Gå til innhold

hannis dagbok

Fremhevede innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

Enkelte ganger er det bedre å leve lykkelig uvitende.

Men i ditt tillfelle er det da bedre å vite enn å leve ulykkelig uvitende... :wink:

Legevitenskapen har kommet lang etterhvert.

Nå er du inne i systemet - og ting skjer.

TTT = Ting Tar Tid

Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves...

Kunne fortsatt - men du skjønner sikkert tegningen etterhvert... :lol:

Krysser fingrene for snarlig action...

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner da Lukas kom til verden!

Det var trist å høre om prøve-resultatene, men jeg håper virkelig at det ordner seg for dere alikevel. Tenker på deg og ønsker deg alt godt! :trøste:

Klem fra Kipa

Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hvorfor man ikke ser slikt allerede på ultralyden. Hva i alle dager er det de sjekker på UL da?? Trodde jeg visste at alt var ok med meg jeg...

Men det skulle ikke forundre meg om den ene egglederen min også er litt teit, for jeg har jo alltid smerte på samme side ved el. Men det er hver måned, så jeg vet ikke jeg...

Hvor blir det forresten av egget som løsner i din høyre??

Du hadde jo eggløsning! Dør det der inne og forsvinner??

Håper du finner ut av litt av hvert her på nett,

men ikke stol på alt du leser da... :blunke:

Håper du får en fin helg, Hanni!

Kanskje vi snakkes... :kyss:

Skrevet

Hei Hanni, og takk for hilsen i dagboka mi!

Leit å høre om tett eggleder, men nå vet du jo hva som er i veien. Og det skulle ikke være noe hinder for at du kan bli gravid på den andre siden!

Kanskje sædcellene må dresseres til å svømme til venstre??

Lykke til med videre prøving i hvert fall. Det klaffer nok snart, skal du se!!!!

Skrevet

Ville bare innom og se hvordan det står til med deg.. Håper du har det bedre nå!

God helg :)

Klem fra Meta :vinke:

Skrevet

Tusen tusen takk for alle hilsner!!! Det er godt å ha dere som støtte. Nå har jeg vært på seminar i to dager - det var gøy men slitsomt. Endelig helg, jeg skal snart ned til byen og svi av noen penger - og lukke øynene for den ubetalte mobilregninga som jeg heller burde betalt. Hadde kollegaer her på fest i går kveld, det var hyggelig og jeg drakk masse vann sånn at formen er strålende i dag. TRor jeg til og med skal trene i løpet av dagen :D

La Traviata: Vet ikke om cellene kan dresseres akkurat. Men jeg vet iallfall at det er mulig å bli gravid med en eggleder. Det er ikke verdens undergang dette her. Så takk for lykkeønskningene.

Lillen: Jeg vet dessverre ikke hvorfor de ikke ser det på UL - eller forresten... på HsG-røntgen setter de kontrastvæske inn i egglederne, og det er slik de ser det. Det de kan se på UL er om eggposene og alt utapå inni der ser bra ut tror jeg. De kunne jo f. eks se at jeg hadde hatt eggløsning. Det var en litt omfattende sak den HSG-en. To sykepleiere og en røntgenlege til stedet, den ene sykepleieren var egentlig mest omsorgsperson som skulle passe på meg... :wink: Morsomt spørsmål om hvordan egget kommer ned - jeg veit ikke, Lillen :oops: Kanskje ting kommer ned men ikke opp i sånne eggledere? Håper forresten også at vi snakkes.

Kipa: Tusen takk for klem og lykkeønskninger!!!

Mayamor: Du har alltid så kloke ord :blomst_opp: Du har rett. Man kan gjøre veldig mye i dag som man ikke kunne før. Og jeg synes jeg har kommet langt i systemet på veldig kort tid. Så egentlig føler jeg meg ganske trygg - og så er jeg bare 27 år ... må prøve å trøste meg med det.

Kaktus: Jeg skal nok få åpna den egglederen. Og ja, det er godt å vite hvorfor jeg ikke har blitt gravid.

Jolie: Skal prøve å ikke stresse, men nå er det nok enda viktigere for meg å ikke misse en sjanse.... hadde jo EL på høyre side sist, så kanskje denne gangen venstre...? Men da må de leve i 3 dager. For EL i dag og har ikke sett mannen siden onsdag kveld :roll:

Nei, nå må jeg ut av huset. Dere er så søte, jenter! Og jeg har det faktisk bra! Hurra! Lørdag!!!

Skrevet

Hva skal egentlig skje framover?

Har du fått ny time til samtale?

Du må jo få svar...

Skjønner ikke at de kan la deg gå sånn i uvisse.

Hadde du ikke hatt nett, kunne du jo hatt det mye

verre også... :roll: Det burde de tenke på! :evil:

Ha en fin lørdag, vennen!

Skrevet

Jeg ringer Omnia i morra. Rart de ikke har ringt meg, det har jo gått 3 virkedager... Men jeg vil ha svar i morra.

Nå er mannnen endelig hjemme igjen. (og fortsatt el-symptomer, så denne syklusen er visst litt rar - trodde EL var i går)

Skrevet

Tusen takk for hilsen i boken min Hanni! Det gjorde godt :klem2:

Håper du har fått oppløftende beskjed i dag!

Tusen takk for støtte, jeg tenker på deg også, og jeg føler også at vi er i samme båt! Setter umåtelig stor pris på å ha blitt "kjent" med deg :kyss:

Skrevet

Takk, bizzy :blomst: Du er nå god og da :D

I dag ringte jeg Omnia og spurte masse som jeg visste svaret på. De hadde ikke fått papirene fra sykehuset enda, men jeg trassa meg til en time allerede på onsdag. :sjarmor: Jeg skal ringe i morra for sikkerhets skyld, for det er jo et poeng at de har fått bildene fra HSG'en. Men jeg har allerede bedt meg fri fra jobben (Heldigvis har jeg to jobber, så for en gangs skyld gikk det ut over deltidsjobben min og ikke hovedjobben denne gangen....) Hun dama på telefonen mente at jeg trolig skulle i gang med pergotime. Jeg kan egentlig ikke se hensikten i og med at jeg har eggløsning. Pergotime fører vel ikke til mer/oftere EL på venstre side :roll: eller.... Lurer på om mannen skal være med på onsdag. Glemte å spørre om det.

Ellers var helga mi ganske tøff tror jeg - for i natt fikk jeg ikke sove. Derfor er jeg dødssliten nå. Og har masse jobb igjen :evil: Jeg reiser på jobbtur til utlandet lørdag, blir borte en uke. Gruer meg veldig veldig. (Det blir ikke sosialt og gøy, bare slit og mye press ¨på meg) Angrer på at jeg tok dette oppdraget, psyken min er visst ikke helt klar for det, men det er for sent å angre nå... Jeg lurer på om jeg skal se Friends før jeg begynner å jobbe, jeg. Og jeg tror magen min ikke tåler mer kaffe nå, men jeg tar en kopp til også. Har behov for å kose meg litt nå :wink:

Skrevet

En liten hilsen sånn siden det er mandag!

Stor klem fra Lilletrollet

Skrevet

Hei Hanni!

Jeg har ikke vært her på en god stund.

Har nå fått oppdatert meg om den tette egglederen din.

Kipe greier :trøste:

Spent på om de har tenkt å gjøre noe vidre med deg.

Eller om det liksom er greit med en fungerende eggleder.

Jeg har jobbet sammen med ei som ble gravid på tross av en helt tett eggleder, mens den andre var dårlig fungerende. Så IKKE gi opp håpet!

Stor klem fra Murmeldyret!

Skrevet

Hei

Bare innom og ønsker deg en god uke :D Kjedelig med jobbtur, men kanskje det blir bedre enn du tror siden du gruer deg... Håper det!

Og så blir det spennende å høre om legetimen på onsdag. Jeg krysser fingrene for at det er noe fornufrig de har å komme med :tommelsmil:

Meta :vinke:

Skrevet

Legedagen. Skal dit senere. Har tatt meg fri fra jobben i dag. Trente kondis i dag tidlig, men hadde litt rart vondt i magen, så jeg tro hjem. Jeg aner ikke om jeg har hatt eggløsning denne måneden eller når det har vært. Fremdeles litt tegn. Jeg er forvirra. Men jeg holder på å bli forkjøla, så da er jo kroppen ofte litt rar. Nå henger tastaturet mitt seg opp hele tida, så jeg orker ikke å skrive mer nå. Oppdaterer seinere.

Skrevet

Innom for å fortelle at jeg krysser fingrene for oppløftende legebesøk, og masse gode kunnskaper når du kommer hjem.

:P

Og ikke minst god bedring med magen...hva det nå enn er! :-?

Masse stor klem!

Skrevet

OK - forvirrelsens tid er ikke over :o :o :o

Legen sa at - neida - du har nok ingen tett eggleder :o .. er det mulig a??? Han sa at ballongen på kateteret hadde ligget ganske langt til høyre sånn at det kunne være årsaken til at kontrastvæsken ikke gikk inn i høyre eggleder. Han visste ikke sikkert, men ettersom den venstre var så fin-fin, så var det nok trolig slik. Man KUNNE ta laprascopi for å være helt sikker, men han mente at det ikke var nødvendig :wink: jaja.... jeg er jo glad for det da. Først skjønte jeg ikke hva han mente, så han måtte forklare det to ganger. Røntgenlegen sa jo ikkeno til meg om detta - og nå har jeg trodd i en uke at den ene er tett og jeg har spekulert i annenhversykluser og alt mulig :roll: Men det går helt fint, og nå er jeg glad. Jeg har fått Pergotime og skal prøve det neste syklus og inn på UL på dag 12 for å sjekke hvordan jeg reagerer på det. Skal prøve dette i 3 mnd før vi evt går til neste og et mer drastisk skritt :wink: Nå skjer det no, jenter! Jeg KAN jo komme til å produsere mer egg, og da er jo sjansene fordobla - sa legen. :blunke: Gjett om jeg kommer til å tro jeg er gravid hele tida nå da :ler: Det var litt flaut å ikke vite åssen syklusdag jeg er på nå da jeg var hos legen. Men nå vet jeg det (telle telle) dag 19. Tror EL var¨på søndag - men gudene veit....

Dette var dagens hanninytt.

Skrevet

:hoppe: Så bra!!!

Heia eggene!!!

Lage mange!!!

Hanni bli gravid fort!!!

:hoppe:

Skrevet

:kysse:

Alt ordner seg nå!

Jeg ble glad!

Du ble gravid!

Skrevet

Takk for heiing, Magnhild! Og takk for at du ble glad, Lillen. Dere er søte! :blomst_opp:

Skrevet

Dette var jo de beste nyhetene her inne på LENGE!!! Så BRA, Hanni! Nå ordner det seg. Når du kommer igang med Pergo nå, så blir det mirakelbaby på deg også :)

Klem fra Meta :klem2:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...