lillen Skrevet 25. september 2004 #1021 Del Skrevet 25. september 2004 Håper det blir en koselig helg hos svigers, og at du føler deg fri til å slappe av så mye du behøver. Angående de kroppskommentarene, så er jeg enig i at de var litt på kanten... :o Har du virkelig mye større mage enn alle andre, eller er det bare de som slenger med leppa som ikke har sett en høygravid før? Tenker på deg, Hanni :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 27. september 2004 Forfatter #1022 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har ikke så stor mage, Lillen. Synes ikke det selv iallfall. Takk for hilsner, Lillen, Kaktus og Sandra. Ca en måned til termin nå. Oppdatering fra helga: Det ble ingen tur til svigers i helga. Vi dro innom sykehuset på lørdag pga det ene beinet mitt var ekstra hovent før helga. De ville sjekke det på sykehuset. Og vips var det mistanke om blodpropp og plassering i rullestol :o De tok masse undersøkelser, blant annet UL av beina mine, men fant ikke noen grunn til å sette meg på blodfortynnende medisiner. Men de fant noen "usikre" funn, så jeg skal tilbake på kontroll/ny UL av beina i morra etter ordinær svangerskapskontroll. Det hele var ganske skummelt, synes jeg. Jeg ble bare sendt hjem lørdag med beskjed om å leve som normalt. Men jeg sitter en del med beina opp nå, og prøver å ikke stresse noe særlig. (hadde et NOE høyt tempo forrige uke - det kan bare skyldes det også...) Jeg har liksom vært rolig hele svangerskapet og svært lite bekymra for ting, men jeg skal innrømme at jeg er ganske redd nå. Jeg må jo bare stole på at sykehuset tar riktige beslutninger, men jeg er litt stressa. Skal ringe på resultatet av noen blodprøver etterpå. Og så får dere krysse fingre for meg i morgen, dere som er innom her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 27. september 2004 #1023 Del Skrevet 27. september 2004 :o Huff så skummelt :trøste: Håper du får god oppfølgning og at det viser seg å være ufarlig Tenker på deg!!! Stooooooor knuseklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 27. september 2004 Forfatter #1024 Del Skrevet 27. september 2004 Takk, Bizzy. Fikk nettopp svar på siste blodprøver. "Forhøyede verdier, men jeg vet ikke hva det betyr" sa jordmor. Jeg spurte om jeg skulle passe på noe spesielt eller være bekymra. Men da sa hu at jeg ikke skulle uroe meg.... Jeg skulle ønske det var i morgen nå, dettte er ikke noe gøy. Må rusle ut en tur i finværet - blir gal av å sitte inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 27. september 2004 #1025 Del Skrevet 27. september 2004 Hvordan går det med beinet ditt nå? Håper ting har roet seg.. Tenker på deg! :trøste: Ikke noe gøy når ikke leger/jordmødre vet hva som foregår, selv om det helt sikkert ikke er noe farlig! Sikkert lurt å ta det rolig og ligge med beina høyt. Les en god bok og tenk på noe annet hvis det går.. Hold oss oppdatert da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. september 2004 #1026 Del Skrevet 27. september 2004 :trøste: Huffameg...dette var ikke moro!! Håper at det går bra med deg..og at du får gode nyheter i dag! Skal krysse fingrene for deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. september 2004 #1027 Del Skrevet 27. september 2004 Det var ikke gøy nei... Tenk å fortelle deg om "usikre funn", og si: "Vi sees tirsdag, ha det så bra så lenge!" :o Ikke morsom med usikre ting, uansett... Da krysser jeg fingre for morgendagen! Og jeg hper du får skrevet her inne utpå dagen... Tenkertenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 27. september 2004 Forfatter #1028 Del Skrevet 27. september 2004 Ordinær jordmoravtale klokka 08 i morra, og time på svangerskapspoliklinkikken klokka 11. Regner med at det går bra. Er i så fall kanskje på nett på ettermiddagen igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 28. september 2004 #1029 Del Skrevet 28. september 2004 Nei, det er ikke noe gøy å gå rundt og være usikker på hva som skjer :trøste: Håper du får noen fornuftige svar i morgen, så du kan stikke innom KG og berolige oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 29. september 2004 #1030 Del Skrevet 29. september 2004 Håper det går bra med deg Hanni?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 29. september 2004 #1031 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg håper virkelig du dukker opp igjen her snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 29. september 2004 Forfatter #1032 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg er her Rapport fra gårsdagen - langt Jordmortime klokka 0800. Positivt stort sett. Det jeg trodde var luftsmerter :oops: , identifiserte hun som litt smertefulle kynnere/sammentrekninger. Jeg fikk beskjed om å følge med på det, og være i ro en uke før jeg evt "kunne la det stå til" Jeg er 36 uker på vei nå, og man får ikke føde på ABC før uke 37. Jeg er bare litt usikker på hva jeg skal følge med på. Har lagt ut en tråd på Graviditet, så hvis det er noen eksperter innom her, er jeg takknemlig for råd. Ellers var hodet godt festa Og det var egentlig slik jeg hadde trodd. Jordmor mente altså at det kanskje kunne skje noe før termin, og det er egentlig helt OK for meg, men jeg får la være å tenke for mye på det. Ellers hadde jeg litt høyt blodtrykk og svake tegn på UVI i urinen (men ingen symptomer ellers) - så hele meg er nok litt i ulage for tida. Klokka 11 hadde jeg time på svangerskapspoliklinikk hos lege. Hu undersøkte beina mine og henviste meg til ny UL av venstrebeinet + nye blodprøver. Det jeg er litt sur for i ettertid, er at hu hadde turnuskandidat med seg, og virka litt mer opptatt av å forklare ham enn å berolige meg :evil: Så skulle hu absolutt ta ny UL av babyen " for å gjøre noe koselig" som hu sa. Jeg ville egentlig ikke, for vi har hatt UL 3 ganger allerede, og jeg skjønte ikke helt vitsen- men klarte ikke helt å protestere. Jeg hadde jo fått vite av JM at alt var bra med ungen. Jeg tror faktisk at hovedgrunnen til at hu ville gjøre det, var for å vise turnuskandidaten :evil: For underveis da snakka hu bare til ham, og ikke til meg - viste ham ting og sånn. HU målte slik de gjorde sist, og kom til en annen konklusjon enn ved UL for fem uker siden: HU sa han var veldig stor (Kryssa på "abnorm" på skjemaet) - 30% over normalen. Hu anslo fødevekt til ca 5 kg og sa at dette måtte følges opp. I tillegg følte jeg at hu anklaga MEG litt for at ungen var stor "Spiser du mye sukker, eller" sa hu. Jeg stilte spørsmål ved at målingene viste så ulikt nå og for 5 uker siden, og det besvarte hu med "Ja, jeg synes da jeg var ganske nøyaktig nå". Så med en ny bekymring gikk jeg ut for å vente på UL-røntgen av beinet. Det hadde ingen bestilt til meg, så jeg ble henvist til akuttmottaket. Der ble jeg sittende alene å vente fra 11.45 til 16.45!!!! Halv fem kom de og tilbød seng, men da skulle jeg jo inn snart. (I mellomtiden hadde jeg vært innom resepsjonen sånn halvveis i ventetida og vært litt hysterisk, da ble de iallfall mer oppmerksomme på meg) Selve undersøkesen gikk greit, de fant ikke noe nytt - men jeg var fullstendig utslitt og sleit veldig med å konsentrere meg om å skjønne alt legen sa. Jeg skal ringe til sykehuset senere i dag og sjekke at alt er OK. Jeg må ordne sykemelding også. Ganske nøyaktig var jeg 10 timer på sykehuset i går. Det var vel ikke akkurat det JM mente med at jeg skulle holde meg i ro og slappe av Våkna klokka 3 i natt av en dritvondt kynner, og har ikke sovet siden. Har heller ikke hatt noen vonde kynnere siden da, så det er jo fint. Dette ble lang rapport. Men altså: Nå har jeg det bra og slapper av hjemme. Takk for hilsner dere som har lagt igjen det i boka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. september 2004 #1033 Del Skrevet 29. september 2004 Ojda, det var litt av en dag. Skjønner at det var slitsomt. Men det er vel bedre at de faktisk sender deg til undersøkelse enn av de bare avfeier det som "ikke noe å bry seg om, det går sikkert greit". Du blir sykmeldt fra nå av? Da får du jo tid til å ta det med ro og bare stulle med deg selv. Ha en fin dag. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 29. september 2004 Forfatter #1034 Del Skrevet 29. september 2004 Er selvsagt glad for at de tar det såpass alvorlig. Men jeg ringte svangerskapspolikl. nå for å få endelig bekrefta at det IKKE er påvist blodpropp. Og de spurte bare om "hva sa røntgen/UL-legen i går" - og jeg var jo på den undersøkelsen etter 9 timer på Ullevål og ikke helt ved mine fulle fem - ville bare hjem, så selv om han sa at han ikke fant noe, vil jeg vite at det er helt helt utelukka. Jeg vil ha det bekrefta fra legen jeg var hos i går formiddag. TRassa meg til ny time der på fredag. Ellers må jeg visst kontakte fastlege for sykemelding, og nå orker jeg ikke flere kontroller og forklaringer - så nå skal jeg få fastlegen til å kontakte Ullevål og få infoen hun trenger derfra for å skrive sykemeldingen. Jeg har sendt en tekstmelding til jobben og advart om sykemelding rett over ferien nå. Så må jeg få ordna litt praktiske ting, men det kan mannen ta seg av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 29. september 2004 #1035 Del Skrevet 29. september 2004 Stakkars deg, som satt så lenge og venta på sykehuset! Makan!!! :evil: Bra at det ikke er noe alvorlig, men de kunne godt behandle deg litt bedre synes jeg, du er jo høygravid... Heldiggris som har hodet festa, da behøver du ikke tenke på hva du skal gjøre hvis vannet går i hvert fall (bortsett fra å ringe mannen og sykehuset?). Lillegutten min vil ikke feste seg han... Så frekt av jordmoren å påstå at du har spist for mye sukker! Jeg hadde blitt drit forbanna jeg, tror jeg... Var ikke både du og mannen din store når dere ble født da? Arv har MYE å si på den fronten, det er jeg ikke i tvil om. Jeg har ikke akkurat spist så lite sukker i hvert fall, (godtesug fra omtrent når kvalmen gikk over) og jordmor mente fødselsvekta på babyen ville være mellom 3,5 og 4 et sted, i hvert fall ikke over 4 kg. Både jeg og mannen var under 3,5 kg da vi ble født. Men jeg har lagt på meg 17 kilo, så jeg må nok slite for å bli kvitt det lille ekstra... Håper det ordner seg med sykmelding så du får slappe godt av nå den siste tida. Og når det gjelder vonde kynnere og andre murringer, så har jeg hatt det sånn en god stund nå, men lært meg at det bare er "bøll"... Jeg er helt sikker på at du kjenner forskjellen når det er ordentlige rier som setter inn. Håper du ikke har UVI - det må du få behandling for i så fall, ikke bra å gå med det. Klem fra meg :klem2: 37 + 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 29. september 2004 #1036 Del Skrevet 29. september 2004 Hei Hanni! :evil: Ikke en særlig fin dag påsykehuset i all fall. De behandlet deg ikke særlig bra, de burde tilbudt seng lenge før! Bra at du er hjemme og slapper av nå i all fall,så får vi håpe at alt er bra på fredag når du skal til time. Ikke lenge igjen nå Hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 29. september 2004 #1037 Del Skrevet 29. september 2004 Fy søren for en dag - godt det er over og at du kan ta det med ro nå! En skal være ganske så frisk for å holde ut på norske sykehus... Ikke tenk så mye på det med fødselsvekt - utrolig frekt å spørre deg om du spiser mye sukker!! Jeg spiste mye sukker :oops:, men uavhengig av det anslo legen at babyen ville bli i overkant av 4 kg. Jeg gikk 5 dager på overtid og nurket var 3558. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 29. september 2004 Forfatter #1038 Del Skrevet 29. september 2004 Takk for hilsner og støtte! Jeg tenker ikke så mye på vekt, nei. Magemålet mitt er fortsatt akkurat på rød strek, og ikke over. Det som var kjipt var at jordmor på morgenen sa "Sleng deg på sofaen og spis sjokolade. Og drikk appelsinjuice og ta C-vitaminer for å forebygge UVI" . Og så sier legen (hu teitie) "Jeg ville IALLFALL ikke spist sjokolade var jeg deg. Og ikke drikk brus eller juice heller". :evil: Ja, både mannen og jeg var store som nyfødte - og det sa jeg selvsagt også... menmen... Sykmelding er ikke helt i boks, men det er tre dager bare, så jeg kan jo evt bruke egenmelding. JObben var glad for å få beskjed uansett. Jeg skjønner at jeg kan ha uker med sånne kynnere altså, men det er jo lov å håpe at det ikke drøyer veldig lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 29. september 2004 #1039 Del Skrevet 29. september 2004 :o Blir stadig overrasket over hvordan man kan bli behandlet på sykehusene :o Stiller spørsmålstegn ved legens menneskeforståelse når det ikke blir forklart for deg! Det er du som trenger støtte og forsikringer når du er der i slike ærend Syns du skal høre på jordmor jeg! Sleng deg på sofaen og kos deg med det du får lyst på Ikke lenge igjen nå og viktig å kose seg litt også, ikke bare bekymre seg Er da flere her inne hvor de har bommet på nesten en kilo ved størrelsesvurdering... Du kommer til å få en baby som er helt perfekt slik deres baby er ment å være Håper det ordner seg med sykmeldingen din! Høres i allefall ikke ut som det er noe smart å gå tilbake til jobb Tenker på deg, og håper at du får en fin dag og koser deg med magen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 30. september 2004 Forfatter #1040 Del Skrevet 30. september 2004 Sovet en hel natt.... herlig. Lite nytt å melde. Har litt virketrang i dag, kjenner jeg. Så jeg gidder bare ikke ligge på sofaen hele dagen - dessuten har jeg kommet til et sted i strikketøyet mitt som jeg bare ikke skjønner Må prøve å få tak i den legen ang sykemelding igjen. I dag, etter en dag uten legebesøk, kan jeg faktisk være villig til å oppsøke legen for å få sykemelding. I går begynte jeg nesten å gråte bare ved tanken på legekontor Jeg skal definitivt gå meg en litt lenger tur i dag iallfall. Magen er steinhard å ta på nesten hele tida, noen ganger gjør det vondt, andre ganger kjenner jeg ikke noe... så de kynnerne er iallfall ganske varierende.. Prøver å lokke mannen med på kino i kveld. Og jeg har teaterbilletter til neste tirsdag - det vil jeg også ha med meg - så jeg har tenkt til å bli her en stund, ja. Lite tyder på annet. Til helga kommer foreldrene mine. Det blir koselig. De skal ta med vogge som mamman har satt i stand med dyne og sengetøy og alt. Gleder meg til å se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg