murmeldyret Skrevet 11. februar 2004 #521 Skrevet 11. februar 2004 Oi :o Så bra nyheter da, og så spennende!!! Gjett om du kommer til å bli gravid nå!!! Nå vet jeg ikke så mye om Pergotime og slike saker. Hormoner? Hvorfor får du det egentlig, for å produsere flere egg? Er det påvist at du produserer lite? Eller er dette noe man gjør bare for å prøve? Mulig du har nevnt det i dagboka di tidligere, men at jeg har misset det (selv om jeg prøver å få med meg alt her...) Klem fra Murmeldyret!
hanni Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #522 Skrevet 12. februar 2004 Ja, jeg håper også på mirakel, meta! Hyggelig at du syntes nyhetene var bra :D Murmeldyret - jeg vet ikke så mye. Men det stimulerer eggproduksjon slik at jeg KAN få produsert flere egg, men det kan også ha ingen effekt. Men dersom det f.eks produseres 2 egg, fordobles jo sjansene. Jeg skal prøve dette for å få en liten dytt på en måte. Legen jeg går til er effektiv i forhold til at jeg ikke har tenkt til å vente så lenge. Han er også veldig optimistisk og tror dette kommer til å gå greit. Det blir spennende dette.
Gjest Mayamor Skrevet 12. februar 2004 #523 Skrevet 12. februar 2004 Gode nyheter ja... :kysse: Pergotime er et hormonpreperat som fremmer eggproduksjon. Den er med på å lage flere og bedre egg... Jeg har tatt to enkle og en dobbel kur med pergotime. Har ingen tro på enkel - så spør om du ikke like gjerne kan ta dobbel med en gang... Jeg gjorde det - og da ble resultatet Andreas... Lykke til, vennen. Klem fra Mayamor :blomst_opp:
hanni Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #524 Skrevet 12. februar 2004 Skjønner ikke helt hva du mener med enkel og dobbel, Mayamor. Jeg forstod det slik at jeg skulle prøve 3 sykluser på rad. Er det da en trippel? hanni
magnhild Skrevet 12. februar 2004 #525 Skrevet 12. februar 2004 Skjønner ikke helt hva du mener med enkel og dobbel, Mayamor. Jeg forstod det slik at jeg skulle prøve 3 sykluser på rad. Er det da en trippel? hanni Tror det er snakk om enkel eller dobbel dose... Eller er jeg helt på tur? Jo mer preparat, jo større sjanse for mange og fiiiine egg?? Dette blir spennende!!!
hanni Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #526 Skrevet 12. februar 2004 To om dagen liksom :o :o :o :o Hørtes da masse ut. Jeg tror i så fall at vi prøver en enkel først. Legen ville jo se åssen jeg reagerer på preparatet. Nå blir jeg snart borte fra KG i en uke Kommer til å få abstinenser. Lurer på når IKM er. Jeg er nå sikker på at EL er over. Tviler sterkt på at vi har truffet denne måneden, men man kan jo alltids håpe. Jeg savner han store solbriller-smileyen, jeg. :enig_animasjon:
Ionaa Skrevet 12. februar 2004 #527 Skrevet 12. februar 2004 Så bra at den egglederen din ikke er tett likevel da Da er det jo gode sjanser for å bli gravid, spesielt med Pergotime. Jeg har et litt snålt forhold til Pergotime jeg da....Pergo er nemlig også en produsent av laminat gulv. Jeg er vokst opp innen byggevarebransjen og pappa fikk et år en reklame-cd fra nettopp Pergo (masse artige sanger på den altså) som heter Pergo Party. Klarer liksom ikke å la være å tenke Pergo Party hver gang jeg hører Pergo time. Men etter at du har blitt gravid så kan det vel kalles for pergo Party, eller hur?? Klem :D
hanni Skrevet 13. februar 2004 Forfatter #528 Skrevet 13. februar 2004 Pergoparty ja.... Jeg setter min lit til at dette ordner seg. Siste dag jeg skriver her på en uke kanskje. Jeg drar i morra på tur. Må rase rundt i dag og fikse litt E111-skjema, handle litt småting osv. Gleder meg fortsatt ikke noe særlig til turen, men jeg regner med at det går bra. Alltid moro å snakke litt språk iallfall Nå sitter jeg og jobber litt på PCen... Lite nytt å fortelle. Jeg venter jo bare på IKM da - som jeg TROR er enten 20/2 eller 21/2 - men det kan også bli litt forskjøvet pga den HSGen tror jeg. Tror EL blei litt flytta nemlig. Men jeg skal oppdatere.
Fibonacci Skrevet 13. februar 2004 #529 Skrevet 13. februar 2004 Hei Hanni, og takk for gratulasjonen i dagboka mi! :-) Så egglederen er helt fin likevel? Så fint, da kan du jo bli gravid hver syklus! JEJ!! Jeg leste forresten noe rart, at hvis man har eggløsning på f.eks. høyre side og høyre eggleder ikke fungerer, kan venstre eggleder fange opp egget!! Det har faktisk skjedd at kvinner med bare en eggstokk og en eggleder (på andre siden) har blitt gravide! Egglederne er veldig bøyelige, og fanger opp signaler fra follikkelen om hvor den befinner seg så den kan fange opp egget når det kommer! Fantastisk. Men dette er jo ikke aktuelt for deg lenger, og med Pergo så blir det drøssevis av fine egg! Lykke til på jobbtur, og med alt sammen. Tenker på deg!
Kaktus Skrevet 13. februar 2004 #530 Skrevet 13. februar 2004 Det var godt å høre at alt var i orden likevel - satser på at det blir fullklaff nå! :-)
bizzy Skrevet 13. februar 2004 #531 Skrevet 13. februar 2004 Så utrolig koselig å lese at de alikevel ikke er noe galt med egglederen din! Krysser fingrene for at Pergo skal få fart i sakene, nå ble jeg utrolig glad på dine vegne Tusen takk for hilsen i boka mi, superkoselig :D GOD HELG
Lilletrollet Skrevet 13. februar 2004 #532 Skrevet 13. februar 2004 Så bra at alt var i orden!! Det var fint å høre! Ha en riktig god helg! Stor klem fra Lilletrollet
hanni Skrevet 14. februar 2004 Forfatter #533 Skrevet 14. februar 2004 Ja, da reiser jeg snart. Oppdatering følger først om en uke Da er det enten testing eller depping Vi håper det beste. Akkurat nå har jeg ømme pupper - men det har jeg altså etter EL. Hadde vært moro om det hadde funka nå før jeg starter på Pergotime. Ha en fin uke alle dagbokskrivere. Gleder meg til å lese i dagbøkene når jeg kommer hjem. Klemmer fra hanni
lillen Skrevet 14. februar 2004 #534 Skrevet 14. februar 2004 Lurer på hvor i verden du skal... Kommer til å savne deg, Hanni... Jeg håper du kommer hjem med gode nyheter! Kommer du neste fredag eller lørdag?? Det passer jo bra med ikm! :D GOD TUR! Gleder meg til du er hjemme!
Gjest Mayamor Skrevet 14. februar 2004 #535 Skrevet 14. februar 2004 Håper du har en fin tur... Kjekt er det jo dersom du slipper pergotime... For min del var det ikke bare bare å ta pergotime... Jeg ble litt rastløs og irritabel merket jeg og andre... :oops: Erfaringen fra andre jenter inne på SG var at det var ikke nok effekt i enkel dossering (1 tablett) - de som ble gravide måtte opp i dobbel (2 tabletter) før de ble gravide. Legen min forordnet 1 tablett i 4 syklusser. Jeg tok istedenfor 2 enkle og 1 dobbel... Enkel i november og desember. Da ringte jeg gynekologen som sa jeg bare kunne ta dobbel dose i januar. Jeg hadde siste mens 7. februar. Gynekologen min sa at det var helt vanlig at det måtte dobbel dose til og at effekten gjerne kom en måned eller to etter endt kur... Akkurat nå orker jeg ikke begynne på pergotime. Venter til Andreas har blitt iallefall 10-12 mnd... Men dersom jeg ikke har blitt gravid innen det: pergotime here I come... Og ja: Det er Pergoparty... Klem fra Mayamor
hanni Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #537 Skrevet 17. februar 2004 Jeg har det fint. Litt slitsomt aa snakke et fremmedspraak hele tida, men det gaar. Ingen symptomer enda, men jeg har heller ikke saa mye haap for denne perioden. Haaper alle har det bra her inne.
jolie Skrevet 17. februar 2004 #538 Skrevet 17. februar 2004 Vi har det bra! :D Og det håper jeg du har og Jeg har vært litt fraværende den siste tiden ja hm.. Men så bra at egglederen var åpen likevel da! Kos deg - wherever you are!
havsulen Skrevet 18. februar 2004 #539 Skrevet 18. februar 2004 Håper du koser deg, hvor du nå enn er... Kom tilbake snart, da. Gjerne med symptomer!
hanni Skrevet 20. februar 2004 Forfatter #540 Skrevet 20. februar 2004 Ingen symptomer enda paa det ene eller det andre bortsett fra spotting i gaar - men ikke i dag. Tror IKM er forskjövet eller at EL kom et par dager seinere enn sist pga HSG. Men vurderer aa teste för fredagsrödvinen i kveld... Pleier aa faa symptomer torsdag morgen...Naa skal jeg hjem til Norge!!!
Fremhevede innlegg