Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Ja, nå er du over i uke 6, Hanni!

Vil bare si enda en gang hvor glad jeg er på dine vegne. Har jo fulgt dagboka di med spenning en stund, og håpet virkelig at det skulle ordne seg. Og det gjorde det! :-)

Så godt å høre at du har det bra, og ikke er kvalm og sånt (det skal du bare være glad for!). Menssmerter og stikk her og der har jeg også hatt innimellom, og det med hyppige dobesøk høres veeeeldig kjent ut! Mannen din kommer nok også til å legge merke til at puppene vokser og blir harde inni, og tyngre! Mine er blitt helt annerledes å ta på nå, pluss at blodårene er mer synlige.

Men nok om det; kos deg videre med den lille spiren i magen!

Klem fra La Traviata

6+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 + 1.

Men nå er jeg reddere enn for en uke siden. For hver dag som går tenker jeg at jeg kommer til å bli mer og mer skuffa dersom det går galt. Jeg føler at det er så mange som får SA - tilfeldigvis ingen av vennene mine - derfor faller det sikkert på meg, tenker jeg. Logisk??? :roll:

Endelig tilbake på jobb. Faktisk deilig. Og her er det internett!! PC-en vår og nettet knela skikkelig i går kveld, så nå er jeg litt sinna for det. Det er jo grenser for hva jeg kan skrive på jobben - i landskap.... :o

Fortsatt rare smerter som kommer og går. Men formen er upåklagelig. Synes det er leeeenge til jeg skal til legen. men egentlig er det vel bare 3 uker... Gruer meg forresten til¨å gå til amatørlegen, men han kan vel ikke få gjort noe galt selv om han er amatør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå Hanni. Lenge siden jeg har vært innom hos deg. Og her har det skjedd saker og ting ser jeg :P

GRATULERER SÅ MASSE med bebissen i magen. :blomst:

Men det er litt synd for oss da....... Først så er du borte nå og så blir det vel ikke så mye til høsten. Vi savner deg vettu (Gunnar har spurt flere ganger: kor 'e o hanni hen då?). Vi øver masse fram til 27. og 28. og til turen vi skal på, veldig dumt at du ikke er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonyma! Hyggelig med besøk. Nå har det endelig skjedd saker og ting, ja! Takk for gratulasjon :wink: Jeg kommer tilbake etter påske altså. Og i mellomtida får du hilse Gunnar. Det er kjempedumt at jeg ikke kan være med på turen, ja. Men det ble plutselig litt for mye greier denne våren. Gleder meg til å se dere alle igjen etter påske. Og så kommer jeg den 27. så klart!

Ellers... I dag er jeg 5 + 2. Skal prøve å fikse det slik at jeg får legetimen neste uke og ikke om to uker - det er så lenge til. Det var roligere på jobb enn jeg frykta denne uka - så det var egentlig veldig godt å være tilbake igjen. Formen min er fortsatt bare veldig fin. Ikkeno kvalm, og kjenner ikke så mye smerter i magen som forrige uke. (Håper det er normalt :o )

Må jobbe litt, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, det er helt normalt at man ikke kjenner like mye hele tiden! Det varierer fra dag til dag.

Så kjipt å ikke være på nettet! Da får jo ikke vi KG-jenter fulgt deg heller?

Og spennende med legebesøk, jeg skal selv til legen på torsdag, men har tenkt å bestille hos jordmor også etter hvert.

Jeg synes det er veldig hyggelig med andre som er omtrent like langt på vei som meg! :-) Så kan man "følges ad", som det heter!

Har du fortalt det til noen enda forresten?

6+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanni er i dag 5 + 3. I dag tidlig hadde jeg ingen matlyst, men ikke kvalm heller. La Traviata: Har fortalt det til min nærmeste venninne og til foreldrene mine, eller er det bare dere her som veit det - og så mannen min da.

Men jeg har tenkt at et par til skal få vite i løpet av uka :wink:

Jeg er helt sinnsykt trøtt hver kveld. I går sovna jeg på sofaen på ettermiddagen, og sleit skikkelig med å holde meg våken til Friends - som jeg selvsagt må se. Det har aldri vært noe problem før.

hmmm.... Jeg har også en del vondt i hodet, men tør ikke ta noen tabletter. Er hodepine vanlig?

Hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å være masse trøtt (bare slapp av du!) og selv hadde jeg også mye hodepine de første månedene. Men du kan ta en Paracet hvis det blir for ille, det fikk i alle fall jeg beskjed om av legen min. Det er jo viktig at du også er i nogenlunde form!

Skjønner godt at du vil til legen så fort som mulig - det er godt å liksom få det "offisielt" bekreftet og komme igang med kontrollene! :-)

Ha en fin dag! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Trøtthet er helt vanlig så tidlig i svangerskapet, så det er bare å ta hensyn til seg selv og sove masse! Når det gjelder hodepine så er det også normalt å ha i økt grad når man er gravid (jeg har det mye oftere nå enn før), og da kan du ta Paracet (eller annen type smertestillende som inneholder paracetamol) med god samvittighet. Jeg spurte faktisk legen min om det i går, og han sa at gravide kan ta paracet i samme mengde som ikke-gravide (opptil 3 stk. per dag). Jeg tar Panodil, og det fungerer veldig bra for meg. Men det er veldig viktig at du ikke tar noe med ibuprofen i (f.eks. Ibux), da det kan være skadelig for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også fryktelig trøtt de første par månedene. Nå begynner det å bli mye bedre :) Jeg blir også mye mer kvalm om jeg ikke sover nok, så det er absolutt veldig viktig med søvn. Jeg måtte sove middag hver dag for å holde ut sånn noenlunde på kvelden, men jeg har vært rimelig usosial en stund ja..

Jeg fikk også beskjed om at det var ok å ta paracet innimellom. Jeg har faktisk hatt mindre hodepine nå enn før. Pleier å ha vondt i hodet en tre-fire-fem dager rundt mensen. Nå har jeg ikke mensen og slipper hodepine :) Håper det gir seg fort for din del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Eliza, Meta og Kaktus. Jeg prøvde nå å flytte på legetimen min, men fikk den ikke flytta framover, men bakover :( Skal til legen først i uke 8. Det er grusomt lenge til synes jeg. menmen.... Jeg er veldig nervøs for GU'en, spesielt ettersom jeg ikke liker legen min. Jeg sa det til hun som svarte på legekontoret nå, og hun svarte litt surt at jeg kunne be legen min om henvisning til gynekolog dersom jeg ikke ville at han skulle ta undersøkelsen - men det er jo pinlig å si til ham da.... Hva skal jeg gjøre? Er redd for at han skal gjøre noe galt ved en GU nemlig, og så er jeg redd for at han skal si "Nei, du er ikke gravid".... Hvorfor tar de GU egentlig. Vet ikkenoe, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hanni!!

Først og fremst syns jeg at du bør skifte lege! Dette er jo noe du har gledet deg til! Å bli gravid altså.. Da syns jeg ihvertfall at du bør ha en lege du syns det er greit å gå til! Jeg liker min lege kjempegodt og det er jeg veldig glad for siden jeg tross alt må gå dit noen ganger.. Det må jo du også, så bytt til en koselig en om du kan!!

GU tar de for å sjekke at livmorhalsen er lukket og alt ser ut til å være i orden. Tror ikke det er noe mer?? Og så tar de celleprøver og sånt.

Og SELVSAGT er du gravid!!!!!!!!!!

Stor klem fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk meta. Jeg er vanligvis ikke noe redd for GU, og jeg er ikke bekymra for at en fremmed skal utføre undersøkelsen - jeg er bare redd for at han skal gjøre noe feil - men det trenger jeg kanskje ikke bekymre meg for :roll: Mulig jeg også bare var veldig uheldig forrige gang jeg var der.... hmmmmmm..... men takk for oppmuntring igjen, Meta :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hanni !!

Nå har jeg lest hele dagboken din :wink: og du verden for en spennende lesning :o

Var jo omtrent som å lese en bok man ikke klarer å legge fra seg :)

Jeg får vel si : GRATULERER SÅ MASSE MED BABY I MAGEN !!

Endelig var det din tur etter mange skuffelser og nederlag, og jeg er så glad på dine vegne.

Selv er jeg helt fersk her inne, og prøver nå å gjøre meg litt kjent med de andre i gruppa mi. Og jeg må si at det er mange forskjellige skjebner her inne, og utrolig artig at dere alle sammen vil dele tanker og følelser med oss andre.

Jeg er bare øve-prøver foreløpig, har jo to små å ta meg av, og det er nok å henge fingrene i med en på 7 mnd og en på 2 år og 7 mnd :o

En er som ingen, og to er som ti !!! Det var det en venninne sa til meg, og det er jaggu meg rett også :ler:

Men jeg har ikke tatt skrekken, og vi kommer nok til å forsøke på en til utpå sommeren, kanskje før. Vi får se hva tiden bringer.......

Og tilslutt, henger meg på de andre her og sier at alle symptomer du har hatt er HELT vanlige, så bare slapp av og nyt graviditeten, for den har du virkelig fortjent :klem:

God klem fra Pludre som bor i noen etasjer under deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest hele dagboka mi, Pludre? Så koselig!!! :klappe:

Takk for veldig koselig hilsen.

huff - i dag har jeg mye å gjøre - men det er ganske morsom jobbing da, så det gjør ikke så veldig mye. Men jeg får vel sette i gang med det jeg skal nå. Måtte bare spise litt. Er visst veldig sulten for tida :wink: Men det gjør meg ingenting om jeg legger på meg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Leste i en gravidebok og tenkte på deg..

Noen gravide har ofte hodepine. Det kan være hormonet progesteron som forårsaker dette. Rikelig med drikke og daglige spaserturer kan hjelpe. Den hodepinen som ikke henger sammen med stress eller muskulære sammen henger, forsvinner som oftest tidlig i svangerskapet.

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å komme på jobben og se at dagboka mi ligger øverst på h-n :ler:

Takk igjen, Meta. Jeg tenkte meg at det var normalt med hodepine, ja. Nå har jeg begynt å fly veldig ofte på do også - men det er jo også normalt. Så jeg trenger vel ikke tenke på at jeg plutselig ikke er gravid likevel :wink:

I dag skal vi på middagsbesøk til venner med beskjed om rødvin til maten. Jeg prøver å finne på noe lurt. Tror sliten/vondt i huet er den jeg skal bruke. Har meldt meg av en jobbtur neste uke fordi jeg hadde ikke klart å lure noen. Jobbtur til utlandet er selvsagt kjipt å avlyse - men jeg orker ikke heller - så jeg er ikke så lei meg. Dessuten har jeg jo nettopp vært i utlandet :P

I dag blir en slitsom arbeidsdag - men etter den er det jo så og si helg for meg. Men må jobbe en del i helga da. Men fredagen skal være fridag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Ville bare si at det er ingen som sier at du MÅ ta GU ved første legesjekk. Hvis alt er greit ellers så trenger det ikke være nødvendig med en sjekk. Min lege sa faktisk at han ikke likte å "romstere" der nede på nygravide damer, og han tok derfor heller ikke celleprøve. Min GU i uke 9 var veldig fort overstått, legen kikket bare såvidt og så var det over. Ingenting å grue seg for! Men dersom du er litt nervøs, så kan du jo be ham om å være ekstra forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Hanni!

Håper du koser deg med graviditeten, og at du får en helt fortreffelig helg sammen med din kjære :kose:

Stor klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...