tyttebæret Skrevet 16. august 2004 #941 Del Skrevet 16. august 2004 Gratulerer med 1 år!! :dagensrose: :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 16. august 2004 #942 Del Skrevet 16. august 2004 Gratulerer med 1-års bryllupsdag! Godt å høre at du trives i jobben din. Av og til får jeg inntrykk av at enkelte gravide gjør hva som helst for en sykmelding slik at de kan gå hjemme hele rugetiden. Selv om det ikke feiler dem noen verdens ting. Jeg retter ikke en finger mot sykmeldte gravide altså! Er helt med på at man skal høre på kroppen sin og tenke på bebisen først og fremst. Men mange arbeidsgivere er ikke så flinke til å legge arbeidet til rette, slik av den sykmeldte kan yte etter evne - og det gjelder ikke bare sykmeldte gravide. Men dette er altså hva jeg har inntrykk av - meget subjeltivt Ha en super dag videre da! Veeeldig enig Så det som er litt kjipt da er å faktisk bli sykemeldt selv.. Sykmeldte gravide har liksom en tendens til å bli stigmatisert litt.. Fordi det er så mange som utnytter systemet. Jeg presset meg til jeg ikke kunne gå lenger. Fordi jeg var redd for hva andre syns og fordi jeg var redd for å utnytte systemet. Det er godt at du har hatt et fint svangerskap, Hanni Hva syr du da? Syr du noe fint til den lille kanskje? Gratulerer med bryllupsdagen. Håper dere har kost dere litt ihvertfall Klem fra Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 17. august 2004 Forfatter #943 Del Skrevet 17. august 2004 Vondt i ryggen.... merker at jobben har begynt igjen, ja Skal se jeg blir sykmeldt sjøl, meta - og revet ned fra min kjepphøye hest Nei - altså: Jeg skjønner at du tenker det du tenker, meta - for man har lett for å "dømme" sykmeldte gravide også. Og jeg kjenner faktisk ingen som har "utnytta systemet" slik - så det jeg har skrevet over, er jo basert på fordommer. Men egentlig mener jeg at folk generelt - gravide eller ikke - er mye sykmeldte i Norge. Dette er en lang og komplisert diskusjon som jeg ikke tror vi skal ta her og nå. Nok om det. Er 29 + 5 i dag - det nærmer seg. Jeg må vel snart få bestilt en vogn og få litt oversikt over utstyr som trengs. Men vil ha med mannen litt på det. Nå¨for tida drøfter vi litt 10 kontra 12 mnd. permisjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 17. august 2004 Forfatter #944 Del Skrevet 17. august 2004 Gått laang tur - sliten hanni skjønner ikkeno av permisjonsgreiene (IGJEN) - kan vi ta 10 måneder og strekke over ett år (Tidskonto?) - slik at jeg får feriepenger i sommerferien, men ingen lønn.... Er det lurt? :klø: Må finne ut det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 17. august 2004 #945 Del Skrevet 17. august 2004 Så fint at du er i fin form og i jobb! Anbefaler Gaviscon mot halsbrann, men det holder ikke med bare en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 17. august 2004 #946 Del Skrevet 17. august 2004 Gratulerer masse med bryllupsdagen! Enig med deg ang sykemeldinger, altfor mange som utnytter det, ikke bare gravide. Du virker jo uforskamma sprek da, når du kom gående i går og opp alle de trappene :o Hssssss, ikke si det til noen, må bare slarve litt om at hanni har veldig fin mage da, skikkelig rund og fin. Virkelig stråler gjør hun......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 17. august 2004 Forfatter #947 Del Skrevet 17. august 2004 :bukke: takk, anonyma! Jeg så vel nesten sånn ut opp trappene: Men det du ikke så, var at jeg pesa som et uvær da jeg var kommet opp Murmeldyret - tar flytende gaviscon, da tanken på tyggetabletter er helt motbydelig. Men det hjelper bare litt - og jeg fikser bare en skje av gangen pjuuuk... Men i kveld har jeg - bank i bordet - ikke halsbrann. Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 18. august 2004 #948 Del Skrevet 18. august 2004 Det smaker helt forferdelig med gaviscon ja..men det hjelper ....! Gratulerer så mye med overstått bryllupsdag forresten! Håper dere hadde en fin dag! Du må fortelle oss hva du holder på å sy...ble så nysjerrig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 18. august 2004 Forfatter #949 Del Skrevet 18. august 2004 Sorry, Madden - glemte det spørsmålet :oops: og så har jeg glemt å takke alle for gratulasjoner i forbindelse med bryllupsdagen. Tusen, tusen takk! Jeg har bare sydd en ting, og det var en veske. Lurte litt på å masseprodusere noen julegaver eller noe. Det var veldig gøy å sy den. Og veldig lett. Tror ikke det blir noe babytøysying - eventuelt et teppe - men jeg har et par strikkeprosjekter som ligger foran i kø Veldig sliten etter jobb i dag - både mannen og jeg sovna på sofaen. Nå skal jeg ta meg en kopp kaffe (dagens eneste, som jeg har spart) og en sjokoladebit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 18. august 2004 #950 Del Skrevet 18. august 2004 Hørtes gøy ut...jeg synes det er så moro å få gaver som andre har lagd selv!! Kjenner mange som er kjempeflinke til både sying og hekling o.l. og jeg bare sikler etter de lekre tingene som produseres...jeg kan sy rett frem og tilbake..that's it...hekle kan jeg ikke..men jeg kan strikke litt..og brodere..men har liksom ikke helt ånden for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 19. august 2004 #951 Del Skrevet 19. august 2004 Nå fikk jeg fryktelig lyst på kaffe når jeg leste i boka di!! Nam-nam! Hadde masse sy-prosjekter da jeg kjøpte maskin...Det har blitt med prosjektene, men jeg vil jo egentlig :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 19. august 2004 Forfatter #952 Del Skrevet 19. august 2004 Og resultatet av kaffen ble: og sovna klokka halv to først. Litt dumt når jeg sto opp kvart på seks igjen I dag kjøpte jeg en herlig latte på kaffebar i stedet, og litt tidligere enn da jeg drakk kaffe i går. Det er så kos med kaffe at jeg nekter å kutte ut Jeg har endelig skjønt permisjonssøknad og skal fylle ut i morra og levere her og der Ganske letta for det, ja. Formen i dag har vært god - er faktisk ikke noe sliten. Jeg kjøpte masse godteri på Rimi i dag - ikke lurt, men veldig kos Skal meske meg med det og en film etterpå sammen med mannen. Det er jo snaaart helg. Jeg har nemlig bare lov å spise sjokolade i helger nå - og har bare spist sjokolade mandag, tirsdag, onsdag og ja - allerede torsdag denne uka da :oops: Skal kanskje på kino i morra, så det er vel fare for at det blir godteri da også. det var noe med sukker og stor unge og vekt, ja :klø: - har visst ikke skjønt det der, jeg. Nei, nå skal jeg jammen fylle ut de papirene og bli ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 19. august 2004 #953 Del Skrevet 19. august 2004 Skal kanskje på kino i morra, så det er vel fare for at det blir godteri da også. det var noe med sukker og stor unge og vekt, ja :klø: - har visst ikke skjønt det der, jeg. Næsj, ungen blir så stor den skal uansett. Sjokolade eller ikke sjokolade. Og så var det visst noe med at mor også må få dekt sine behov :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 19. august 2004 Forfatter #954 Del Skrevet 19. august 2004 jada - PØSJ - litt tjukk unge er bare sjarmerende uansett Uansvarlig? Jeg? Jeg sitter og "hviler" på at mannen og jeg var store babyer (Jeg var over 4 kg, han over 5) og at mamman min gikk opp over 20 kilo i sine svangerskap - så da tenker jeg "Detta er det ikke noe å gjøre med uansett" Nei, nå skal jeg legge meg. Håper jeg får sove. Mye sjokolade i magen = aktiv unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 20. august 2004 Forfatter #955 Del Skrevet 20. august 2004 Deilig med helg! Jeg kom hjem fra jobb tidlig i dag med ambisjoner om Men NÅ skal jeg snart begynne altså - har sovet halvannen time på sofaen, og nå sløver jeg. Skal på kino i kveld, så jeg har en tidsfrist på meg Lite nytt å melde - lillebabyen er svært rolig i dag - har nesten ikke kjent noe bevegelse - kjenner i det hele tatt mest på venstre side av magen - og i stad bula det skikkelig ut på venstre side. Hele magen var liksom skeiv.... Lurer veldig på om det er hodet, men håper det er rumpa og at hodet er nedover. Enda en og en halv uke til jeg får vite det (UL) Nei, nå må jeg bare hive meg rundt og gjøre noe. Permisjonspapirer er levert på jobben i dag - nå skal jeg bare fylle ut det til trygdekontoret, så er alt i boks. og jeg er tidlig ute tilogmed! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 21. august 2004 #956 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg synes ikke at en gravid dame som deg bør befinne seg langt nede på side 2 *dytte-dytte-dytte* Håper du har ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 22. august 2004 Forfatter #957 Del Skrevet 22. august 2004 Takk for dytten, Murmel. Helt enig. Jeg bør være på side 1 Jeg er bare så lykkelig for at det er høstvær i dag. I dag skal jeg bake eplekake og lage deilig gryterettmiddag. mmmmm. Kakaovær er det også. Var på fest i går til klokka halv 2. Det gikk kjempefint. Jeg kunne godt vært lenger også, var ikke sliten. Men det blir liksom litt kjipt når alle blir i farta, og man selv sitter og drikker vann. Begynner å glede meg til rødvin Bare litt over to måneder igjen nå til jeg skal ta et glass rødvin.... Jeg har ikke drukket en eneste dråpe hele svangerskapet, ikke smakt en gang. Jeg drakk litt den dagen jeg fant ut at jeg var gravid - for da var jeg på fest (testa 3-4 timer før festen), og var forvirra og ville ikke at noen skulle skjønne det. Lillebeibien reagerte voldsomt på høy musikk i går forresten - han pressa seg liksom mot magen og dytta. Jeg kunne kjenne kroppen hans, men ikke hva av kroppen - det skjønte jeg ikke. Kanskje ryggen? Håper alle gravide og prøvere får en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. august 2004 #958 Del Skrevet 22. august 2004 Ja, det er rart med den bulinga i magen.Skulle jammen likt å vite hva det er når det plutselig buler til en svær sak midt på magen.. Skal på UL på onsdag! Og jeg har levert til Trygdekontoret for leeeenge siden... Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 22. august 2004 #959 Del Skrevet 22. august 2004 Håper du også får en fin søndag Og helt enig med deg og Murmel; du skal være på side 1! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 23. august 2004 Forfatter #960 Del Skrevet 23. august 2004 Misunnelig på Tilde som er så effektiv Jeg skjønner ikke åssen alt skal fylles ut likevel, og somler - skal sende i løpet av uka. Men det er enda seks-sju uker til permisjonsstart, så jeg har fortsatt litt tid. Slitsom dag på jobben. Fysisk stress i kveld. Nå skal jeg legge meg og slappe av. Har vondt i magen og i tillegg er det kraftig turning akkurat nå, men det er jo mest hyggelig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg