Gå til innhold

hannis dagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for hilsner, Jolie, Bizzy, Havsulen, Lillen og Jinx!

Hyggelig med hilsner. Litt pes med EL-tester på utedo :ler:

Men altså: fortsatt negative... Æsj! :evil: men¨tror syklusene mine er veldig psykestyrte.... det meste med meg er i grunnen det - så det forundrer meg ikke! Nå har vi skrevet 142 takkekort! Det var godt å bli ferdige med. Har gått litt på ski i helga, men det var ingen skiløyper der, så det ble bare litt. Jeg er veldig glad i å gå på ski! Deilig å være på hytta - men herlig å komme hjem til varmekable på baderomsgulvet og innedo :D

Nå skal jeg snart begynne å tenke på ny arbeidsuke. Den blir jammen travel, men håper litt morsom også :D Og snart er det jul. Jeg må kjøpe julegaver snart :o

Skrevet

Nå virker det som om ny EL er på vei - dumme lange sykluser :evil: jaja. Har jobba 12 timer i dag, sliten og skal prøve å korte arbeidsdagen i morra. MÅ kjøpe julegaver snart :o Ikke en eneste en i hus.... Men jobben er skikkelig krevende for tida også. Ingen god kombinasjon. Jeg får la være å gjøre det slag her hjemme til en o store julereingjøringa... Nå må jeg sove ZZZZZZZZZZZZZZZZ :wink:

Skrevet

Jepp - EL kommer definitivt i helga. Må kjøpe nye tester i dag for å være helt sikker. Problemet er at jeg får lønn i morra og er helt blakk.... Jeg er ganske demotivert i forhold til barnelaging nå... Gruer meg faktisk litt til treff med venninner med babyer og store mager. Får stikk i magen liksom, og dessuten har maset fra venner og kollegaer intensivert skikkelig i det siste. "Har ikke du lyst på barn da"... eller hvis jeg ikke drikker "er du gravid?" Jeg er sliten og lei av det. Jeg har ingen venninner som ikke det har klaffa for på første eller andre forsøk.... Jeg må selvsagt balansere statistikken. Men jeg får prøve å motivere meg og mannen for ny prøving til helga. Jeg synes ikke det er så moro lenger...

hjertesukk fra hanni.

Skrevet

Vet veldig godt hva du mener ang. stikk i magen og slikt.... begynner selv å bli rimelig deppet når det gjelder prøvingen, hadde jo ikke tenkt det skulle ta fullt så lang tid... og så ser det ut til at alle vennene våre blir gravide med en gang, og selvfølgelig nå..... Vanskelig å holde masken selv om jeg blir veldig glad på deres vegne så gjør det samtidig så vondt :(

Men nå skal det klaffe for oss begge!!!!

Krysser fingre, tær og tenker på deg :tommelsmil:

Skrevet

Skjønner godt at du synes det er vanskelig med ubetenksomme spørsmål fra nyskjerrige, og andre som blir gravide. Det er ikke alltid motiverende!

Jeg krysser likevel fingrene! Og tenker på deg! :blomst:

Skrevet

:klem:

Hvordan gikk det med klaffing i helgen da? Eller litt før helgen? Satte dere inn en dose før hyttetur kanskje?

IKM på juleaften eller? hehe...

Sikker på at syklusen er forsinket? Mener du skrev til meg en gang at din ikm også sannsynligvis ble 2. juledag, og da er jo heller syklusen blitt kortere!

:hoppe:

Skrevet

Niks... Lengre syklus, Lillen. EL nå til helga eller nå eller noe. Jeg er demotivert og lei av sykluser..... Ikke noe EL forrige helg, dessverre. IKM 2. juledag, ja :wink: Ikke så kult akkurat. Har fått legetime på tirsdag. Da hu sekretæren spurte hva det gjaldt, sa jeg "øhhh graviditet" - og nå kommer sikkert legen til å spørre om jeg ER gravid. Dumme hanni. Dumme legen også, for legen min er ikke der -hu er ute i (ja, nettopp) svangerskapspermisjon :wink: Så jeg får en vikar. Så når jeg var der i mai og klagde min nød over min skepsis til at jeg kunne bli besvangret, så satt hu der og og var gravid :-? Skjebnens ironi.

Takk for hilsen Havsulen. Hyggelig med sympati.

Nå må jeg stikke fra jobb. Skal treffe gode venninner i kveld. Gleder meg! Og i morra er det fridagfredag, selv om jeg skal jobbe masse da...

Skrevet

Repeterer det jeg nettopp skrev i boken...:

Det kommer til å ordne seg, både for deg og meg ja! Det vet vi... Og ekstra bra blir det for deg å vite det samme som meg; at du har en nydelig liten livmor, som blir gravid hvert øyeblikk...

Vær forberedt på at det ikke er lett å overtale lege-folk til utredning! Men en GU som min, kan ingen nekte deg! Gynekologen sa han ikke følte det var vits i å begynne med hormonsjekk enda på meg... Og det vet jeg ikke om jeg orker enda heller! :wink:

Men innvendig UL er bare positiv opplevelse!

Og svaret er som regel bra for psyken!

Jeg var ikke nervøs for svaret i det hele tatt; bare gla for at jeg snart fikk vite om det var noe å bekymre seg for! Og finner de cyster, er det vel som regel en helt grei sak å få dem fjernet! :P

...jeg underkaster meg alltid hos lege-folk, og har vanskelig for å overtale de til noe som helst. Sitter bare å nikker, med et uskyldig smil som sier; "jeg ser opp til deg"!

Helt tåpelig, jeg vet det...! :ler:

Lykke til på tirsdag hvis vi ikke snakkes!

(Jeg finnes på msn...)

Og god helg!

Skrevet

God helg til deg! Håper el innfinner seg da :)

Klem fra Meta

Skrevet

Hei Hanni!

Forstår god hvordan du har det når du er lei sykluser og alt som har med det å gjøre. Mange ba meg koble ut og finne noe annet å tenke på en periode. Veldig lett??? :roll:

Håper du får kose deg i Jula, og kommer friskt tilbake etter Jul full av optimisme og pågangsmot :D

Ønsker deg ei riktig god helg videre (full av EL :wink: )!

Skrevet

Gadd som sagt ikke kjøpe nye EL-tester til denne helga. Var på familiemiddag i går, og det ble en del vin og øl. Ser at murmeldyret og lillen snakker om alkohol i fht. prøving. Jeg tror ikke vi kan være så stressa for det der. Mange jeg kjenner har drukket en god del vin mellom EL og da de fant ut at de var gravide, uten at det har gjort noe! Jeg synes vi må leve som normalt. Jeg gjør det!

I går kjøpte jeg neste alle julegavene. Raste rundt i verste lørdagsrushet med tunge bæreposer. Men nå er det bare 2 1/2 gave igjen - så er jeg FERDIG!

Jeg skulle ha jobba dødsmye i helga, men det har jeg ikke gjort enda - så nå må jeg bare snart. Jo - jeg må skrive en ting til. Jeg bakte lussekatter i går - fast tradisjon her i huset! De ble gode!

hanni

Skrevet

Forresten - jeg glemte dette i stad :oops: Takk for lang hilsen, Lillen. Jeg skal prøve å være sta hos legen på tirsdag. Jeg håper at alt er som det skal. Takk for hyggelige hilsner Jinx, meta og murmeldyret!

Jeg må bare skrive litt nå igjen - for jeg lurer plutselig på om jeg får mensen :o Kjennes ikke sånn ut - men det SER sånn ut :roll: Ikke mye, men litt... kva skal eg tru?

Hva tror dere?

Skrevet

:o som selvsagt kommer ETTER EL? Pliis ikke si at jeg har EL nå....Hvorfor er dette så vanskelig. Men det er forresten borte igjen nå, og ikke blod altså.

Skrevet

...man kan jo ha blødningsforstyrrlser når som helst i syklusen. Og syklusen går sin gang likevel. Men jeg skjønner hvordan det er å ikke skjønne noen ting :wink: Det er vanskelig...

Men alt går så bra så! Og snart er det jul!

Skrevet

Det var sikkert festeblødning (Jeg har jo det hver måned :ler: ), og så var EL forrige helg og så er jeg sikkert gravid. Og så kommer legen til å si det i morra. :ler::ler:

Særlig... men ja - ikke noe mer tull nå tydeligvis. Jeg ser gravid ut på magen - men det er iallfall tull! Nå tuller jeg fælt. Bærer preg av å ha jobba til 02.30 i natt og sovet 3 timer. Må jobbe nå også... hardt liv. Men snart er det juuul!

Skrevet

Jaha :roll:

Legen visste ingenting :roll: . Jeg betalte penger for å få mailadressa til Volvat :o Er det vanlig? Han hadde virkelig ikke peiling og sa han var ny og sånn. Jeg føler meg litt dum. Volvat er jo kjempedyrt, men han sa at det var lange ventetid på utredning ellers.... det visste jeg jo, men skulle han ikke sette oss på noen venteliste? Forvirra hanni føler seg litt teit som tok fri en halv dag pga dette!

Skrevet

:o :o :o :o :o Går det virkelig an?

:klem:

Ring og klag!

Han burde i allefall gitt deg en rekvisisjon til gynekolog!!

Eller unlatt å ta betalt og heller henvist deg til en annen lege!

Ble virkelig oppgitt av å lese om slik behandling, når man endelig har psyket seg opp nok til å gå til det skrittet det er å kontakte lege om slike ting, bør man bli møtt på en helt annen måte :evil: !!!!

Tenker på deg!!!!!!

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...