - så mange hyggelige hilsner!!! Jeg må svare litt:

Murmeldyret: Jeg har liksom aldri tenkt tanken at jeg skal oppsøke en gynekolog fordi jeg alltid har brukt ulike fastleger/allmennpraktikere. Men jeg skal sjekke telefonkatalogen :wink: Har ikke ringt Volvat enda heller. Men det var veldig oppløftende å høre at utredningen gikk veldig raskt og greit med dere. Vi får ta det etter jul tror jeg - må prøve å flytte fokus nå...

Meta: Takk for trøsteklemmen! Det går bra med meg nå. Jeg prøver å la julefreden senke seg :D Skal ut og handle siste julegaven til mannen i dag - og vet at jeg finnner noe på XXL - så jeg bare går dit, jeg. Tror det blir et deilig bad i kveld - og det er jo egenpleie - trengs etter desperat søndagsshopping!

Kaktus: Takk for konkret gynekologpris. Er 750 kroner vanlig pris for privatpraktiserende? Hvordan er prisene der i forhold til Volvat? Noen som vet?

havsulen: Julebordet var hyggelig, men jeg var der bare litt - var veldig sliten. Midt i uka - julebord er ikke min greie. Jeg er for "flink pike" når jeg skal på jobb dagen etter... Og helga er bra så langt!

bizzy: Takk for klem!!

lillen: Du må da ikke beklage!!! Jeg er da ofte på besøk hos deg uten å skrive også. Det er da lov! Men kjempekos med hilsen! Takk for løgntips. Jeg tror jeg skal skrape sammen sparepenger sånn at dette går litt fort. Men det blir nok etter jul da...

KIpa: Takk for hilsen. Nå har jeg ferie og skal slappe av mye. Jeg har en jobb som alltid er litt strevsom rett før feriene, så det hoper seg opp litt. Men nå har jeg fri helt til 5. januar! Hurra!

Jolie: Takk for julehilsen :D

Nå er jeg altså i feriemodus. Synes det er lenge siden jeg har hatt mensen, men syklusen er altså en uke lenger enn "vanlig" pga forsinka EL for andre måned på rad. Har litt lyst til å teste før neste fredag pga juleakevitt og sånt, men jeg tror jeg dropper å risikere deppajulaften.

Vi skal plutselig være hos mine foreldre i jula likevel pga sykdom i familien til mannen. Veldig trist for dem, men mamman min syntes jo det var hell i uhell. Jeg reiser hjem til mamman i morgen, det blir hyggelig. Gleder meg veldig. I kveld må jeg pakke sekk og pakke inn pakker. Og så skal jeg og mannen ha kosekveld med god mat.

Jeg har vært på fest to dager på rad nå, men har vært relativt fornuftig - så formen er bra. Syo opp halv ti i dag og bakte frokostrundstykker til mannen. Det er bra kone!

Jeg synes det er lenge til IKM - men jeg har jo ingen tegn til noenting, så det kan i grunnen være det samme :-? Gleder meg til å starte utredning snart.

Nå kan jeg ikke skrive mer - dette blir jo milelangt. JO en ting til: I dag skal jeg på graven til mormor. Hun døde i fjor sommer, og jeg savner henne ganske mye. Skal tenne lys og legge på krans.

GOD JUL til de som titter innom. Jeg skal nok skrive litt i jula også - det er nett hos mamman og pappan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...