Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Bizzy på en lørdag? :o Har du endelig fått internett hjemme? HURRA! Msn også?

Mye oppe i natt, men sov lenge. Mye kynnere... Ingen tegn på at noe skjer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg igjen :vinke:

Vel.. bare analogt hjemme.., men bredbånd og msn når jeg er med mannen på kontoret :sjarmør: Mye koseligere enn å sitte hjemme!

Søndagsklem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonde og regelmessige kynnere siden i går formiddag. De kommer ca hvert femte minutt og varer kanskje 20-30 sek? Har ikke hatt sånne før. Kjenner de mer i korsryggen også, og så stråler det liksom nedover beina... :roll: Ringte ABC, men de sa at det ikke betydde noe så lenge jeg greidde å sove og fungere. Og det er ikke noe problem. Dessuten avtar det når jeg reiser meg opp...

Men jeg er sliten etter snart et døgn med sånne. Skulle ønske de kunne gå over til å bli rier eller at jeg fikk andre tegn på at det begynner å skje no. Hadde "bestilt" fødsel i helga, men det blei visst ikke no av :sjenert:

Lurer på om jeg skal gå en rask tur for å se om det skjer noe mer. Jeg spyr hvis jeg må drikke en kopp til med sånn bringerbærbladguffe iallfall :sjokk:

Foreldrene mine var innom i går, og de syntes magen hadde sunket mye på to uker siden sist de så meg. Jeg kjenner i tillegg nå bevegelsene veldig annerledes. Han har blant annet flytta seg - akkurat det synes jeg er litt ekkelt.... Men han må jo få holde på der inne :wink: Skulle bare ønske noen kunne få ham tilå skjønne at han skulle ut snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere skal jo ikke være vonde? Eller regelmessige? Det er ikke maserier du har da? Hadde aldri sånne selv, men har forstått det sånn at de sliter en virkelig ut. Huff, får håpe det er full fart på modningen nå, hanni.

Blir spennende dette. Alltid moro når det kommer en liten en til verden. Et lite mirakel.... :hjerte:

Sender masse ((((((((((fødevibber)))))))))) din vei idag!!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kalt det "smertefulle kynnere" på ABC, så jeg tror det kan gjøre vondt - menssmerteaktig for det meste. Men godt mulig det er maserier :roll: Uansett er det ikke ordentlige rier. Håper jeg slipper å gå med sånne i mange dager iallfal. Takk for vibbene, Monja. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk tenkt meg om en runde her inne i ammetåka kan jeg jo fortelle deg at jeg våknet av smerter som du beskriver i 2 tiden på natta dagen før Torstein ble født. Bare to timer etter at jeg våknet gikk vannet og da tok de seg opp i styrke. De varte nok en 20 - 30 sekunder og kom tilslutt med 3 minutters mellomrom. De satt i korsryggen og strålte nedover det ene beinet. Da jeg kom på sykehuset var jeg helt moden og hadde 1 cm åpning, men da slutta også disse smertene. Kjente da ingenting mer før jeg fikk skikkelige rier på natta etter.

Du skal se at det skjer ting snart, hanni!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntring, Monja :wink:

Jeg tror iallfall det skjer noe denne uka. Har hele tida vært overbevist om at det skjer noe før termin...

TRor nok jeg skal gå en tur etterpå, jeg.... Nå må jeg sette meg i sofaen og hvile litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Her begynner det å skje ting :P

Går disse vondtene bort om du dusjer/bader eller tar paracet? Synes det hørtes ut som rier jeg også nemlig...

Håper du snart får skikkelig vondt og kommer igang jeg. Det kan ikke være noe særlig å gå med småvondt over lengre tid virker det som.Det er nok begynnelsen på noe iallefall :klem:

Søren også om du slår meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Tenk om du føder snart! Svoosj! Der drar Hanni på sykehuset og ut spretter en stor (men liten), sterk og frisk gutt! :hjerte:

Håper for din skyld at det skjer noe snart, for det høres ikke godt ut å gå sånn..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen, får håpe du ikke begynner sånn som meg, med latensfase i dagesvis, for det blir man veldig sliten av. Hvordan er det nå?

På sykehuset sa de at noen går sånn i flere uker, det er visst ikke helt uvanlig.. Men hvis man blir enormt sliten kan man bli lagt inn for en "sovekur" bare for å få slappet av litt.

De første maseriene mine var ganske regelmessige, men forandret seg kanskje litt for brått, og ble f.eks. annerledes under bilturen enn når jeg gikk. Andre gang jeg kjente dem var de mye vondere, gikk mer bakover i ryggen og nedover beina, og jeg hadde mer problemer med å puste gjennom dem fordi de var vondere. De var også ganske "hakkete", det steg og sank flere ganger i en rie liksom. Og noen var skitvonde mens andre var greie. De var veldig regelmessige i perioder, men ikke absolutt hele tiden.

Men så lenge det ikke kommer noe blod så har i hvert fall ikke livmormunnen begynt å åpne seg skikkelig. Da brister det ofte noen blodkar. Og om slimproppen går kan det også være et tegn.

Det ble veldig mye om meg her, Hanni, ville bare forklare hvordan maserier var for meg, så du evt. kan "luke dem ut"...

Håper du får slappet av litt før det hele braker løs i hvert fall! Det er ikke noe særlig å gå i fødsel når man er veldig sliten fra før av!

Tenker på deg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... takk for svar, jenter.

Tilde, det blir bedre når jeg dusjer ja. Paracet tør jeg ikke å ta :roll:

Og jeg tror ikke jeg slår deg, dette endres ikke, nemlig. Dessuten vil jeg jo ikke snike i køen

Takk for hilsen; jolie. Hadde vært fint om den store gutten ville finne veien ut snart, ja....

La Traviata. Ja, jeg håper det ikke blir sånn lenge/mange dager med sånne kynnere. Jeg har jo hatt vonde kynnere mer eller mindre i 3 uker, men overhodet ikke slik som dette. De oppfører seg nok som rier, men kan på langt nær være så vonde som rier.... Før har jeg jo syntes det har vart i 5 og 10 minutter om gangen. Og jeg har ikke funnet noe system. Men det høres ut som om maserier er vondere... Takk for all forklaringen. Ikkeno blod eller noe, nei, så da slår jeg meg litt til ro også

Sov noen timer på sofaen nå og trodde de hadde gått litt over, men nå er de tilbake igjen - kjenner mest i korsryggen nå... Varer kort, men må være relativt regelmessige. Jeg skal definitivt gå en tur nå, men jeg skal bare få ungen til å sparke litt først. Av og til vil jeg vite at han er der og har det bra før jeg gjør noe fysisk :roll: Hønemor? Jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskning, men jeg tror det er ønsketenkning å tro at fødselen er i gang :roll: Her er det ingen endring, men gikk bare kort tur. I starten kom kynnerne regelmessig selv om jeg gikk, men så ble de borte igjen. Men nå er de tilbake. Skal vaske litt klær og bake litt. Men først spise litt lunsj. Jaja, dagen går da på et vis. Jeg har det ikke vondt altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe nytt - kynnerne kommer og går. Lurer på om de er litt vondere nå enn før i dag, men jeg tror det er litt varierende...

Takk for lykkeønsking, Madden :wink:

Jeg begynner å bli litt sliten - dette ble en litt teit dag. Nå skal jeg bake boller :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på deg, Hanni...

Håper virkelig at du slipper å gå slik lenge. Og det aller beste hadde vært om det var fødselen, som er i gang nå! :-) Hvis ikke må det jo gå over snart? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å gå sånn ja.. Synd at de ikke bare kan sprette ut uten så mye om og men.. Får håpe det skjer noe mer snart da!!! Jeg krysser fingrene og ønsker deg lykke til!

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Det gav seg ikke i løpet av kvelden i går. Ringte føden til slutt fordi bevegelsene til ungen kjentes så annerledes ut, og så lite :roll: Kanskje ikke så rart da, når magen er steinhard av kynnere hele tida :wink: Men jeg mistenkte at han måtte ha vridd seg rundt fordi jeg kjente spark på høyre side og ikke på venstre som jeg hadde gjort siden juli/august. Så jeg var redd for at hodet kanskje ikke var festa likevel. Iallfall fikk jeg komme opp en tur.

Først tok jeg meg et bad, og da forsvant kynnerne faktisk - for første gang på et døgn - så det bekrefta jo at det var kynnere. I tillegg rakk slimproppen å gå før vi kom oss på sykehuset - så et eller annet skjer. Selv om jeg vet at slimpropp ikke trenger bety noe.

PÅ sykehuset fant de ut at han HAR snudd seg, men hodet er fortsatt godt festa. Jeg lå med sånn måler en stund, og ungen har det helt fint. I tillegg målte de at jeg hadde regelmessige sammentrekninger hvert 5. minutt - og da kjente jeg det nesten ikke selv en gang :o

De tok ingen GU eller noe. Helt tydelig at det er kynnere/maserier jeg har og ikke noe ordentlig. Har hatt en slitsom natt, tror ikke jeg har sovet så mye - men litt har jeg nok sovet innimellom. Jeg greier ikke helt å vurdere om smertene øker....det er litt dumt. Men jeg skjønner vel godt når det er ordentlige rier, tenker jeg. Jeg håper at kynnerne går over til å bli det og ikke til å bare gå over. Har vært sånn i 2 døgn nå. JM mente at jeg nok hadde en ganske lang modningsfase, og at alle tingene var veldig positive. Vi får se utover dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...