Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Frryktelig labil for tida, gitt. Stakkars mannen min :-?

Stille og rolig hjemme nå. Mannen ser kamp på pub og får lov å drikke øl også, for jeg tror ikke det skjer noe med det første.

Men snart bør det skje noe da. Han presser veldig nedover i dag. Alle bukser strammer, og av og til føles det som om hodet er på vei ut... :o Pussig. Lite vonde kynnere i dag, eller så er jeg så vant til de at jeg ikke merker dem lenger...

Har begynt å pakke denne bagen endelig da - vasker litt mer av babytøyet nå. Men det meste har vi arva av noen venner, og det var jo rent og pent da vi fikk det. Trenger vel ikke vaske det da? Eller er det andre folks bakterieflora og dermed må det vaskes? Håper vi får en del nytt tøy også. Har kjøpt veldig lite faktisk...

Bortsett fra litt tøy mangler vi egentlig bare bleier nå - men det synes jeg er litt flaut å gå å kjøpe før ungen er født....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hanni!

Fint å ha bagen klar, da føler meg seg litt mer rolig med tanke på hvis noe skjer.. Tror ikke man behøver å vaske brukte klær, de er jo så godt vaska fra før at alle kjemikalier forlengst burde være borte. Jeg har ikke gjort det med mine brukte babyklær, bare med sengetøyet av en eller annen grunn.

Høres lovende ut at han presser nedover, han har skjønt hvilken vei han skal ut i hvert fall!

En bra begynnelse.

Ikke la mannen din drikke for mye øl da... I tilfelle?

Ha en fortsatt god helg, vennen!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen er ganske klar nå, ja. Ellers er det lite nytt. Vondt å gå tur i dag - masse vonde kynnere og en stund etterpå, men ikke vondt nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonde kynnere utover kvelden i går. Lå i to-tre timer før jeg fikk sove på natta. Da jeg våkna klokka 5, var jeg overraska over at jeg ikke hadde rier :roll: . Utrolig hva man kan innbille seg. Men plutselig fikk jeg skikkelig vondt en gang og så en gang til - i siden liksom, og litt i ryggen.... Sto opp og rusla litt rundt for å sjekke om det kom da også (har lest at kynnere går over når man ikke ligger, men at rier ikke gjør det) - men selvsagt: ingenting. La meg igjen, så en gang til. Og det var det. Nå har jeg ikke kjent noe siden klokka 05.30 i dag.

TRor jeg skal gå en tur etterpå og se om det skjer noe da. Får litt vondt hver gang jeg begynner å gjøre noe annet enn å ligge/sitte - men bare litt. Lurer på hva de to-tre smertene på morgenen var :-?

Dette her kan man jo bli litt sprø av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende hanni!

Det høres jo ut som noe er på gang!

Bridget Jones fikk sin lille i natt, hun hadde termin samme dag som meg. Det er uansett ikke så lenge igjen nå!

Håper du får en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet - holder på å bli sprø selv. :-?

Men dette er spennende! Det begynner jo å nærme seg termin for deg også nå!

Kanskje det blir baby snart?

:babysmokk:

:hoppe::hoppe::hoppe:

Håper du får slappet av litt mellom hver gang dette står på, da. Ha det bra så lenge :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjer det ingenting iallfall. Gikk en liten tur i stad bare - får vondt når jeg går, men nå er det bare sånn konstant murring etterpå. Ringte føden for å spørre litt om det jeg kjente i dag tidlig. Og de sa at vondter er bare vondter så lenge de ikke er regelmessige. Trenger ikke å bety noenting.... :roll:

Skal slappe av litt nå, spise litt lunsj. og så har jeg fått penger i dag, så jeg skal tilbyen en tur. Fikk litt lite penger synes jeg da, men :roll: Må sjekke opp det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende..... :hoppe:

Må sende litt ((((((((((fødevibber)))))))))) hit også.

Et tips - når du skal kjøpe bleier (om dere skal bruke Libero) - ikke kjøp Libero Newborn, men Libero Mini (3 - 6 kg). Vi kjøpte Newborn og brukte kanskje 10 bleier før vi måtte bytte til Mini. Så vi måtte gi bort over en halv pakke..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å skje litt hanni!! Håper at det går raskt nå..skjønner at du begynner å bli litt utålmodig!!

Sender over masse <<<<<<FØDEVIBBER>>>>>> jeg også!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet hele natta. Bra det altså, men i natt kom det ingen smerter, og det vil jeg egentlig at det skal gjøre.... Skal til legen i dag for størrelseskontroll/UL av beibien :roll: (Da de satte opp timen til meg, trodde jeg at jeg ikke skulle få bruk for den, at jeg skulle føde før... OK, Hanni, du har termin 28/10!!! :klaske: )

Jeg er spent på hva de sier om evt igangsetting etter termindato. I dag føles det som om han har tenkt til å bli boende der svært lenge til :klø:

Jeg skal spørre legen om det med å gå turer. Får konstante og vonde kynnere når jeg går, men jeg presser meg til å gå likevel. Jordmor sa jeg ikke skulle gjøre det - eller at jeg skulle gjøre det som var behagelig for meg. Men jeg lurer på om det er farlig? man SKAL jo trimme den siste tida... :-?

Jeg går iallfall bort til legen etterpå (30 min gåtur)

Nei, nå vet jeg ikke mer å skrive om. Takk for hilsner her inne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni!

Hvordan gikk det hos legen? Følger spent med deg, vet du. :-)

Jeg tror det er veldig bra å holde seg i form fram til fødselen, men det er nok ikke bra hvis du sliter deg fullstendig ut! Slapp av mye innimellom aktivitetene i hvert fall. Har hørt at f.eks. løping i trapper o.l. kan fremprovosere "maserier", som ikke er effektive i fødselen, bare veldig plagsomme. Og så bruker man masse krefter i fødselsarbeidet på ingenting.

Men vanlige turer burde ikke være farlig? Får du veldig vondt så ta det heller litt roligere.

Ønsker deg en fin dag! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo synes du er ganske moden, siden de trodde du skulle føde før denne dagen! :o :klappe:

Venter spent på oppdatering...

Håper du får gode nyheter! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo synes du er ganske moden, siden de trodde du skulle føde før denne dagen! :o :klappe:

Venter spent på oppdatering...

Håper du får gode nyheter! :Nikke:

Je å :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg spent på hva de sa! :hoppe:

Jeg var hos jordmoren i dag, men får ikke time på Ullevål før 22. oktober.

Må nok smøre meg ennå mer med tålmodighet.

Ser ut som det kommer baby hos deg før meg :ler:

Håper du fikk noen bra svar hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, Silje :ler:

Nei, legen sa egentlig ikke så mye - men avfeide legebekymring om stort barn iallfall. Han anslo 4500, men sa han kunne ta feil. Han mente iallfall at det ikke var noen rekordstor unge, "men litt tjukk" som han sa :wink:

Men det er heeelt greit. Bare han er under 5 kilo så er jeg glad :danse:

Ellers sa han at det ikke kom til å bli snakk om igangsetting, og egentlig er jeg glad for det. Vil fikse sjøl. Har hørt at det er mye bedre også :enig_animasjon:

Han mente også at jeg hadde bra fødekropp - høy og slank. Og i forhold til meg og mannnens størrelse var det riktig å forvente stort barn. Og det gjør jeg jo også.

Gikk en tur på kafe etterpå med venninne, og så blei jeg fryktelig sliten. Og da jeg kom hjem, sov jeg på sofaen i to timer. Og konstante menssmerter gav seg liksom ikke. Men nå er det borte - bare vanlige kynnere.

Ungen hadde det bra i magen forresten, masse fostervann og bra aktivitet på ham. DET sa legen, var det viktigste.

Jeg skal til jordmor neste gang 21/10, om litt over en uke. Da er det akkurat en uke til termin. Men jeg tror faktisk at han kommer før det.... jeg er teit som tror det, men jeg føler meg så "klar" liksom.

Nå skal jeg ut og gå en tur igjen. Spurte legen om smerter ved gåing, og han sa jeg måtte bruke hue. Dessverre er jeg veldig flink til å presse meg sjøl, og skjønner ikke alltid helt hvor grensa går - så det er faktisk ikke så lett. Men han bekrefta at det ikke var farlig iallfall. Jeg tenker litt sånn: Vondt er bra - LITT naiv kanskje :klaske:

jaja - da var det vel ikke mer å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neivel, lov å spørre :tunge1:

Bra du har blitt beroliget angående størrelsen da. Blir nok en flott flott babis akkurat passe stor. :Nikke:

Hanni er veldig flink til å gå tur og skal trene, Silje er veldig flink til å spise sjokolade i sofa'n. :oops: Får nesten dårlig samvittighet av å lese inne her... :roll:

Hipp hurra for baby som har det bra i magen til Hanni, snart kommer han ut for å hilse på!!

Ha en fin kveld :vinke:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst. jeg har også spist en del sjokkis i dag, altså. Spiser litt hver dag, og når jeg hørte at han ikke blei 5 kilo, var det første jeg tenkte: Ja, men da kan jeg jo spise mer sjokolade da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...