Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, takk, Lilletrollet. Og ja - Monja, jeg nyter sjokoladen min :sjarmor:

Ikkeno nytt i dag heller. Sov kjempelenge til å være meg, og til å ha sovet masse på dagen i går. Fatter ikke hva som går av superhanni som nesten ikke trenger søvn :klø:

I dag skal jeg ut på shopping med venninne, og så tenkte jeg å kaste meg over litt husarbeid i ettermiddag. Badet MÅ vaskes nå :husarbeid:

Mannen jobber så utrolig mye for tida for å "kjøpe" seg tid til lillesønnen kommer - så jeg må nesten gjøre sånne ting. Men det er greit også - for jeg liker å ha noe å gjøre.

I dag var jeg flink og tok på støttestrømpene mine - tredje gangen jeg har dem på - men JAMMEN klarte den ene å rakne da jeg tok på, selv om jeg ikke har negler. :murvegg: Og de er jo ikke direkte billige de strømpene heller. Heldigvis var det strømpa jeg hadde på ikke-åreknutebeinet - så jeg pensla på neglelakk. Så får det bare være at kompresjonen ikke er så god der som på den andre strømpa. Irriterende iallfall :evil:

Nå er jeg sulten, har ikke spist frokost enda. Det får vi finne en løsning på nå tror jeg. :danse:

Altså, status hos hanni: Ganske blid og fornøyd uten et eneste fødselstegn, men så er det også 15 dager til termin da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager er ikke så mye...

Hva om du setter opp en mini-plan, der du har 15 ting du "må" gjøre f eks vaske en dør, vaske en list, bake boller, bake rundstykker, sende et postkort, ha en msn-date m.m.

Kanskje dagene går radig da?

Jeg er så redd for at du skal bli utålmodig pga hva legen har sagt om at han tror du føder før tiden... Man tror jo gjerne på leger, men det er så frustrerende hvis de tar feil...ihvertfall i denne saken :roll:

Jeg håper på det beste for deg... :klem:

Og raskeste... :P

Hva er støttestrømper? :oops:

Det har jeg lurt på i noen dager nå...

God klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jordmor som har sagt det med før tida - men sist gang ville hu ikke si noe mer om det da vi prøvde å fiske.

Jeg sa det til legen i går at jeg håpe han kom før 28. Og da svarte han "Ja, det er jo lov å håpe"...hehe - så jeg bør vel kanskje innstille meg på litt venting snart, ja.

Støttestrømper er medisinske strømper med kompresjon eller trykk. De er stramme og ganske vanskelige å få på, men det er ikke vondt å ha de på. Jeg går med lårstrømper, sånne stockings nesten, med silikonkant øverst. De ser ut som vanlige strømper. Og de hjelper for blodgjennomstrømningen i beina. Når man har åreknuter, bør man gå med sånne strømper. Men de koster fra 300-500 kroner paret, og da kan du tenke deg at det er ganske frustrerende når de går istykker etter en gang. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente også at jeg hadde bra fødekropp - høy og slank. Og i forhold til meg og mannnens størrelse var det riktig å forvente stort barn. Og det gjør jeg jo også.  

Dette tror jeg stemmer! Jeg er 1.79 høy og veldig slank nå. (Var litt rundere da lillemor kom til, men hadde jo lagt på meg 20 kg så...)

Jeg holdt meg i form hele sv.skapet og var på skolen til dagen før termin, (for da fødte jeg!)

Fødselen tok ca 5 timer fra første ri, og selv om jeg hadde den kanondigre magen, kom ei lita tulle på 3370 g og 50 cm ut.

Jordmora sa til meg at høye og slanke kvinner gjerne hadde kjappe og enkle fødsler!

Håper du får noen fine dager fremover, og lykke til når det bærer løs. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen ikke lenge igjen nå! :rosasmil:

Kjempespennde!

Får man kjøpt disse støttestrømpene på apotek eller? Jeg tipper jeg også må bruke det etterhvert... :sjenert:

Kos deg med sjokolade og ta det med ro den siste tiden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med at høye slanke kvinner har lettere fødsler??? Jada jeg er jo slank, men på mine 163 cm. kommer jeg vel aldri til å bli ferdig jeg da!!! :hakeslepp::tunge1:

Nei, vil ikke høre på dette jeg, min mor er da kortere enn meg og har hatt fire lette fødsler så jeg krysser fingre for at det er arvelig!!

Det ble mye om meg og lite om hanni :oops:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Jeg har kjøpt masse klær i dag på øyemål..... aner jo ikke åssen jeg ser ut uten magen... :ler: Vi får se om de passer. Litt vel bråkjekt å kjøpe bukse kanskje, men.... :sjarmor:

Ellers var jeg i byen i 4,5 timer.. Ganske sliten etterpå, ja. Men jeg har vaska badet i ettermiddag likevel.

Nå lurer jeg på om jeg skal ut å kjøpe godteri, men jeg får jo halsbrann av det, så jeg bør kanskje la være :roll:

Elllers lite å fortelle. Mannen ser landskamp, og det gidder jeg ikke.

Støttestrømper kjøpes på apoteket, ja, Murmel. Men en dyr fornøyelse altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, som du står på! :o :klappe:

Du er jaggu meg sporty! :Nikke:

Blir nesten litt flau på mine egne vegne... :flau:

Angående det med koffein, så er jeg nok litt hysterisk... :wink: Men jeg leste at koffein øker sjansen for spontan-abort, og jeg er jo livredd for det! :-?

Gjør alt jeg orker for å være aller sunnest nå i første trimester... :ler2:Men julebrus må jeg ha...

14 dager nå! Jej! :klappe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for applausen, lillen. :klem2:

Slitsom natt igjen. Mye til dels vonde kynnere - men sov noen timer på morgenkvisten. Kynnere kommer og går nå, men er bare bittelitt vonde. Jeg vil ha skikkelig vondt nå, jeg :eeeh:

Brukte så mye penger i går at i dag skal jeg holde meg langt unna butikker. Men en liten tur på kafe må jeg jo unne meg da :danse:

Vurderer husvask og litt jobbing, studentjobbing i dag. Blir litt gal av å sløve foran tv'n som jeg har gjort litt vel mye av i det siste. :sjokk:

TRor ikke nå at det skjer noe med det aller første igjen... de kynnerne er bare tull og tøys og jeg venner meg så mye til kynnervondt at jeg egentlig nesten ikke kjenner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni, og takk for oppmuntring i dagboka mi! :-)

Teit med dårlig natt, det blir en del av dem på slutten! En lang varm dusj eller bad før leggetid kan roe ned livmoren, det lærte jeg på sykehuset. I hvert fall når det bare er kynnere eller maserier. Hvis det er ordentlige rier går de nemlig ikke over av varme bad o.l., da kan de istedet ta seg opp og bli kraftigere etterpå. Det er mye jeg ikke visste for noen dager siden!

Blir mye TV-titting på meg også nå for tiden, men i dag har ikke boksen vært skrudd på (enda)! Har ikke noe særlig å finne på, bortsett fra å slappe av. Og dra på svangerskapskurs i kveld.

Håper du slipper mye kynnervondt i dag og blir fort ferdig med vask og jobbing så du får kost deg litt!

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Er her jeg!

Kjøpe klær på øyemål...hi hi :tunge1:

Kjenner meg ellers godt igjen i det du skriver her, masse kynnere,dårlig søvn og kjedelig hjemme... Må applaudere om du får gjort masse jobbing i dag da.Jeg er altfor tiltaksløs...Men jeg har en liten plan om å lage eplekake,-om jeg gidder liksom.. Men røde og rosa babyklær skal få seg en tur i vaskemaskinen da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Så dumt at du skal sove så sårlig, men du kan kanskje trøste deg med at vinde kynnere ofte eret tegn på at det ikke er så lenge igjen!

Synes du er veldig flink som har tenkt til å rydde og vaske! Jeg orker ikke det jeg :oops:

Så deilig at du fikk kjøpr deg noen nye klær! Jeg er så spent på om jeg går ned etterhvert eller om jeg forblir her oppe på 25 kg over, at jeg netsen må vente litt. Men jeg var veldig fristet til å kjøpe en kjempefin kjole fra NoaNoa her om dagen, men den ble litt for dyr å sjanse på.

Gleder meg til å bruke de gamle klærne mine også, det er jo år og dag siden jeg brukte de sist, så de kjennes jo nesten litt nye ut igjen.

Håper du får en fin dag hanni :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen plagg i januar i fjor ja, som jeg også gleder meg til å kanskje skulle kunne bruke igjen snart....Fikk jo ikke brukt de så mye før magen begynte å komme.

Foreløpig har jeg ikke gjort noe. Lille sønnen presser så hardt oppi ribbeina mine på høyre side. Jeg har vært på kafe og tatt en kaffe da, og lest ut boka mi :wink: Men nå tenkte jeg å jobbe litt, så spise litt og så blir det nok litt soving :sove:

I dag kjenner jeg mye rart - så jeg får håpe at det er et godt tegn. Argh...nå kommer halsbrannen igjen. Kaffe + appelsinjuice var ingen lur kombinasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså du venter og venter. Er du litt utålmodig nå?

Skjønner godt at det er kjedelig å være hjemme sånn litt uten mål og mening. Kanskje du kunne bruke tiden på de tingene du ikke får så god anledning til når bebissen er kommet? Sånn siste tid på "egenhånd". Gjøre koselige ting for deg selv, ikke bare husarbeid og studering. Lett for meg å si da....... Om du kjeder deg veldig kan du jo komme på seminar i helga :hoho:

Får håpe det ikke drøyer altfor lenge da, og at du fortsatt er i god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, anonyma. Jeg tror nok ikke jeg kommer på noe seminar i helga, nei, men dere får stå på :wink:

I natt har jeg hatt mye mensvondt og kynnere. Han presser på i alle retninger inni magen.... Jeg tror han vil ut snart, men jeg er litt usikker på om han har skjønt det selv :roll: Han vet sikkert ikke sitt eget beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skjønner det nok skal du se, bare gi ham litt tid! Når babyen kaver så mye rundt så innbiller jeg meg at hodet kommer enda lenger ned mot livmormunnen, og det kan jo i sin tur bidra til at noe skjer.

Det er fint med nye klær! Tenk så deilig når du kan hive alle mammaklærne ut av skapet og jumpe inn i de nye stilige klærne! Til og med gamle klær føles sikkert nye igjen!

Jeg lurte på om jeg skulle prøve å følge moten allerede nå og kjøpe en poncho, den må vel passe til tross for magen? Hvis det er en stor størrelse?

Håper ikke nattevondtene gjør at dagen din blir for ille. Uansett må du slappe masse av og kose deg, det fortjener du!

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi sees på sykehuset i helgen da hanni.

Jeg vil gjeeeeeerne føde i helgen!

Håper du får hvilt deg litt i løpet av dagen hvis du kjenner deg sliten etter natten.

(((((((((((((((((fødevibber)))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Høres jo litt positivt ut med mens smertene, ikke det at jeg kan dette, men utifra hva som skrives i andre "ventebøker" er jo det et tegn på at ting nermer seg :sjenert: Håper det er tilfelle for deg slik at du slipper å vente så mye lenger på lille prinsen :Nikke:

Håper du har en fin og modnende helg :wink:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...