Gå til innhold

hannis dagbok

hanni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du - det var godt å høre - om jeg må få si det. Jeg veide også 65 i utgangspunktet. Vekta stoppa på 81 for to uker siden (uke 32). Jeg regner med å legge på meg tilsammen i underkant av 25 kilo, så jeg tar deg nok igjen :sjarmor: Har jo 6 uker igjen - og ungen skal legge på seg et par kilo til ifølge UL for to uker siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å ha en som har gått opp like mye. :ler:Trodde ikke jeg skulle veie så mye, har ikke spist så mye eller spesielt usunt en gang.

Men gikk fra å være vegetarianer til kjøtteter da jeg ble gravid. Kanskjedet har noe med det å gjøre, uansett...

Jeg har egentlig ikke vært så engstelig eller brydd meg så mye om at vekten har økt. Det viktigste er at babyen har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det ER tross alt det viktigste. Det eneste jeg har hatt dilla på er frukt og grønnsaker - faktisk. Har spist fem om dagen og vel så det, og helt normalt med snop og sjokolade - i "normale tilstander" skulle jeg ikke ha lagt på meg et gram.

Si fra hvis du vil gjøre alvor av joggevogna da :ler:

Vi bor jo i samme by, Sandra :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni, jeg har termin midt mellom deg og Sandra omtrent, og har gått opp fra 65 til 82 kilo, og det blir nok mer også! Satser på å begynne å trene etter fødselen, gå turer og svømme. Har vært veldig glad i sjokolade dette svangeskapet... men ellers spist normalt. Den største forskjellen er at jeg har begynt med kveldsmat, hvis jeg hopper over den våkner jeg om natta og er sulten :-) Man skal jo bygge seg opp et fettlager til amminga har jeg hørt! Så bare spis jenter :enig_animasjon:

Så deilig at permisjonen nærmer seg for deg, nå er det jammen ikke lenge igjen!

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?)

Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556

Ha en fin dag! :klem: fra Månebarnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så det annerledes ut her igjen, ja. Sikkert bedre sånn...

I dag har jeg ikke gjort noenting :roll: Men jeg har TENKT at jeg skal rydde og sånn.... fryktelig sløvt.

Er 34 + 2 i dag. Tror jeg skjønner hva kynnere er - får av og til litt ubehag nederst i magen, spesielt når jeg går. Men ellers er det lite nytt å melde. Mindre halsbrann (bankibordet) i det siste.

Tur på IKEA i går - brukte litt over 500 kr uten å kjøpe så mye annet enn lys og servietter og oppbevaringsbokser - men jeg er fornøyd :sjarmor:

Må snart skaffe meg siste rest av babyutstyr også - eller det jeg har tenkt å skaffe. Og så skal jeg kjøpe litt ullgreier på Nøstebarn ettersom det jo blir kaldt når han kommer...

Men om en uke har jeg ferie, så da kan jeg jo ordne en del :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 + 3

Vond, kort kynner i natt, og vond kynner plutselig i ettermiddag. beibien hikker mye i magen, er ellers veldig livlig.

Tok et badekarbad i stad, det var veldig deilig. Veldig rolig helg. Vi har gjort veldig lite, har sovet mye :wink:

Denne uka er det mye som skjer på kveldstid - men for det meste bare koselig da, så ikkeno å klage på.

En hel uke til kontroll...lenge å vente, for jeg lurer på hvordan det står til der inne. Men er ikke bekymra, bare nysgjerrig. Jeg er så spent på å treffe lille sønnen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni, du verden så fort tida går, nå er det ikke lenge igjen! Skjønner godt at du er utålmodig etter kontroll, men nå begynner du vel snart med kontroll hver uke?

Deilig å få i hus mer utstyr, ikke sant? Jeg har også handla på Nøstebarn, der har de så mye fint! :-)

Deler følelsen av å lengte etter babyen, jeg synes det er vanskelig å konsentrere seg om noe annet for tida!

Hver gang jeg får en kraftig kynner, begynner jeg å lure... Paranoid, jeg? Neida... :wink:

Hvor lang tid har du igjen til permisjonen starter? Begynner vel å nærme seg for deg også?

35+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange ukene igjen nå!

Håper du koser deg masse med magen og den siste ventetiden! Det høres i allefall koselig ut :wink: Og det å ligge på sofaen og tenke på at man kanskje burde rydde, det er en veldig kjent egenskap i Bizzy-heimen også :oops:

Kos deg!!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også handle litt på Nøstebarn har jeg tenkt, Traviata. Jeg har nå 4 arbeidsdager til permisjon, men litt ferie innimellom før den tid - så permisjonen starter først 6. eller 7. oktober - får se hvor raskt jeg greier å avslutte. Prøver å være litt effektiv om dagen. I dag jobber jeg hjemefra, men trenegr ikke å¨jobbe så mye - så har ambisjoner om å bykse videre i ryddeprosjektet mitt. Eller redebyggeprosjekt kalles det visst :oops:

Ang. kontroller. Trodde også jeg skulle gå oftere nå, faktisk - men da jeg spurte i uke 32 om jeg nå skulle gå annenhver uke - så sa hun "eller hver tredje" - så når jeg skal på kontroll 28/9 - akkurat en måned før termin, er det tre uker siden kontroll. Men regner med at det blir litt oftere etter det. Det blir min 8. kontrol til sammen - men jeg gikk litt for mye i starten til både JM og lege/ litt dobbelt liksom - så egentlig tror jeg bare at jeg har hatt behov for få kontroller. Svangerskapet har jo også vært helt uproblematisk, så for meg er det ingen krise at det foreslås å kutte i antall kontroller. Det var bare et appropos.

Jeg er 34 + 6 i dag. Sover litt dårlig om natta, og ungen er VELDIG livlig. Jeg lurer på når han skal få dårlig plass der inne. Jeg er mer sliten for tida, og tåler dårlig kroppskommentarer som jeg har fått et par av i det siste - av typen "GUUUD - skal ikke du føde snart" eller "Har du sååå lenge igjen" og den fineste av alle "Er det to inni der? Det MÅ det da være. Er du helt sikker?". Heldigvis sier mange at jeg er pent gravid og at jeg kler det. Og mange får hakeslepp når jeg forteller hvor mye jeg faktisk har gått opp, for det kan de ikke tro :sjarmor: Så sånt hjelper litt da. Jeg er ikke vant til at folk kommenterer kropp, og jeg er litt sjokka over hva folk får seg til å si til gravide - da oppheves liksom normale høflighetsgrenser...

Ellers går jeg også - som deg TRaviata - stadig og tenker at NÅ skjer det noe snart... men det er jo bare tull og tøys. Jeg går helt sikkert minst en uke over, så jeg får la være å tenke på det :wink:

Takk for hilsen, Bizzy. Det er deilig å ligge på sofaen også da.... Og det er lov å gjøre det. Men nå skal jeg sette i gang med noe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du har muligheten til å jobbe hjemmefra, det savna jeg veldig før jeg ble sykmeldt, for på jobben min finnes INGEN steder en høygravid dame kan legge seg ned og slappe av litt, ikke en eneste sofa eller dyp stol, bare vonde kontorstoler så langt øyet ser.. :kvalm:

Så da skal du på kontroll neste uke? Spennende! Jeg synes jeg flyr til kontroller hele tiden nå, men det føles betryggende også. Og hver gang håper jeg at hodet har festa seg...

Kjipt å ikke få sove, deler den frustrasjonen... jeg fant ut at det hjalp å gå en liten kveldstur før jeg la meg - da ble han roligere en stund, og så gjaldt det da å klare å sovne før han begynte å bli urolig igjen... men nå funker det ikke pga bekkenløsning, orker ikke gå så mye.

Helt enig :enig_animasjon: folk er temmelig frekke når det gjelder å kommentere gravid kropper! Den der med "er du sikker på at det ikke er to stykker??" har jeg også hørt utallige ganger. Eller hva med de som bare måper og sier "NÅ har du blitt stor, ja!". Trøster meg med de som sier "du har jo bare lagt på deg foran, det synes jo ikke ellers!". Selv om jeg vet at rompa mi er blitt større :-(

Kos deg på sofaen og med den fine magen din!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis sier mange at jeg er pent gravid og at jeg kler det. Og mange får hakeslepp når jeg forteller hvor mye jeg faktisk har gått opp, for det kan de ikke tro  :sjarmor:  

Du har så fin mage så, en stund siden jeg har sett deg, men jeg synes du kler den godt. Du er jo så slank i utgangspunktet at det skal ganske mye mer til før jeg ville tenkt på deg som stor. Blås i antall kilo.

Ei vi kjenner skal ha trillinger, tenk hvor stor HUN kommer til å bli :o

Kos deg med den siste tiden du er "alene", nå er det jo ikke lenge igjen til noen krever din fulle oppmerksomhet så og si døgnet rundt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, anonyma. Jeg er faktisk glad for at det er en i magen min og ikke tre, ja :wink: Høres slitsomt ut.

Ja, La Traviata, det er deilig å ha den muligheten av og til å kunne jobbe hjemme. Det skal jeg i morgen, og det er bra. Jobben min er ganske fleksibel heldigvis.

I ettermiddag har jeg tørka støv/støvsuga og vaska hus. Det ble så rent og pent atte..... Måtte sitte litt innimellom da, for fikk vondt i ryggen nå og da - men nå slipper jeg å gjøre det i morgen iallfall, og kan konsentrere meg om jobben.

Er 35 uker på vei i dag. Nå flyr tida litt. Vi skal bort i helga, det blir siste helga vi reiser bort før han kommer. Da skal jeg benke meg til her hjemme etter det. Gruer meg litt til helg borte, fordi jeg sover dårlig, men det går nok greit. Skal besøke svigerforeldre, veldig hyggelig - men jeg har lettere for å slenge meg på sofaen hos mine egne foreldre for å si det sånn. Men jeg er tross alt høygravid og må gjøre det jeg føler for tror jeg.

Nå har jeg så og si snart permisjon.... litt jobb i morra, hele neste uke fri, og så to korte arbeidsdager igjen etter det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med jobb. Ferie!!! Herlig!

Skal vi feire med å bruke opp resten av lønna på Babyshop kanskje???

tror kanskje det. Og lage HERLIG middag til mannen og meg i kveld. Pasta med kylling eller laks....og Beat for beat. Gleder meg.

Takk for hilsen, Bizzy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanni!

Så godt å høre at alt står bra til med deg - også så langt du har kommet! Jeg fatter ikke hvor fort tida går, men jeg skjønner jo det når jeg ser på det herlige nurket vårt på 3 måneder som ligger på teppet sitt i stua nå. Du har virkelig noe å glede deg til!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...