Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er jeg på nett igjen. Tuusen takk for alle hilsner. Lillen, da du skrev innnlegget over om "er det ingen som sladrer", var han faktisk 2 minutter gammel. Han ble født 12.20 den 21/10. Fødselen varte i over 30 timer - hvis man regner fra rier/begynnende åpning/flat livmorhals. Jeg kan skrive mer om fødselen senere. Orker ikke akkurat nå. Vi var to døgn på sykehuset etter fødselen (ganske kort egentlig) og kom hjem lørdag ettermiddag. De første dagene var veldig slitsomme, men nå gå det veldig fint. Han spiser masse og sover masse. Han er helt fantastisk rett og slett :wink:

Mannen må faktisk jobbe en del, så i dag er andre dagen jeg er alene hjemme med ham, og det går helt fint. Det er jo ikke så vanskelig å mate/skifte bleie og sove litt selv innimellom :wink:

Jeg føler meg som verdens lykkeligste - jeg tror kanskje jeg er det. Dette var verdt all ventingen både før og under graviditeten. Og 30 timer fødsel er snart glemt - dette gjør jeg gjerne igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese! :hjerter:

Og ikke tviler jeg på at han er helt fantastisk heller! :D

Godt å høre fra deg, at du har det bra. Og gleder meg til å høre mer! :hjerter2:

Nyt tiden som er nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni! 30 timer er mye, men absolutt verdt det :Nikke:

Han høres ut som en kjempefin gutt. Så klart er du verdens lykkeligste!

Kos dere videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da...30 timer? :o Regner du med tiden du skrev her også, eller var det 30 timer på sykehuset? :(

Men etter en kort prat med deg igår, skjønner jeg jo at det uansett er verdt det! :hjerte:

GRATULERER! Igjen... :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med lillen 30 timer høres leeeenge ut!! :roll: Men selvfølgelig er det vel verdt det. Godt du skriver at du ville gjort det igjen, så høres det også overkommelig ut :wink:

Høres ut som dere koser dere ja. Syns du er tøff som hadde bare to dager på sykehuset da!

Kos dere masse!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bra med dere!

Hørtes ut som en tøff fødsel, godt det er over og at du har ditt lille nøste nå.

Jeg er også alene på dagen, Sandramannen studerer, så det kan bli slitsomme dager. Men nå snart 2 uker etter fødselen, går det mye lettere.

Bleieskiftene går så det suser, og brystvortene kjennes ikke så vonde ut.

Man må bare lære seg å priortere, skal jeg sove, spise eller dusje.

Men kos er det, samme hvor sliten man er!

Håper vi kan få se et lite bilde av babyen :):Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Legger ikke ut bilde på nettet, Sandra. Når vi har overført bilder til maskina (litt treige), kan jeg evt maile til interesserte.

30 timer - ja, egentlig er vel det litt feil. Men hadde rier med 5 min mellomrom i over 30 timer, og da regner jeg med tida jeg skreiv her også. Jeg vet liksom ikke når man begynner å regne fødsel. Men da vi kom inn klokka 21 på kvelden, var åpningen blitt 3 cm. Vi holdt på med rier/akupunktur/bad hele natta. Klokka 02.30 tok de vannet, for det var ikke gått av seg selv. masse bra rier etter det, men så stoppa alt opp 04.30 ca. Og da ble jeg sendt på vanlig fødeavd - for jeg var så sliten at jeg bare grein og hyperventilerte. Dessuten begynte riaktiviteten å avta, og åpningen var fortsatt bare 5-6 cm. Fikk epidural og ristimulerende, og fikk slappe av en 4-5 timer, spise litt og sånn. Så begynte presstida ca 11.15. Klokka 12.20 var han ute. Litt vanskelig å kjenne riene under epidural, men det gikk bra.

oops - nå våkner han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 timer høres veldig slitsomt ut, men belønningen er jo absolutt verdt det. Håper du bare koser deg med gutten din, og at du får hvilt deg litt innimellom.

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at i fødselsjournalen står det 17 timer - jeg får vel ikke overdrive helt da...

Formen er stigende. Sønnen sover masse og er masse våken annenhver dag. Har visst ingen døgnrytme eller spiserytme enda. Og så er han så varm. Har jo ikkeno klær på seg inne nesten :roll: Men helsefolk sa at vi skulle kjenne i nakken, og der er han jo god og varm hele tida. Samtidig sier de at vi skal kle ham som oss, men da blir han jo alt for varm. Varmblodig type kanskje? :wink:

Nå skal jeg snart stenge denne dagboka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt, XSiljeX - Vurderer å gå inn i en noe mer anonym tilværelse... Vi får se. Tenker på det en dag eller to til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenke nøye på det da hvertfall  :sjenert:  :-) Vil jo gjerne høre hvordan det går med den nye familien på tre..  

Ha en fin dag!  :vinke:

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hanni! Jeg kommer til å savne å følge med deg hvis du stenger dagboka, men jeg forstår deg også.

Ønsker deg all mulig lykke til videre med gutten din uansett! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle stenge dagboken og bli mere anonym,så håper jeg du allikevel stikker innom å forteller litt hvordan det går med prinsen din,og resten av familien selvfølgelig. Vi ønsker å høre hvordan det går med dere vet du!

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer jo til å være på KG uansett dagbok eller ikke. Men nå synes jeg livet går inn i en ny fase, og det passer fint å avslutte dagboka nå. Når jeg eventuelt setter i gang med nr 2, kan det hende jeg åpner en ny en.

Men jeg tror jeg rett og slett takker alle for følget i dagboka mi. Takk for alle hilsner, gode råd og gode ord!

Jeg kommer til å følge dagbøkene til mange av dere fortsatt!

Klem fra hanni :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...